allergievrije katten op de markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

allergievrije katten op de markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 21:54

Citaat:
Bedrijf komt met allergievrije kat op de markt

Uitgegeven: 27 oktober 2004 20:58

LOS ANGELES - Een Amerikaans bedrijf komt binnenkort met een allergievrije kat op de markt. Door genetische manupilatie beschikt het dier niet over een allergie veroorzakende proteïnen, waar miljoenen mensen last van hebben.

Volgens een eigen verklaring is het Californische bedrijf bezig met het fokken van een Britse kortharige kattensoort. Door genetische manupilatie wordt het gen dat de allergie veroorzaakt, geblokkeerd.

Naar verwachting komt de eerste allergie-vrije kat in 2007 op de markt. Het bedrijf hoopt de allergievrije dieren in de Verenigde Staten te kunnen verkopen voor 3500 dollar. De dieren doen in Japan naar verwachting 10.000 dollar. Het bedrijf verwacht aleen al in de VS per jaar 200.000 katten te kunnen slijten. Belangstellenden kunnen nu alvast een aanbetaling doen van 250 dollar.

Naar schatting 10 procent van de Amerikaanse bevolking, onder wie kattenbezitters, is vatbaar voor allergieën die katten meebrengen en irritatie veroorzaken aan ogen, neus, longen of huid.

is er dan niet of niemand die dit soort waanzin kan tegenhouden?! Verdrietig

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:37

sjonge..maak dan gelijk robotkatten Verward

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:15

Tsss dit wordt echt te gek hoor...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:17

Op zich is 't een mooie ontwikkeling, ken zat mensen die graag een kat of hond willen maar het simpelweg niet kunnen. Karaktereigenschappen en uiterlijke kenmerken worden er ook zo goed als mogelijk ingefokt, dus waarom dit niet?

Alleen dan het verhaal van de vraagprijzen. Het hele artikel suggereert geldklopperij. € 3.500 voor een kat? Of nog mooier: € 10.000?! Doe het dan ook gewoon écht goed en help hier mensen mee... Ipv de zakken te vullen.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:18

Djeez, er waren toch al anti allergie pilletjes op de markt Haha!
Echt te bizar! Dit kan alleen maar in de VS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:26

Het moet niet gekker worden..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:04

Er zijn al zóveel katten die op een baasje wachten, komen ze ook nog met dit soort flauwekul aanzetten..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:31

Maar Sammm, juist vanwege die allergieen kunnen mensen geen beest in huis nemen, ook al willen ze het heel graag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:06

Hm ja daar zit wat in natuurlijk.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:29

In jouw opmerking ook hoor Knipoog Ik zie 't nl nog wel gebeuren dat zo'n kat een hebbedingetje wordt. Niet zo gek ook, met die prijzen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:07

ik vind het ook schandalig. Laten ze de mensen met allergien eens wat beter onderzoeken en met goede medicijnen komen Boos! Ik had vroeger zelf ook allerlei allergien en met goede kuren en aangepast dieet heb ik bijna nergens meer last van. Idiote amerikaanse onderzoekers hebben laats "ontdekt" dat het beste middel de "overexposure" is waardoor je lichaam zelf aan de kat gaat wennen. Niet fijn maar wel "humaner" dan katten maar een beetje manipuleren. Als je zo'n dure kat koopt moet je hem ook nog eens retduur gaan verzekeren. Als je toch zoveel geld hebt voor een kat kun je dat beter aan jezelf besteden en eens een goede arts raadplegen voor een allergie kuur.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:13

Ik vind het maar een enge ontwikkeling Scheve mond Maar die Amerikanen zijn sowieso gek, de Ragdoll-kat vind ik n.l. ook niet normaal. Een kat die je kleertjes aan kunt doen, mee kunt overgooien en weet ik veel wat zonder dat het dier iets terugdoet. Dat heeft toch niks meer met een kat te maken, die moeten eigenwijs zijn (niet komen als jij wilt dat ze komen en juist de hele avond op schoot gaan liggen als het jou niet uitkomt) Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:40

Craignethan, dat heeft helemaal niets met Ragdolls te maken. Perzen, om maar even iets te noemen, zijn ook akelig kalm. Meer een karaktereigenschap die er al dan niet ingefokt is bij ras-/showkatten.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:44

Sorry, ik had ooit eens begrepen dat Ragdolls puur gefokt waren om als speeltje voor de kinderen te dienen, een kat zonder het karakter van de kat. Maar ik zie op een site van de Ragdolls dat ze zeker wel het karakter van een kat kunnen hebben.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:57

Ragdoll Club BeNeLux schreef:
De legende vertelt dat er een witte Angora-kat genaamd Josephine leefde in Californië (USA). Josephine zou zijn aangereden door een auto en raakte daarbij ernstig gewond. Josephine overleefde dit ongeluk. De kittens uit de nestjes die Josephine na dit ongeluk kreeg, hadden allen een zeer rustig, ontspannen karakter en verslapten in je handen wanneer je ze oppakte. Dit verklaart de naam Ragdoll, wat lappenpop betekent.

