Raad nodig!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Raad nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 12:43

Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Mijn kat Bruto is ontzettend lief, komt ook graag knuffelen. Maar ze wil (net als haar moeder en oma) zo graag onbeperkt naar buiten dat ik er gek van wordt. Ze zeurt echt de hele dag en de tuin is voor haar niet genoeg. Ik woon druk dus ben ook bang dat ze aangereden (zoals haar oma) wordt.
Ik zit er heel hard aan te denken om haar naar een boerderij te doen waar ze lekker naar buiten kan maar ook gezellig bij mensen naar binnen kan komen om te knuffelen en te eten.
Ik wil haar zelf eigenlijk niet kwijt, maar ik moet in dit geval aan haarzelf denken. Bij mij is ze dus niet gelukkig, of in elk geval niet dolgelukkig. Haar moeder heb ik ook naar een boerderij gedaan om dezelfde reden.
Wat moet ik doen?
Is er iemand die haar bovenstaande kan bieden?

Overigens kan ze niet met andere katten overweg, ook niet na lange tijd...

Het is nog niet zeker wat ik ga doen met haar, maar ik wil eens kijken of er iemand is die haar wel dolgelukkig kan maken...

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:24

misschien kan je als oplossing nog proberen een tuigje dat ze door de Hele tuin kan lopen en dan de deur op een kier kan zetten dat ze dus naar binnen en naar buiten kan lopen waarneer ze wilt..

als je dit geen oplossing niet goed vindt zou ik als ik jouw was eens denken aan een boerderij of villa in die richting..

Kusjes

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:18

Ik had mijn kat ook altijd aan een tuigje in de tuin, dat vond ze heerlijk.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 09:00

Ze komt buiten bij mij, maar niet onbeperkt. Een tuigje vindt ze verschrikkelijk. Ik wilde de schutting afzetten met een stroomdraadje, maar dat gaat niet omdat ze een lichte hartruis heeft. Ze kan dus alleen naar buiten als ik thuis ben. Als ze dan weer binnen komt blijft ze binnen omdat ik natuurlijk niet de hele dag thuis ben.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:03

Ik zou voor haar bestwil een nieuw tehuis zoeken waar ze lekker kat kan zijn... ik vind het voor buitenkatten verschrikkelijk dat ze alleen maar binnen kunnen zitten of aan zo'n tuigje. Misschien kan je op zoek gaan naar een kat die al gewend is aan het binnenzitten, of aan eentje die in een flat heeft gewoond.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 09:19

Ze is bij mij thuis geboren. Maar net als haar oma en moeder MOET zij naar buiten. Vandaar ook dat ik 2 nestjes heb gehad vroeger, ook hun kon ik niet binnen houden, en kwamen zwanger terug.
Bruto kan wel gewoon los naar buiten hoor, maar wil meer en meer...
Ik heb nog een kat, dus ik hoef niet opzoek naar nog een andere kat. Vind het alleen zo rot dat ik Bruto niet kan bieden wat zij graag wil.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:26

Ik zou een nieuw baasje voor haar zoeken.
Je hebt haar aangeschaft, dus jij hebt ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat het zo goed mogelijk met haar gaat. En als dat niet bij jou is, dan moet je dat ook accepteren.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 09:31

Nogmaals, ze is bij mij geboren. Ik heb haar niet aangeschaft of uitgekozen. Ze bleef over in het nest en daarom heb ik haar gehouden, waar ik overigens geen spijt van heb hoor Knipoog

Nog iets... Bruto is eenkennig, gaat vreemde mensen liever uit de weg. Hoe zou ze het doen op een nieuw thuis?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:39

Je hebt wel de 'keuze' gemaakt om haar te houden, en je bent haar baasje dus verantwoordelijk. Lachen

Als ze de kat eerst een paar dagen binnen houden, zul je zien dat de kat toch snel beseft dat dat zijn nieuwe baasjes zijn. (Heb ik al een paar keer meegemaakt), daarna zal ze snel al naar buiten kunnen. Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 09:42

Ik pb je even want Bruto is anders in haar karakter, net zoals het poesje wat ik thuis had zitten van het asiel...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:45

Laat maar komen. Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 10:00

griebels schreef:
Is er iemand die haar bovenstaande kan bieden?

Iemand?
Als deze poes weg gaat, is het gratis. Deze is van mijzelf en niet van het asiel dus Knipoog