Rana net weggebracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriesje

Rana net weggebracht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 01:06

Ik heb net mijn hondje bij de dierenarts achtergelaten.
Ze heeft vandaag 4 echte- en 3 beginnende epilepsie (achtige?) aanvallen gehad. En die laatste had helemaal niet gemogen: ze had een valiumoplossing toegediend gekregen van me die de aanvallen af moet breken. Uiteindelijk met de DA overeen gekomen dat dit niet de manier was om met haar de nacht in te gaan. Of ik met haar naar de kliniek kon komen.
Natuurlijk!
Nu is ze daar in een soort van narcose gebracht om haar koppie echt helemaal tot rust te laten komen. Ik hoop dat ze lekker slaapt.
Morgen gaan ze onderzoeken of ze de oorzaak kunnen achterhalen, want dit is toch wel belachelijk veel.
Ik ben eigenlijk niet zo van dit soort verhalen zo te plaatsen, maar mijn hubbie ligt al in bed en mijn andere hond vind me welliswaar geweldig, maar snapt er ook niets van...
Ik wilde het even kwijt.

Huilen

En die kracht van positief denken, soms moet ik 'm ver zoeken...

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 02:46

Ah triessie Huilen ,klote dat ik er niet was voor je,getverdemme wat een akelig nieuws!
Ik bel je zo snel mogelijk.
Jeetje wat veel.
Ja dat positieve is dan wel ver zoek .
RANA zet em op hoor!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:53

He getsie, das waardeloos, ik hoop voor je dat ze erachterkomen hoe of wat en dat je Rana snel weer kan ophalen..
Sterke en succes enne positief blijven hoor!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:03

Ach, wat oliebol. Ik hoop dat ze snel vinden wat de oorzaak er van is en dat ze juiste medicatie kan krijgen. Ik duim voor je hondje!

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 12:04

Dank dank voor deze lieve reacties. Ik ben nog steeds in afwachting van telefoon van de DA. Als ik weer wat weet kom ik weer terug.

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:27

Jee Patries, wat zielig. Hopelijk herstelt ze snel en vinden ze een oorzaak. Misschien dat het je helpt, een vriendin van mij heeft een golden retriever die hele zware epileptische aanvallen heeft gehad. Hij heeft er medicijnen voor gekregen (moet hij wel zijn hele leven slikken, maar ze worden nu wel afgebouwd naar een minimale hoeveelheid) en daarna heeft hij nooit meer een aanval gehad.

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 14:33

Nou, de DA vertelde dat een een hele hoge ontstekingswaarden in haar bloed zitten. Al met al een vreemd beeld. Haar temp was gisteren normaal! Ook vlak na een insult. Het zou kunnen zijn dat er een abces(je) in haar koppie zit, dan wel ergens waar het haar zenuwstelsel irriteert. Ook een hersenvliesontsteking wordt niet uitgesloten. Ze krijgt nu antibiotica en ze is rustig. De DA vindt haar zelfs misschien wel TE rustig...
We kunnen niet anders doen dan afwachten. Het moet gewoon in haar voordeel uitpakken. Hoe dan ook!
Bij nieuws meld ik me weer.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:41

Spannend voor je. Scheve mond Beterschap met je hondje verder!!!

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 14:45

Dank je Jellie! En natuurlijk Whoopy en de anderen. Door alles vergeet ik even dank te zeggen. Sorry daarvoor, maar ik vind het echt fijn jullie reacties te krijgen! Tot gauw maar weer.

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:46

Succes...! Wel erg spannend..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:52

aaaaahhh sterkte.,..wat voor hondje is het?

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 15:24

Het is een bastaardhondje, geboren op Curacao en toen ze 1,5 jaar was is ze met haar toenmalig vrouwtje naar Nederland gekomen. Ik heb haar sinds 4 jaar.

Afbeelding

Ze is een echte roadrunner en mag graag een beetje jagen.
Ze was een behoorlijk mensenschuw toen ik haar kreeg, maar inmiddels laat ze zich graag aanhalen en wil zo af en toe zelfs lekker bij me op schoot klimmen. Verder is ze geweldig met Britt van 2. Onvoorstelbaar hoe ze hier is opgebloeid.
Ik hoop natuurlijk dat ik nog lang van haar mag genieten. Maar dan alleen zolang haar kwaliteit van leven zo is als waar ze recht op heeft.

