Als kleine wilde poes van een week of zes kwam je bij ons. Je had een nieuw thuis nodig omdat je mama dood was gegaan. Samen met je broertjes en zusje groeide je bij ons op, tot je broertjes en zusje naar een ander thuis gingen. Jij mocht voor altijd bij ons blijven hadden we afgesproken...
Maar waarom is "altijd" maar vier maanden geweest? Op straat kwam je bijna nooit, auto's waren eng. Nee, liever zat je in de tuin de vogels achterna en als je dan moe was ging je bij je grote hondenvriendin liggen slapen. Als je dan weer wakker werd ging je vol energie met de andere poezen spelen, zelfs als die daar geen zin in hadden. Vaak kroop je bij iemand op schoot voor een knuffel, maar nooit langer dan jij wilde. Je werd tenslotte al een grote poes, vond je, met een eigen willetje.
Vanmiddag lag je buiten te miauwen of ik je op wilde pakken. Je pootjes wilden niet meer wat jij wilde en bij de dierenarts bleek dat je rug en pootjes gebroken waren. Blijkbaar was je aangereden, terwijl je auto's zo eng vond... Gelukkig had je geen pijn, je lag te spinnen in mijn armen terwijl je langzaam in slaap viel van het spuitje. In mijn armen ben je overleden, er was niets wat we nog voor je konden doen...
Dag kleine lieve Muis, wordt maar heel gelukkig daar waar je nu bent.
_Priscill_
Geplaatst: 23-10-04 16:38
wat vervelend zeg. Sterkte ermee
timilon
Geplaatst: 23-10-04 16:41
ah bah,wat erg! die wilde poezen die tam worden zijn vaak zo leuk! sterkte
Paradise
Geplaatst: 24-10-04 17:56
Jeetje wat erg zeg..!! Hopelijk heeft ze niet te veel pijn gehad... Heel veel sterkte...
Anoniem
Geplaatst: 24-10-04 23:10
Bedankt voor alle lieve berichtjes
Paradise, pijn heeft ze waarschijnlijk niet gehad, alle zenuwen in de rug waren kapot. Ze reageerde op geen enkele pijnprikkel. Ze was verlamd vanaf haar middel en voelde niets meer van haar achterlijf. We weten ook niet hoe ze vanaf de weg tot op ons terras gekomen is. Waarschijnlijk heeft ze zich met haar voorpootjes "in veiligheid" gesleept, de nageltjes aan haar voorpootjes waren helemaal afgesleten... Een kleine troost is dat ze de veiligheid van thuis probeerde te zoeken, ondanks dat we niets meer voor haar konden doen. Blijkbaar vertrouwde ze ons genoeg om bij ons hulp te zoeken.
JoT
Geplaatst: 24-10-04 23:18
Oh verdorie zeg, wat een rotbericht. Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen. Sterkte...
shantihdior
Geplaatst: 24-10-04 23:39
heel veel sterkte.lijkt mij vreselijk om mee te maken.