Kat overgoten met benzine

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Kat overgoten met benzine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:01

In de vakanties pas ik bij mensen op een kat. Van de zomer heb ik er zelfs in het huis gezeten, omdat de kat anders 5 weken helemaal alleen zat, en ze gaat zich dan heel zielig lopen gedragen. Een week nadat de baasjes van de kat richting Frankrijk waren vertrokken, zat de kat ineens met d'r poten onder de benzine. Ik dacht dat ze vast ergens in was gevallen en we hebben d'r met 3 man meteen die avond grondig gewassen (met ontvettende afwasmiddel).
Alles leek prima te gaan tot ze een paar dagen later ineens heel hard en klachelijk mauwend en ook nog kreupel over het erf liep. Ik schrok me dood op hoe ze op me reageerde en heb meteen hulp gevraagd om met d'r naar een dierenarts te kunnen (het was zaterdag 19.00uur, fijn Tong uitsteken) Maar goed ik snel om een mandje en toen ik terug kwam kon ik de kat dus nergens meer vinden, overal lopen zoeken en na +/- een half uur vond ik d'r helemaal achter de strobalen. Normaal is het een hele aanhankelijke kat, die als ze het woord ''brokje'' of ''eten'' hoord al kwijlend naast je staat.
Hierna meteen naar de DA gegaan en ze heeft antibiotica en pijnstillers gekregen, omdat ze een zwelling in d'r heup had... Oke so far so good, alles is hier goed gekomen en de rest van de vakantie is er niks gebeurt, we dachten dus dat ze op de boerderij naast d'r huis ergens in was gevallen!

Van de week (zondag) gingen d'r baasjes weer een weekje weg (herfstvakantie) en omdat ik het allemaal nogal druk heb, zou er iemand anders uit de buurt op de poes passen. De eerste dag was alles oke, ik heb nog met d'r geknuffeld. Maar de 2de dag, kwam ze thuis en zat ze helemaal onder de benzine en ze kon ook bijna niet gaan zitten (dit is wat me verteld is, want ik heb het zelf niet kunnen beoordelen). Er werd mij dus gevraagd om even te gaan kijken, en mijn mening te geven (of ze dus evt. naar de DA moest). Ik er meteen naartoe, maar ik kon d'r nergens vinden, 's avonds nog eens en nog steeds was ze niet te vinden...
Ook was ze niet binnen geweest en had ze d'r voer niet aangeraakt, en ze eet normaal echt d'r hele bak leeg.

Wij dus helemaal in de stress, overal gezocht en alles geprobeert, maar nee de poes was nergens te bekennen. Ze is 2 hele dagen spoorloos geweest en in m'n dromen zag ik d'r al ergens dood liggen in de bosjes... D'r baasjes kwamen donderdag avond thuis en een paar uur later stond ze voor de deur. Ze hebben meteen de DA gebeld en gewasssen. En vanmorgen zijn ze naar de DA gegaan en die hebben d'r nogmaals gewassen een infuus gegeven, pijnstilles en AB...

Nu denken we dus niet meer dat ze erin is gevallen, want dit is natuurlijk TE toevallig, maar wat voor mensen doen zoiets nou, dan heb je echt een zieke geest hoor...

Sorry voor het lange verhaal

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:18

inderdaad wel een beetje heel vreemd.... een kat gaat ook niet in benzine rollen ofzo Verward
eng Scheve mond

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:21

Ja inderdaad, er is vandaag ook aangifte gedaan bij de politie, ik hoop zo dat ze het overleefd, want het is echt een héle lieve kat...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:28

inderdaad een raar verhaal, hoop dat de kat het overleefd. lijkt me inderdaad niet echt best als het arme ding natuurlijk probeerd zichzelf schoon te likken en dan dus al die benzine inslikt...
goed dat er aangifte is gedaan in ieder geval!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:41

Wat lopen er toch een stelletje zieke mensen op deze aardbol rond..
Een kat in benzine gooien, dat doe je toch niet?
Maar ja, een leraar doodschieten doe je ook niet, en een paard mishandelen ook niet.... en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
We leven in een rare wereld... :/

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:41

Ze heeft waarschijnlijk heel wat van die troep binnen gekregen...Scheve mond

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:23

Onze kat is zo ooit onder de gebruikte motorolie binnengekomen... ook meteen moeten wassen (daarna mochten WIJ zowat door naar de eerste hulp...) en die is er gelukkig goed vanaf gekomen. In totaal heeft hij drie aanslagen overleefd: geschoten met een jachtgeweer, vergiftigd en dan die olie.

ik hoop dat die kat er ook door komt

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 17:51

Het zijn ook altijd de lieve katten die dit soort dingen overkomt, want die beesten lopen niet weg als mensen ze aanhalen...

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:54

Jemig.. niet normaal Scheve mond

Onze kat hebben ze ook eens met terpentine/benzine ofzo overgegoten, hartstikke gevaarlijk hoeft er maar een vonkje bij te komen... Scheve mond

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:24

jeetje wat erg zeg!
ik hoop dat het weer goed komt met 'm!!
ik vind het soms zo misselijk wat mensen met dieren doen! Stoom uit je oren

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:31

Het is wel heel toevallig dat dat net gebeurd als de eigenaars op vakantie gaan, het lijkt wel of er iemand is die dan z'n kans afwacht.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:37

Erg zeg Boos! Boos!
Mijn kat is ook al een keer vergiftigd geweest en 2 anderen zijn sinds een tijdje spoorloos.... Heb nu nog 2 katten, de oudste mag nog wel naar buiten, maar de jongste laat ik niet buiten.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 11:10

Ik kan gewoon niet begrijpen met welke reden mensen zoiets doen...

Wij hebben zelf ook een voliere en als er 's nachts een kat tegenaan springt moet ik soms wel 3x m'n bed uit om te zorgen dat de vogels zich niet helemaal kapot vliegen. Maar dan nog zou ik geen benzine over die katten heen willen gooien, van een emmertje water zijn ze al voldoende onder de indruk Knipoog