Vraagjes over hamster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Vraagjes over hamster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 22:59

Ik begin me een beetje zorgen te maken Scheve mond Ik heb mijn hamster nu zo'n anderhalf jaar, hij of zij (slecht he Bloos! ) komt uit de dierenwinkel en was toen een paar weken oud
. Nu zit er sinds een week of vier een wit vlekje op zn (of haar Schijnheilig ) linkeroog (waar bij ons de pupil zit), dus ik gok erop dat ie aan die kant blind is. Maar nu begint ie ook een beetje kaal te worden... Hij is half angora achtig, met behoorlijk lange haren, langer als de gemiddelde goudhamster (hij is ook bont, dus kruising met ??). Vooral rond zn ogen en bij zn nek. Nu zit ik eigenlijk met de vraag... Is dit het begin van het einde? Verdrietig Of is het iets anders? Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd die een hamster bereikt? De vorige is vroegtijdig doodgegaan (ik denk nog steeds aan zelfmoord Haha! ) en die daarvoor is wel 2,5 geworden, wat geloof ik wel oud is.

Dit is Fluffy trouwens (hoe die aan die naam komt, geen idee:P )
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:05

Is het niet een soort van strontje, wat paarden en konijnen ook weleens hebben? Als je het echt niet vertrouwd moet je naar de dierenwinkel gaan.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:08

De gemiddelde leeftijd van een hamster is 2 Jaar

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 23:11

Nee, het zit er al een paar weken. Het is echt een vlekje op zn pupil.

Als de gemiddelde leeftijd 2 jaar is... Dan zal ik hem vanaf nu maar flink gaan verwennen denk ik Lovers

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:15

Ik heb 4 hamsters gehad: 1 werd 1 jaar ; 1 werd 1,5 jaar; 1 werd ong. 2 jaar en de laatste eenechte goudhamster werd echt over de 3 jaar, maar daar was de leeftijd ok echt aan af te zien op het eind.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 23:20

Mijn eerste was ook een echte goudhamster en die was inderdaad ook bejaard op het eind, bijna schattig om te zien Maar die was zowiezo cool, ik kon hem op mn schouder zetten en zo overal heen lopen. Hij bleef gewoon zitten. Degene die zelfmoord heeft gepleegd was een dwerghamster, was ook geen leuke Schijnheilig Hij beet. Fluffy is een beetje als mn eerste. Ik kan hem niet zo makkelijk pakken, maar hij bijt niet en blijft wel gezellig zitten. Ach gut

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:51

AM -> BB

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:03

Kalend? Hadden die van mij ook, krijgen ze op den duur ook wat korsten op en uiteindelijk zien ze eruit als Alfie, heel zielig. Ze kregen prikjes tegen de jeuk, maar uitindelijk kon die niet meer lopen zowat want dat vel was zo stram. Houd het goed in de gaten hoor, weet niet of je er meerdere bij elkaar hebt, want bij die van mij was het besmettelijk en had er 14 en opeens nog maar 1.
.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 06:47

Wit vleke op het oog komt vaak voor bij oudere hamster, je kun het vergelijken met een vorm van staar. Het is een teken dat hij blind wordt. Daar is helemaal niks ergs of zieligs aan voor een hamster, omdat ze bijna niks doen met hun ogen, hun snorharen zijn voor ze het allerbelangrijkst.
Haaruitval komt ook vaker voor bij oudere hamsters.
Niks om je zorgen over te maken dus! Lachen

Mijn vorige hamster werd ook kaal op zn kontje maar dat was een allergie (geen mijt o.i.d.), waarschijnlijk tegen zaagsel. Ik ben toen overgestapt op beukensnippers en dat bevalt me veel beter, ik gebruik het nu weer voor mijn nieuwe hamster. Mocht je ooit nog vragen hebben over hamsters dan mag je me altijd pb'en hoor!

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:16

Op een hamstersite heb ik gelezen dan sommige hamsters 3 tot 4 jaar kunnen worden... als ze niet te veel doorgefokt zijn, maar ze worden idd rond de 2 jaar volgens die man die in de dierenwinkel werkt (ik heb ook twee hamsters *LOL*)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:21

Jeaninee schreef:
Op een hamstersite heb ik gelezen dan sommige hamsters 3 tot 4 jaar kunnen worden... als ze niet te veel doorgefokt zijn, maar ze worden idd rond de 2 jaar volgens die man die in de dierenwinkel werkt (ik heb ook twee hamsters *LOL*)

3 Tot 4 is echt een uitzondering hoor, al zijn het geen inteelt-beestjes.. OUdere hamster krijgen toch vaak allerlei gebreken en natuurlijke een grote kans op kanker/ tumoren. Ze zijn gewoon heel snel oud. Té snel.