Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paradise schreef:De statistieken zeggen dat pitbulls voor de meeste dodelijke bijten zorgen. Dat andere rassen vaker bijten heeft volgens mij meer te maken met het feit dat dat populaire rassen zijn.Maar het is wel waar wat ze zeggen, dat de labrador en cocker spaniel volgens de statistieken gevaarlijker zijn.
Guinevere schreef:Ik ben niet overtuigd. Natuurlijk is dierenmishandeling nooit goed, maar een waarom geen fokverbod?
De statistieken zeggen dat pitbulls voor de meeste dodelijke bijten zorgen. Dat andere rassen vaker bijten heeft volgens mij meer te maken met het feit dat dat populaire rassen zijn.
Maar het is inderdaad wel jammer voor de lieve pitbulls en hun baasjes.
Desiree schreef:Ik hou zielsveel van honden, maar ik weet dat pitbulls een fout ras zijn. De zachtaardige karakters zijn met het fokken niet meegenomen, het was niet de bedoeling dat het lieve en normale honden zouden zijn. De slechte karakters zijn er bewust uitgevist om mee verder te fokken waardoor het ras grotendeels gestoord is geworden. er zijn uitzonderingen, ik ken ze zelf. Maar je kunt er niet in kijken. Dat kun je bij mensen ook niet.
Dat pitbulls vaak fout zijn, is dus weer bewust zo gemaakt door de mens.
Ik heb het filmpje overigens niet af kunnen kijken, vond het onverdragelijk. Na de eerste 2 foto's van gewonde pitbulls moest ik afhaken.