Jeuk na operatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Jeuk na operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 10:31

Mijn Teckel is in augustus aan zijn oogje geopereerd en is daarvoor onder narcose geweest. Gelukkig is het helemaal goed gekomen met meneer Nerd alleen het valt me op dat hij zo veel loopt te krabellen en te happen in zijn vacht. Scheve mond
Dat is ook met name op de plek waar hij zo'n injectie heeft gehad.
Iemand die hier ook ervaring mee heeft?

(Hij heeft geen vlooien, daar wordt hij maandelijks voor behandeld en daar heb ik hem uiteraard voor de zekerheid op gechecked. Ook wordt hij op tijd ontwormd)

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:34

Hai, heeft ie in augustus die prik gehad? Dan kan hij daar geen last meer van hebben, dat is meestal binnen een dag als hij daarop zou reageren.
Het kan zijn dat hij wat vlooitjes heeft en dat hij daarom zit te bijten of dat hij ander voer heeft gekregen en hij daar niet tegen kan. Meestal zijn het de vlooitjes en als dat al een tijdje geleden gedaan is zou ik het zeker weer herhalen. Als hij aan de achterkant alleen maar bijt, kan hij ook last hebben van zijn anaalklieren, succes OK dan!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:45

De prik is alweer een tijd geleden, dus denk ook niet dat dat de oorzaak kan zijn.

Wij hebben ook een teckel en die heeft nogal gevoelige huid (schijnt veel bij teckels voor te komen). Een beetje verminderde weerstand (door operatie altijd wel een beetje) kan ie ook een lichte huidirritatie opgelopen hebben. Dit is vaak moeilijk te zien. Alleen als je gaat borstelen komen er soms schilfertjes vrij. Beetje maisolie door het voer doet wonderen Knipoog

Verder kan het toch altijd dat ie stiekum toch wat vlooitjes heeft (pas als het er meer worden kun je ze ontdekken, maar van een paar kunnen ze evenveel last hebben ). Zijn ze ook gevoeliger voor bij verminderde weerstand Knipoog Misschien gewoon effe 1x extra behandelen voor de zekerheid.

en als je het dan nog niet vertrouwd gewoon effe naar DA, beter te vaak dan 1x te weinig Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 11:00

Bedankt voor jullie reacties OK dan!
Ik weet zeker dat hij geen vlooien heeft. (staat ook in mijn stukje Knipoog )
Tja, anaalklier zijn met de cocktailenting al bekeken en dat was goed.
Schilfertjes heeft hij ook weer niet. Er is ook niets te zien aan zijn huid van irritatie ofzo dat is het gekke.
Ik ga de maisolie eens proberen, misschien heeft hij toch door de operatie een verminderde weerstand gekregen...
Even over de maisolie.. Waar koop je dat?

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:20

Maisolie kan je gewoon bij een supermarkt of drogist halen, een eetlepel over het eten is genoeg. Zorg ervoor dat de ontlasting niet te dun wordt.
enne.... kleine lettertjes vallen bij mij niet zo op, dus niet gelezen Bloos

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 11:27

Stekeltje schreef:
enne.... kleine lettertjes vallen bij mij niet zo op, dus niet gelezen Bloos

Nerd Geeft niks hoor Haha!
Dan ga ik die olie iig proberen. Ik wist niet of dat de 'mensenolie' ook voor honden geschikt zou zijn...