Het gaat niet over paarden, maar het is toch bijzonder.....
Seline = Mijn zus Lynn = Mijn zusje Esmee = Ik Bobje = Sint Bernard
Dinsdag om 16.30 kwam Seline thuis. Normaal komen er 5 honden aangewandeld maar dit keer waren het er 4.. Het kwam wel vaker voor dat er eens een hond niet bij was, dat die gewoon ergens in de tuin (ong 2 hectare) was. Maar een uurtje later was de jonge Sint-Bernard nog niet terug. Mijn zus vroeg aan mij en mijn zusje of wij hem gezien hadden, maar mijn zusje vanaf 12 uur niet meer en ik kwam om half 3 thuis, en dacht dat hij gewoon ergens in de tuin was. Maar hij bleef wel erg lang weg. Mijn zus belde mijn moeder en vroeg of zij hem misschien mee had genomen naar de dierenarts of ergens anders. Maar nee. Mijn moeder zei: 'Bobje kan door de spijlen van het hek heen, het is niet te geloven maar hij kan het toch. Kijk eerst eens bij de gierput, misschien is hij daar in gevallen'. Onze andere, oude Sins Bernard was vroeger er ook 2 keer in gevallen dus geen wonder dat wij er het eerst aan dachten. We liepen naar de schuur, waarnaast de gierput lag.
En ja hoor, daar had je hem. Leunend op een afgebroken muurtje in het hoekje. Hij was 4 uur weggeweest dus blijkbaar zat hij er al vrij lang in. Het diertje zag er uitgeput uit en bibberde. Het vieze, zwarte water in de gierput stond ongeveer 20 cm onder de afgrond. Er zat geen rand omheen. In het hoekje, waar Bobje op leunde was een muurtje met een golfplaat erop. Mijn zus wou erop gaan staan en Bobje uit het water trekken. Maar o nee.. De plaat brak in tweeën en mijn zus zakte tot haar borst in het ijskoude water. Ze had Bobje bij zijn pootjes vast. Hij knipperde met zijn oogjes en zag er steeds zwakker uit. Inmiddels had ik mijn moeder gewaarschuwd met mijn mobiel en zij heeft de brandweer en de politie gebeld. Het zou 2 minuten duren. Mijn zus riep: "Ik houd hem niet meer" en ik ben erbij in gesprongen. Ik heb hem aan zijn kont opgetild en samen met mijn zus op de kant gelegd. Toen ben ik eruit gegaan en even bij gekomen. Toen kwam de politie en die heeft mijn zus eruit gehaald. Mijn zusje legde dekens over Bobje heen, die waarschijnlijk onderkoeld was. Het was een drama maar wel weer goed gekomen. Bobje kan nu niet meer los tot d buurman de put heeft dichtgemaakt.
Staat in Tubantia 27 oktober, pag 12 Is geweest op Radio Oost om 16.30 uur Is vanaf 18.00 te zien op TV Oost.
Belker
Geplaatst: 27-10-04 17:56
Verplaatst naar Beestenboel.
Tancreda4
Geplaatst: 27-10-04 18:13
Dat is schrikken zeg!! Gelukkig is het allemaal goed gekomen! en was er iets om op te leunen en niet te diep! Zo'n gierput zijn echt moorddingen, daar kun je moeilijk lang in blijven 'zwemmen' als je niet kunt staan...
Isleen
Geplaatst: 27-10-04 19:33
gelukkig goed afgelopen.
Ellebel
Geplaatst: 27-10-04 19:43
Enge dingen zijn dat, ik mocht er vroeger niet eens bij in de buurt komen, laat staan erin om een hond er uit te halen...had ik hem toch echt moeten laten zitten van mn ouders
Neroo
Geplaatst: 27-10-04 21:41
gelukkig is goed afgelopen zeg
Splinter
Geplaatst: 28-10-04 10:13
Nou gelukkig is het goed afgelopen zeg! je hebt hem wel op tijd gevonden! Hoe maakt hij het verder?
Thortana
Geplaatst: 28-10-04 11:59
iew...eng !! gelukkig is het goed afgelopen!
Vigour
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-04 14:53
Pff, hoor net dat de eigenaar van de put hem niet wil dichtmaken.
"J' mut doar weg blieven" zegt ie.. Aso vent
Nou is TV oost boos op hem haha, net goed
eveline_B
Geplaatst: 28-10-04 14:57
Die meiden hebben echt geluk gehad dat ze er heelhuids uit zijn gekomen. De dampen die in zo'n put hangen zijn namelijk bepaald niet gezond.
Morrie
Geplaatst: 29-10-04 13:02
wat zullen jullie gestonken hebben zeg.......... gelukkig is het goed afgelopen!
Vigour
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-04 20:03
Na een flinke dreiging met een boete van de politie is de put nu een hek eromheen.. maar beuk je er tegenaan valt hij zo om
Matthanja
Geplaatst: 31-10-04 21:22
Jeetje! wat schrikken zeg! Gelukkig dat het goed is afgelopen