De pit-bull

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cleo

De pit-bull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 23:12

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:14

Dan sla ik even over Knipoog .

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:22

Ikzelf vind het verschrikkelijk. Inderdaad.. een waar stukje, maar vreselijke beelden.. Misselijk

Ik zat trouwens de hele tijd te wachten op een of ander akelig spook die IEEEEEE ging schreeuwen midden in het filmpje Bloos!

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:28

Wow, echt mooi gemaakt, ben er helemaal stil van Scheve mond
Maar het is wel waar wat ze zeggen, dat de labrador en cocker spaniel volgens de statistieken gevaarlijker zijn.

Die hond die op straat ligt Lips are sealed

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:29

Misja schreef:
Ik zat trouwens de hele tijd te wachten op een of ander akelig spook die IEEEEEE ging schreeuwen midden in het filmpje Bloos!

Ik ook eerlijk gezegt Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:34

dat is echt een sterke boodschap..........
de beelden zijn vreselijk,maar de waarheid mag weleens gezien worden.

Cleo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 23:36

Paradise schreef:
Ik ook eerlijk gezegt Bloos

Ik niet toen ik het voor de eerste keer zag en beluisterde. Vanaf het begin zie je hoe serieus men te werk is gegaan.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:45

Het probleem is volgens mij, dat veel mensen die honden kopen, met het idee er achter om er een vals beest van te maken.
De pitbuls die ik ken, zijn allemaal van van die types die overal ruzie schoppen en dan dreigen hun hond uit de auto te halen.
En daardoor ontstaat er zo'n fout beeld van het ras.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:49

Juist ! De pitbull op zich is over het algemeen een fijne hond, ze worden alleen vaak aangeschaft door de verkeerde mensen Scheve mond

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:53

Ben er wel even stil van. Idd, het publiek dat een dergelijke hond aanschaft zorgt voor het verkeerde imago.
We hebben op stal een hond rondlopen die bij het asiel over het hek is gegooid. Geen mens weet wat het voor een ras is, maar we denken Stafford Terrier of idd Pitbull. Heerlijke hond, en een plezier om mee om te gaan...anders dan menige andere hond die ik in mijn omgeving heb meegemaakt.

Ayla_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 00:01

Ik heb het filmpje gezien.

Ik ben er stil van en heb een brok in mijn keel.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 04:15

Ik ben niet overtuigd. Natuurlijk is dierenmishandeling nooit goed, maar een waarom geen fokverbod?

Paradise schreef:
Maar het is wel waar wat ze zeggen, dat de labrador en cocker spaniel volgens de statistieken gevaarlijker zijn.
De statistieken zeggen dat pitbulls voor de meeste dodelijke bijten zorgen. Dat andere rassen vaker bijten heeft volgens mij meer te maken met het feit dat dat populaire rassen zijn.

Maar het is inderdaad wel jammer voor de lieve pitbulls en hun baasjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 07:19

Guinevere schreef:
Ik ben niet overtuigd. Natuurlijk is dierenmishandeling nooit goed, maar een waarom geen fokverbod?

De statistieken zeggen dat pitbulls voor de meeste dodelijke bijten zorgen. Dat andere rassen vaker bijten heeft volgens mij meer te maken met het feit dat dat populaire rassen zijn.

Maar het is inderdaad wel jammer voor de lieve pitbulls en hun baasjes.

Hier ben ik het helemaal me eens.
Het ligt er imo niet aan hoe vaak een ras voorkomt in de lijst met bijtincidenten maar wat de schade na het bijtincident is.
Een pitbullachtige hond heeft nu eenmaal veel meer kaakdruk per cm2 dan bijv. een retriever of een herder.
Als Kira je grijpt hebt een lelijke bijtwond maar verder is er niet veel aan de hand, wordt je op dezelfde manier door een pitbull gegrepen is de schade vele malen groter en kan zelfs dodelijk zijn.
Dat heeft niks met karakter te maken maar alles met de bouw van het dier.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 07:57

Ik heb ook het filmpje gezien en had er wel even moeite mee, ik kan me heel goed voorstellen dat het fokverbod voor de liefhebber van de PitBullliefhebber een harde, heel harde dobber is. Hoewel de Pitbull niet mijn ras is vind ik het prachtige honden die vaak super mooi gespierd zijn, ik als Quarter Horse liefhebster kan zoiets erg waarderen Knipoog Kan het me nog moeilijk voorstellen dat er over een paar jaar geen Pitbull meer is.