Saltow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:26

Ag Lovers
Wat een schatje !
Hopelijk komt ie er snel weer bovenop Haha!

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 22:45

Oke, een update:

Ze denken aan hersenvliesontsteking, ook omdat bewegen met haar hoofd zichtbaar zeer doet. Ze is nog erg sloom - dat viel ze een beetje tegen - maar ze reageert al wel weer op haar omgeving. Een beetje gedronken, maar eten wil ze nog niet. Morgen gaan ze weer verder kijken en als er nog niet redelijk vooruitgang in zit (dat ze weer overeind wil en zo), gaan we overleggen wat er verder nog mogelijk is.
Bezoek vond hij niet zo verstandig nu, omdat ze op het moment op een goede manier rustig is, en dat nu heel belangrijk is. Maar misschien dat ik er morgen wel even bij mag. Ze heeft overigens de rest van de dag ook geen insulten meer gehad.

In principe zou het weer goed moeten kunnen komen. Maar het is gewoon afwachten hoe goed ze reageert. Het lijfje moet nog wel willen en kunnen natuurlijk. Maar Rana had gelukkig een bereconditie. Misschien dat ze dat dan mee heeft.

Morgenochtend heb ik weer contact. Nu hoop ik dat ze een rustige nacht tegemoet gaat en morgen weer fitter wakker wordt.

Bedankt voor het lezen weer en tot morgen!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:33

Dan blijven we gewoon nog even doorduimen en hopen dat Rana weer opknapt, maare das best pittig een hersenvliesontsteking.. Scheve mond

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:01

pfuuw....Verdrietig wat erg..... ik hoop inderdaad dat het helemaal goed komt
stertke en beterschap voor je mooie hond!

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 12:36

Hallo allemaal.
Goed nieuws! De antibiotica heeft heel goed aangeslagen. Ze hebben zelfs 2 keer moeten kijken om zich ervan te overtuigen dat het nog steeds dezelfde hond was die in het hokje woont. Ze heeft gegeten en zoekt al kwispelend contact met haar medepatientjes. *LOL*

Ik mag haar zo meteen gaan ophalen. Ze moet het daarna natuurlijk nog wel rustig aan doen (pfffffff, zal wel lastig worden bij dit hittepetitje) en ik krijg dan anitbiotica en ontstekingsremmers in tabletvorm mee.
Of ze dan nog terug moet voor controle en zo (denk het wel) hoor ik straks.

Nou, dan ga ik zo mijn meisje weer ophalen en zal dan in de loop van vanmiddag nog weer een verslagje doen.

Groetjes en tot gauw, Patries

Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:37

Patriesje schreef:
Hallo allemaal.
Goed nieuws! De antibiotica heeft heel goed aangeslagen. Ze hebben zelfs 2 keer moeten kijken om zich ervan te overtuigen dat het nog steeds dezelfde hond was die in het hokje woont. Ze heeft gegeten en zoekt al kwispelend contact met haar medepatientjes. *LOL*

Ik mag haar zo meteen gaan ophalen. Ze moet het daarna natuurlijk nog wel rustig aan doen (pfffffff, zal wel lastig worden bij dit hittepetitje) en ik krijg dan anitbiotica en ontstekingsremmers in tabletvorm mee.
Of ze dan nog terug moet voor controle en zo (denk het wel) hoor ik straks.

Nou, dan ga ik zo mijn meisje weer ophalen en zal dan in de loop van vanmiddag nog weer een verslagje doen.

Groetjes en tot gauw, Patries

Lachen

Nou kijk das goed nieuws OK dan! gelukkig maar dan heeft het duimen zin gehad

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:59

Nou duim maar weer door voor Rana,had Patries net aan de telefoon en het was duidelijk geen leuk nieuws,maar dat verteld ze hier zelf.
Sterkte hoor Triessie! ik spreek je snel weer.

love_eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:17

ik hoop dat ze snel weer beter word Schijnheilig beterschap voor je hondje
en veel sterkte
groetjes ser