Ann Baker heeft toen een fokkerslijn opgezet en hieruit is toen rond 1965 de Ragdoll ontstaan. De Ragdoll bevat ook genen van Heilige Birmanen, Burmezen en huiskatten. Om te voorkomen dat de Ragdoll zijn bijzondere karakter verliest is het verboden om de Ragdoll te kruisen met een ander ras.

Er werd beweerd dat de Ragdoll geen pijn zou voelen, MAAR DIT IS ABSOLUUT NIET WAAR ! Dit is een fabel, ontstaan door de zachtaardigheid van de Ragdoll. De Ragdoll mag dan wat toleranter zijn dan andere rassen, maar voelt net zo goed en net zoveel pijn als iedere andere kat en als hij iets niet wil dan zal hij dit duidelijk laten merken.

Dit verhaal staat op elke (officiële) site, zitten wat variaties in maar de hoofdlijn is gelijk. Dat speciaal gefokt voor kinderen had ik zelf ook nog nooit gehoord...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:19

met onze noorse boskat kon ik ook alles uithalen. Zal gewoon een kwestie van fokken zijn die wel erg gemakkelijk uitkomt voor amerikanen met kinderen. Ikzelf houd ook niet van eigenwijs en hondsbrutaal kattengedrag, maar dat is ook grotendeels een kwestie van opvoeding. Fokken op eigenschappen zoals lief en aardig vind ik ok, maar metgenen rotzooien of met afwijkingen als ectropion fokken vind ik niet kunnen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:34

Je hoort niet te knutselen met levend wezen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:38

Fokken met dieren die afwijkingen tonen: wanneer kan het wel en wanneer kan het niet?

Voorbeeld: naakthonden die zonder vacht worden geboren.
Buldoggen die niet zonder keizersnede ter wereld kunnen komen omdat het hoofd te groot is.
Het gen HYPP bij de Quarter Hengst Impressive, dat wel voor grote massieve paarden zorgt maar waar een paard uiteindelijk aan kan overlijden als hij drager is...
Genetische manipulatie voor medicijnen mag wel, en ook in voeding wordt het toegepast en daar kraait geen haan naar (of interesseert het niemand?). Mogen we dan het fokken/creeeren van een kat voor allergische mensen veroordelen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:41

Sprintje schreef:
Djeez, er waren toch al anti allergie pilletjes op de markt Haha!
Echt te bizar! Dit kan alleen maar in de VS!

Dat dacht ikdus ook meteen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:44

Cassidy schreef:
Mogen we dan het fokken/creeeren van een kat voor allergische mensen veroordelen?

Exactly my point. Máár: welk allergisch persoon koopt een kat voor minimaal $ 3.500?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:44

Craignethan schreef:
Sorry, ik had ooit eens begrepen dat Ragdolls puur gefokt waren om als speeltje voor de kinderen te dienen, een kat zonder het karakter van de kat. Maar ik zie op een site van de Ragdolls dat ze zeker wel het karakter van een kat kunnen hebben.

Mijn oren beginnen te flapperen Verward
Overgooien met katten?
Waar heb je dat vandaan? Kunje mij die site eens doorsturen?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:46

Griebels, lees even verder Knipoog Ze heeft het overigens ooit eens begrepen, ze zegt niet dat ze het pas gelezen heeft op i'net Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:46

Kana schreef:
Je hoort niet te knutselen met levend wezen.

Ieder fokker doet dat....en of dat dan in een reageerbuisje gebeurt of niet maakt dan verder niet uit.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:47

Sylvia schreef:
Griebels, lees even verder Knipoog Ze heeft het overigens ooit eens begrepen, ze zegt niet dat ze het pas gelezen heeft op i'net Lachen

Ja ik zag het later pas... Lees de quotes nooit Bloos

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:48

Sylvia schreef:
Exactly my point. Máár: welk allergisch persoon koopt een kat voor minimaal $ 3.500?

tsja om maar even in de sfeer van de site te blijven.. wie koopt er een grand prix paard voor een miljoen..