Gravende stevige tante

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MiepprinZ

Gravende stevige tante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:48

Mijn (gesteriliseerde) poes van 1,5 is een beetje aan de zware kant. We hebben haar 1,5 jaar geleden uit het asiel gehaald als heel iel katje (met de fles grootgebracht). Inmiddels zijn we dus 1,5 jaar verder en wordt mevrouw een stevige tante. De oorzaak? Niet direct te zeggen, ze kan de hele dag bij haar brokjes en water en krijgt s avonds een kwart blikje voer (alles van Kitekat). Verder krijgt ze sporadisch een tussendoortje. We hebben nog een poes (even oud), en die is dus een stuk slanker (tegen het magere aan). Ze eten en drinken allebei goed. Terwijl de magere de hele dag slaapt, is de dikke de hele dag in de weer met van alles en nog wat. Waar zou het em aan kunnen liggen? Verder heeft 1 van de twee (ik weet niet wie) er een sport van gemaakt plantenbakken uit te spitten.. Iemand tips om het tegen te gaan?

Groetjes Mireille, Spekkie en Zussie Haha!

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 08:42

Oe..misschien even aan een dierenarts vragen?
Heb je fotos van de poezen?

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 10:53

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:34

Aluminiumfolie scheen bij een vriendin van me heel goed te werken. Gewoon de aarde daarmee bedekken, het maakt namelijk hele enge geluiden. Succes!

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:39

Ik weet natuurlijk niet hoe het komt dat ze zo dik wordt, maar de hele dag bij de brokjes kunnen is voor zover ik weet niet goed. Katten zijn jagers, geen grazers, en hebben dus niet constant eten nodig, maar op een paar momenten op de dag.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:37

Als de folie niet werkt, kun je ook stenen op de aarde leggen, dat is nog decoratief ook als je bijvoorbeeld grote witte ronde soort van kiezel gebruikt.

Ik zou zowieso het blik uit het menu halen. Er zit weinig in, vooral water en vet. Geef gewoon 2x per dag brokjes en dan zoveel dat het gelijk opgegeten wordt, dan kun je ook goed in de gaten houden dat er genoeg of juist teveel gegeten wordt.

=^.,.^=

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:24

ontwormen kan een optie zijn?

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:59

MiEpPrInZ schreef:
Verder heeft 1 van de twee (ik weet niet wie) er een sport van gemaakt plantenbakken uit te spitten.. Iemand tips om het tegen te gaan?

Wij hebben precies het zelfde probleem.

De tip van de aluminiumfolie ga ik proberen, misschien dat het helpt. Zal er alleen wel vreemd uitzien als er bezoek komt Clown

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:03

Nienke schreef:
Ik weet natuurlijk niet hoe het komt dat ze zo dik wordt, maar de hele dag bij de brokjes kunnen is voor zover ik weet niet goed. Katten zijn jagers, geen grazers, en hebben dus niet constant eten nodig, maar op een paar momenten op de dag.

Ligt er ook aan hoe de kat zelf is..... die 2 van ons kunnen ook de hele dag bij de brokken komen (en als ze op zijn pakken ze die van de hond wel....) en ze zijn allebei mooi slank. Misschien meer aanzetten tot beweging? Die van ons rennen 10x per dag ofzo een half uur achter elkaar aan........ vind ik niet erg, totdat ik op bed lig Boos!

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:37

Paradise schreef:
De tip van de aluminiumfolie ga ik proberen, misschien dat het helpt. Zal er alleen wel vreemd uitzien als er bezoek komt Clown

Het lijkt te helpen, hij heeft de plant vandaag nog niet uitgegraven Pling