hier mensen met Siamese katten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hier mensen met Siamese katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:48

Ik vroeg mij af of er hier ook mensen zitten die de trotse eigenaar zijn van een Siamees?(kat dus Knipoog )

Als het goed is ben ik over enkele maanden toch echt het huis uit,en mijn moeder heeft me toegezegd dat ik een siamees krijg(jawel )
Thuis hebben we al 12 jaar een Oosterse korthaar,ook een heerlijk dier overigens,maar ik ben verknocht aan de Siamees...

Nog handige tips,ofzo?
Offe....worden jullie ook weleens helemaal knettergestoord van die kleine betweters op pootjes Haha!

tell me!!!!!!!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:52

Ik ben een die hard siamezen fan.
Ik stond bij een fokker op de wachtlijst maar deze zomer heb ik een nest EK (Europese Kortharen) gekregen die anders naar een andere wereld zouden worden gebracht. Ik heb ze met de hand groot gebracht en ze zouden eigenlijk weer weggaan maar ik kan het niet, ze zijn me veel te lief en 5 katten is een beetje teveel van het goede.
Al zijn het wel net siamezen, ze zijn net zo aandachtsgeil en lopen ook de hele dag te bleren (heerlijk).

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 00:06

AM -> BB

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:05

Ik ben niet specifiek een Siamezenfan, maar ik vind ze wel geweldig. Wij hebben jaren lang twee Oosters Kortharen gehad, die in karakter ontzettend veel gemeen hebben met de Siamees en ik was echt gek met die beesten Lovers (El Shagya's Sekhmet en El Shagya's Razzamatazz, alleen die namen al *LOL* ). Wij hadden ze toen vor een zacht prijsje omdat ze foktechnisch het één en ander mankeerden, zoals een te lage oorinplant en een knik in de staart, maar dat maakte voor ons natuurlijk niets uit.

Sekhmet was net zo'n stoer leeuwtje zonder enorme manenbos, hij had een enorme neus en een vreselijk aandoenlijke mauw, ik word weer helemaal verliefd als ik er aan denk. Hij vond het geweldig om te stoeien, dan moest je hem aan zijn staart door de gang trekken of hem oppakken en hem koppeltje laten duiken en dan kwam hij weer heel hard mauwend en spinnend terug rennen om nog een keer te mogen Haha! .

Tesje vond het op latere leeftijd héérlijk om zich in, en nog liever onder je trui te nestelen waar ze je dan helemaal verliefd aan ging zitten kijken en haar pootjes vast omhoog deed om op haar buikje geaaid te worden. Ook lag ze graag op de vensterbank boven de verwarming. Als er dan plantjes in de weg stonden pakte ze die gewoon op met haar bekje en dropte ze op de grond, waarna ze er heel triomfantelijk naar ging zitten kijken... >;) *LOL* . Of ze kroop languit in de plantenbak waar ze dan helemaal overheen puilde... Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:45

Ik heb een kruising Siamees/Burmees.
Met het lichaam en kleur van een Burmees, blauwe ogen en karakter van een Siamees. Bléren om aandacht, kroelen, altijd in de weg lopen...
Maar wel een lieverd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:36

Wij hebben zelf geen Siamees 9maar wel een 'gewone' kat die zich gedraagt als een Siamees Haha! ). Ik ben dus helemaal wild van hun karakter. Lachen

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:47

Me vriendin heeft een kruising tussen een siamees en een rex.
Al heel oud issie maar wel onwijs lief! Lovers

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:11

Ik heb 1 kruising siamees nog wat, helemaal siamees met lange haren, 1 foreign white siamees en een oosters korthaar.
En als ik op mezelf woon komt er nog wel 1 bij ook Haha!

Geweldige karakters, we hebben soms urenlange discussies omdat ik het laatste woord wil hebben.....maar hun ook Tong uitsteken

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:17

Heb een kruising tussen een siamees en een straatkat gehad... heerlijk beest... kon kroelen als de beste en inderdaad hele gesprekken voerde ze (bij voorkeur om 5 uur in de ochtend >;) ... en ook de air van siamees had ze.... "blikvoer.. pardon?!.. ik had toch rosbief besteld"

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:19

ik heb een Snowfoot Chocolat point siamees
(donker, heel dik is ie ook nog Haha! )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:51

Marshaha schreef:
ik heb een Snowfoot Chocolat point siamees
(donker, heel dik is ie ook nog Haha! )

Misschien stomme vraag, maar wat moet ik me hierbij voorstellen?? Foto?? Schijnheilig
Nasty is een Chocolat point, maar dat snowfoot....???

