Hamster is al heel wat opgeknapt :)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Hamster is al heel wat opgeknapt :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 22:06

In 2 weken tijd ben ik al 2 keer bij de dierenarst geweest met mijn hamstertje.

1e keer omdat haar oogje pot dicht zat . Ik kreeg een zalfje mee en moest dat er 4 keer per dag op doen. Nou prima zo gezegt zo gedaan. Er zat verbetering in, temminste daar leek het op. na 10 dagen moesten we stoppen met het zalfje. Wel was ze wat mager geworden en at en dronk ze bijna niet meer. ( ze is trouwens geboren in juni dus nog niet zo oud )

Na de 10 dagen hamster even met rust gelaten.

Afgelopen maandag zag mijn vriendin mijn hamster wat rondscharrelen door haar kooi, maar steeds weer vallen en omrollen. Niet echt normaal voor hamster.
Ik pakte haar en tot mijn grote schrik zaten nu beide oogjes pot dicht, hartstikke mager , Een hoopje ellende dus. Wat kan dat snel gaan in een paar dagen zeg.

Meteen de DA gebeld en we konden gelukkig meteen terecht.
De DA was eigenlijk niet echt te spreken over de conditie van mijn hamster en wou er eigenlijk niet echt meer wat aan doen. Oogzalf kreeg ik niet mee maar wel antibiotica. Hij melde dat ze compleet uit gedroogd was. en heel mager. Hij gaf haar nog een week ...
Zei dat ze niet meer te redde was , want het was maar een klein knaagdier en daar doen ze niet zo veel aan.

Wel zei hij dat hij nog nooit z'n lieve hamster gezien had Lachen Missy ( want zo heet ze ) heeft echt werkelijk nog nooit gebeten

Naja weer naar huis maar. 2 maal daags een druppel antibiotica en om het uur kijken of ze ( via een pipet ) wilt drinken.

Ik heb haar naar mijn schoonmoeder gebracht die de hele dag voor haar kan zorgen, want ik kan echt niet ieder uur even van mijn werk naar huis om haar te laten drinken.

Ik heb echt een geweldige schoonmoeder die dit klusje even van mij overgenomen heeft Lachen

We zijn nu bijna een week verder en mijn hamster ziet er geweldig uit. Mooie grote zwarte kraal oogjes, lekker bol buikje en ze is weer levendig. Drinken doet ze nog via de pipet en ze vind het heerlijk om lekker gezellig bij je op de bank rond te dartelen. Ze is in die paar dagen zo opgeknapt. We zijn er achter dat ze niet genoeg kracht heeft om uit haar drinkfles te drinken en we hebben nu een ander drinkflesje aangeschaft waar ze niet meer aan hoeft te zuigen. zondag gaat ze terug naar haar grote kooi en mag ze hem uitproberen. Maar ik blijf voorlopig nog even extra bij tanken met de pipet!!

Ze is zo opgeknapt, en ik ben blij dat de DA niet gelijk heeft gekregen dat ze niet meer te redden viel !!!

Angel22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:09

Haha! IKKE BLIJ!!!!!!!!!!!!!!! Haha! wat goed zeg dat missy weer is opgeknapt!!!!
Ze is zooooooooooooooo lief!!!!

Zie je wel dat alles te redden valt!!! Gelukkig had ze niet hetzelfde als je wijlen ratje... ik vind dat je onwijs toffe schoonouders hebt!!!!!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 22:16

Dit is haar :

Mijn lieve hamstertje Missy !!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 09:03

Mooi dat ze weer is opgeknapt. Lachen

Btw, over dat nooit bijten, geen een van de hamsters die ik gehad heb hebben ooit gebeten. Ik denk dus dat die dierenarts van jou de verkeerde hamsters onder ogen heeft gehad. Haha!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 14:58

Haha dat zal dan wel. Mijn ervaring met hamsters van vrienden is dat ze altijd in je vingers hangen Lachen