Dit stond vandaag in De Haarlemmer:
Haarlem
Vrijdagmiddag 8 oktober besluit Marcel na een lange werkdag met de 2-jarige Tom, een kruising Jack Russel en Teckel, een lekkere wandeling vanuit de Leidse buurt richting Elswout te maken.
Het is s'middags rond half 5 lekker nazomerweer en de hond en de baas hebben er zin in.
Tom zit aan de lijn, maar huppelt toch vrolijk in het rond,
Ze lopen naast het fietspad en horen achter zich een brommer aankomen.
Marcel houdt Tommie kort aan het lijntje, en dan gebeurt er iets totaal onverwachts. De brommer rijdt zonder pardon over de hond heen en vervolgt in dezelfde vaart zijn weg over het fietspad richting het tankstation.
Marcel is zich een ongeluk geschrokken, maar denkt in eerste instantie dat het nogwel meevalt.
"Ik heb de personen nog nageroepen iets in de trant van 'kan je niet uitkijken, je rijdt over m'n hond heen'. degene die achteropzat, keek nog om maar dat was dan ook alles. Weg waren ze. Ik moest mij om Tom bekommeren die met de poten gestrekt op de grond lag. Hier schrok ik niet zo van want zo lag hij thuis ook vaak.Toen hij weer opstond leek het ergste voorbij. Maar een paar tellen later lag hij dood aan mijn voeten...
O my god, toen ik dit las kreeg ik echt een hele grote brok in mijn keel.

Dat zulke mensen bestaan...

Ik haat ze echt...