Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
patasja"]
een echte jack russel heeft nooit geen stamboom.
[/quote]
dat snap ik idd ook niet.... Als je juist zeker wil zijn van een echte JR dan moet ie juist een stamboom hebben! Want dan is ier officieel erkend!![]()
[quote="smurf schreef:Ik verbaas me er altijd weer voer dat zxe kleine black&tan hondjes JR's noemen, dat zijn het namelijk niet en een voorlopig afstammingsbewijs zullen ze er ook nooit bijleveren, want dat krijgen ze namelijk nooit
Taaclover schreef:Ik ben in het bezit van een JR zonder papier.
Een ruigharige
Of ze nou rasecht is of niet ze is MIJN meisje
Ik voor haar heel weinig betaald omdat ze gefokt is bij een kennis maar als ik nu weet wat ik aan haar heb had ik er zelfs veel meer geld voor neergelegd.
Zolang mensen die hondjes nog kopen blijven ze duur
Mij geeft het niet.
Ik ken genoeg JR met papieren die lang niet zo mooi of lief zijn als mijn Looney dus wat zeggen papieren nou
Wij hebben ook twee Cavalier King Charles Spaniels met papieren, hele mooie dieren maar ze hebben allebei wat wit op de borst wat dus niet toegestaan is voor shows, wat heb dan aan dat papier
smurf schreef:ik had een tricolor reu die altijd afgekeurd werd en een geheel wit teefje dat enorm geod scoorde op shows
patasja schreef:een echte jack russel heeft nooit geen stamboom.
Citaat:idd JRs mogen pas sinds kort tricolor zijn, onlangs is de rasstandaard aangepast namelijk
smurf schreef:nee ik kreeg van de Raad van Beheer voorlopige afstammingsbewijzen, gelamineerde A-4tjes met stambomen erop, maar omdat het ras niet erkend was, mocht je het geen stamboom noemen.
Ik heb met 1 hond vrij veel shows afgelopen, dan kreeg ik altijd een roze papiertje met allemaal kreten erop wat er niet klopt aan je hondje.
Er werd dan gekeurd door Engelse en Ierse keurmeesters, zat er een Engelsman dan kon je met een forse JR wel weer naar huis, zat er een Ier dan maakte je kans. Maar dit is allemaal al zo'n jaar of 10 geleden hoor. Ik ben ermee gestopt omdat de club waar ikbij zat de laagbenen ook niet meer wilde.....