Vissenprobleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Vissenprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 08:03

Ik heb vorige week een klein aquarium gekocht, voor guppen.
Alle spullen uitgekookt, water ingedaan en laten draaien met pompje.
Na een week kwamen er vissen in.
Na 2-3 dagen werd het water troebel. Je kon er nog wel doorheen kijken, maar het was niet helder en het stonk.
Dus weer helemaal leeggehaald, alles uitgekookt.
De lamp die er boven zat heb ik eraf gehaald. Het pompje er ook uit gehaald. Dit omdat het te sterk was voor de guppen. Ze werden alle kanten op getrokken.
Gelijk er wat minder water in gedaan, omdat het anders te hoog was.

Nu, na 2 dagen is het water weer troebel. Hoe kan dit??
Er zitten 6 guppen in. 3 volwassen, 3 kleintjes. Er liggen steentjes op de bodem en er zit waterpest (plantje) in.
Wie heeft voor mij de gouden tip??

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:24

Ten eerste nooit maar dan ook nooit meer je spullen uitkoken tenzij je penseelalg of blauwalg in je bak hebt. Of een ziekte waardoor alles dood gegaan is. Je dood hiermee ook de goede bacterien en die is de bak juist nodig.
Verder zou ik er een kleine pomp/filtertje erin hangen en meer planten er in doen. Daarnaast kan het ook geen kwaad op BactoZ erin te doen. De bak is net opgestart en er zitten geen bacteriën in. Verder weet ik niet hoe groot het bakje is, maar je moet er ook niet teveel voer inpleuren. Net zoveel als ze binnen 5 minuten op kunnen en niet meer. Als je meer vragen hebt geef dan een gil, wij hebben 2 bakken in huis waarvan we 1 2m bak vol op hebben draaien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 11:28

Hij is niet zo groot. Er kan 8 liter in.
Het pompje wat ik heb is hier wat te krachtig voor, maar daar heb ik net een tip voor gekregen.
Maar bedankt voor de tip!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:32

dan zou ik een andere bak aanschaffen met die 6 guppen....... ik heb een 110 literbak en daar kunnen verhoudingsgewijs 30 guppen in. Je hebt nu last van over bevolking

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:11

Je moet ervan uitgaan dat je per vis, 3 liter water nodig hebt.
Dus je bak is zeker te klein. Of je moet een groter aquarium kopen, of je visbestand moeten verkleinen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 13:56

Grotere bak komt er aan. Een 25 liter bak. Maar daar moet ik nog 3 weken op wachten. Het zijn 3 volwassen (1 vrouwtje, 2 mannetjes) en 3 kleintjes (1 cm. groot).
Dus daar wordt aan gewerkt!
Van de mensen van de dierenwinkel heb ik een mineralenblok gekregen. Is dit wat?? Voor ik 'm erin gooi.....

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:52

ik had er eerst ook last van ik heb niets gedaan en nu blijft het heel lang schoon Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:46

Of je geeft ze teveel voer, of je hebt de bak in te fel zonlicht staan, of je bak is te klein. Knipoog Of je hebt meerdere factoren die niet goedzitten Haha!

De visjes moeten heel weinig voer hebben, wat ze binnen een paar minuten opeten. Zonlicht is echt funest voor je water en een hele felle lamp erop ook.

Ik heb geruime tijd guppies gehad en in het begin ging het bij mij ook wel eens verkeerd. Toen ik eenmaal de vissenkom uit het zonlicht heb gehaald en ik minder ging voeren met meerdere porties ging het veel beter Lachen En toen ik er een eenvoudig pompje in hing was eigenlijk het hele probleem over Haha!