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 19:36

Sjips, helaas, zoals Patrice al zei, niet zulk leuk bericht.
Ik heb haar opgehaald, maar haar later ook weer teruggebracht.
Het ging gewoonweg niet.
Ze gedroeg zich als een volslagen vreemde hier. Wilde alleen maar naar buiten en als ze eenmaal buiten was wilde ze het hek uit.
Zo triest om te zien... Van haar vriendje Dribbel trok ze zich ook al niets aan en hij trok zich al vrij snel terug in het verste hoekje van zijn bench.
Het enige wat Rana deed was rondlopen, naar buiten kijken waar ze maar kon, drinken, hijgen en piepen.
De DA maar weer gebeld, want dit was nou niet wat is versta onder lekker met de rust van thuis verder beter worden. Zelfs ik kreeg geen contact met haar. Het leek de DA ook beter om haar dan maar terug te brengen, want met haar thuiskomst op deze manier schoten we ons doel voorbij. Daarnaast heb ik ook nog een gezin waar ik rekening mee moet houden. Dit is niet een fijne situatie voor ons allemaal en het helpt haar ook niet als wij met ons allen hier stikonzeker voelen en helemaal op scherp staan. Ik heb de afgelopen tijd nogal wat voor de kiezen gehad en dit hakt er dan ook meer in dan anders het geval zal zijn. Ik verzuip een beetje in m'n emoties op dit moment. Vandaar deze beslissing. In haar belang. Maar ik vind het vreselijk en heb het gevoel haar toch een beetje in de steek te laten. Terwijl ze daar nu echt op de goede plaats is....

Ze is dus weer terug bij de DA. Het vreemde is dat ze haast opgelucht leek; ze trok helemaal naar de ingang. Heel bizar allemaal. De DA vindt zowiezo haar beeld buitengewoon vreemd. We hebben afgesproken dat ze zolang daar blijft als nodig is. Alleen heb ik wel zoiets van: het moet allemaal niet te lang gaan duren. Dat heeft ze niet verdiend.
Morgenochtend heb ik weer contact met de DA en dan gaan we het opnieuw bekijken.
Heel eerlijk gezegd heb ik er niet zo'n heel goed gevoel bij. Ik hoop maar dat dit onterecht zal blijken. Feit is dat haar kwaliteit van leven altijd voorop blijft staan. En hoe dat gaat uitpakken zal de komende dagen uitwijzen. Maar als het tegenzit, zit er in dat mooie koppie iets helemaal verkeerd...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:50

jeetje wat raar! wel fijn dat ze bij de dierenarts zolang kan blijven (niet alle dierenartsen hebben daar plaats voor) Herkende ze je wel? of dat ook niet?

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 20:57

Nee, ik had niet de indruk dat ze in de gaten had wie ik was. Haar vriendje Dribbel was ook helemaal niet interessant. Terwijl dat normaliter haar trouwe onderdaan is!

Heel triest. Het zou natuurlijk kunnen dat de ontsteking (waar die dan ook mag zitten) deze uitwerking heeft, maar dat mag dan niet te lang blijven duren...

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 11:05

Laatste nieuws: het lijkt toch weer iets beter te gaan. In ieder geval niet slechter. Haar achterhand, die gisteren nog heel slap was (wat ook zorgen baarde) is duidelijk stabieler geworden. Ik hoorde haar heel hard huilen op de achtergrond. Ik moest daar wel een beetje om lachen, want zo ken ik haar (weer)! En dat heb ik haar gisteren niet horen doen. Verder eet ze nog steeds goed (dat schijnt een hond echt niet te doen als-ie pijn heeft) en ze is goed en vrolijk actief. Alleen de onrust is er nog steeds. De DA's hebben de koppen bij elkaar gestoken en na zorgvuldig overleg toch besloten haar iets te geven om te proberen de rust weer terug te krijgen. Ze krijgt nu anti-epileptica in een gemiddelde dosis en vanmiddag zal blijken of ze daarmee geholpen is.

De DA heeft me in ieder geval verzekerd dat, zolang Rana zo onrustig is, ze daar kan blijven. Dat is ook zeker beter voor Dribbel. Die is toch behoorlijk van de kaart van gisterenmiddag. Dus dat moeten we ook niet te vaak doen/meemaken.
Ik heb aan het eind van de middag/begin van de avond weer contact en dan zal ik hier ook weer melding doen!

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:07

gelukkig dat het beter gaat! in elk geval: sterke!