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:43

Jeaninee van bokt heeft ook een siamees Maya,vet lief beestje maar ik word gek van haar geblér Tong uitsteken

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:44

Samanthaaaaa schreef:
Jeaninee van bokt heeft ook een siamees Maya,vet lief beestje maar ik word gek van haar geblér Tong uitsteken

Haha, ja bedankt sam maar ze is wel vet lief hoor !! ontdanks haar geblér Tong uitsteken

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:39

Amanda schreef:
Misschien stomme vraag, maar wat moet ik me hierbij voorstellen?? Foto?? Schijnheilig

Ik denk dat ze daarmee witte pootjes bedoelen? Lachen

Wij hadden een half Siamees (vorig jaar op 18-jarige leeftijd overleden Verdrietig )
Ze was gewoon zwart-wit met groene ogen, maar had wel zo'n smal koppie en absoluut een siamezen karakter! Ik heb nog nooit een kat zo hard horen miauwen, ik ben me gewoon een paar keer helemaal rotgeschrokken omdat ze zo hard miauwde! Verward Haha!
En altijd maar aandacht vragen, telkens als je net 1 seconde op een stoel zat sprong ze op je schoot. Lovers Ze had trouwens iets heel aparts, ze begon heel vaak krolserig te miauwen en verzamelde allemaal knuffeltjes, (ter grote van kittens) legde die in een kring om zich heen en begon ze "toe te spreken". Haha! (ze was gesteriliseerd en heeft nooit een nestje gehad...)

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:56

Amanda schreef:

gewoon met witte voetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:00

klinkt wel apart hoor

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:14

Telt een siamese rat ook mee Schijnheilig Ik heb een sealpoint siamees dumboratje Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:01

Marshaha schreef:
gewoon met witte voetjes!

Okee dan Haha!
Ik kon ook geen plaatje op internet vinden (jaaaa, heb gelijk gezocht Knipoog )

loveluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:18

onze kat is ook een kruizing met een siamees, ik weet niet wat de andere soort is.
Onze kat kan heel hard 'schreeuwen' en volgens de dierenarts is dat typisch het kenmerk van een siamees, dus als je van lawaai hou in huis is een siamees ideaal!

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:30

Jaaaaa hier nog een siamezenfan! Mijn opa en oma hebben jaren siamezen gefokt. Daardoor hebben wij thuis ook altijd siamezen gehad, geweldige beesten.
Mijn vriend en ik hadden eerst 2 gewone huis-tuin-en-keuken-katten, maar ik miste toch iets. Toen gingen de siamezen van mijn ouders binnen 1 jaar allebei dood en toen wist ik meteen wat ik ging doen!! Op zoek naar een siameesje.

Het is uiteindelijk een Thai Siamees geworden. Dit is de traditionele siamees.
Het is een poepie, maar wel een met karakter!!!!

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:16

Haha... straks komt er nog een: siamezen fan #1... ow trouwens hier een foto van onze siamees: Maja... ook wel mevrouw stemband Tong uitsteken mijn moeder heeft haar overgenomen van een oude man die is overleden... anders ging ze naar het asiel Huilen maar gelukkig is ze nu bij ons *LOL*
Afbeelding
beetje donker, ze lag op mijn bed haha *LOL*

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:23

loveluuk schreef:
onze kat is ook een kruizing met een siamees, ik weet niet wat de andere soort is.
Onze kat kan heel hard 'schreeuwen' en volgens de dierenarts is dat typisch het kenmerk van een siamees, dus als je van lawaai hou in huis is een siamees ideaal!

Jaa dat klopt wel !! Hyper! soms werd ik echt gek van haar, haha Tong uitsteken maar ze kan ook heel lief zijn, als ze aandacht heeft gehad en eten...
Happen jullie siamezen ook wel eens Verward ... als je ze kriebelt en dat willen ze niet? dat deed onze wel... maar nu niet zo vaak meer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:03

mooie siamees......
en een gave naam.Mevrouw Stemband Haha!

Mij trekt de aanspraak die je met dit ras hebt,enorm.
Het praten,het aparte karakter...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:08

Wij hebben ook zo'n aandacht vraagster, een sealpoint.
En dan een ouderwets type, dat bredere hoofd.
Vroeger thuis hadden we een "modern"type, met smal hoofd en dat was een chocolat point.
Super aanhankelijke beesten, met een goed karakter

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:10

Anoniem schreef:
Mij trekt de aanspraak die je met dit ras hebt,enorm.
Het praten,het aparte karakter...

Zeker het praten ja!! Malou kan vreselijk mopperen, maar ook lekker gezellig kletsen. Haha! En lekker aanhankelijk en eigenwijs. Als ze iets niet willen dan laten ze het echt wel weten!! Haha! Hier is een foto van mijn siameesje, ook een sealpoint. Poepie niet?? (hier was ze overigens nog maar 5 maanden en lijkt ze dus op een chocolate)

Edit: recentere foto gevonden