Verder had ik moeite met de beelden van verwaarloosde honden, pitbull of niet, vrezelijk dat mensen zo met dieren omgaan....

????? laat nou mijn duizendste bericht op Bokt over honden gaan Verward

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:30

het zijn de beesten die aan het einde van de lijn zitten en niet de Pitbulls.
ik zie er wel eens lopen zo van kijk mij eens ik heb een pitbull Boos!
maar het word er ook ingefokt, en wat ze van die cocker spaniels zeggen dat is ook waar en dan vooral de rode cocker,ik heb er een gehad uit het asiel, een schat van een beest, zat er al heel lang.
het was mijn maatje tot er een knopje om ging en hij een stuk uit mijn arm beet, zo maar uit het niets.
ik hoop dat de pitbull uit de handen van de verkeerde mensen blijft.
Annick

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:32

Ik vind t wel een mooie film, hard maar goed gemaakt! En uiteraard blijft de discussie over het wel of geen fokverbod altijd bestaan. Ikzelf vind een fokverbod niet nodig, er zou anders omgegaan moeten worden met "foute" eigenaren. Nu nog steeds kan iemand die dieronterend met zn beesten omgaat, maar mondjesmaat aangepakt worden. Daar zou iets tegen gedaan moeten worden!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:38

Ik ben er helemaal stil van..
Die foto's van die arme, mishandelde beesten...verschrikkelijk.
Als er echt iets is waar ik niet tegen kan, is dat dierenleed..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:48

Ik hou zielsveel van honden, maar ik weet dat pitbulls een fout ras zijn. De zachtaardige karakters zijn met het fokken niet meegenomen, het was niet de bedoeling dat het lieve en normale honden zouden zijn. De slechte karakters zijn er bewust uitgevist om mee verder te fokken waardoor het ras grotendeels gestoord is geworden. er zijn uitzonderingen, ik ken ze zelf. Maar je kunt er niet in kijken. Dat kun je bij mensen ook niet.

Dat pitbulls vaak fout zijn, is dus weer bewust zo gemaakt door de mens.

Ik heb het filmpje overigens niet af kunnen kijken, vond het onverdragelijk. Na de eerste 2 foto's van gewonde pitbulls moest ik afhaken.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:03

Desiree schreef:
Ik hou zielsveel van honden, maar ik weet dat pitbulls een fout ras zijn. De zachtaardige karakters zijn met het fokken niet meegenomen, het was niet de bedoeling dat het lieve en normale honden zouden zijn. De slechte karakters zijn er bewust uitgevist om mee verder te fokken waardoor het ras grotendeels gestoord is geworden. er zijn uitzonderingen, ik ken ze zelf. Maar je kunt er niet in kijken. Dat kun je bij mensen ook niet.

Dat pitbulls vaak fout zijn, is dus weer bewust zo gemaakt door de mens.

Ik heb het filmpje overigens niet af kunnen kijken, vond het onverdragelijk. Na de eerste 2 foto's van gewonde pitbulls moest ik afhaken.

Pitjes zijn superhondjes!! naar mensen toe, het zijn geen honden-honden als je begrijpt wat ik bedoel, het nadeel van een pitje is dat hij dood gaat voor zijn baas... en dus ook alles doet voor zijn baas.. heeft hij een verkeerde baas tja dan heb je een wapen in handen idd.
Maar verders is het de allergrootste onzin om te zeggen dat het een "fout ras" is. Je kan bij GEEN hond naar binnen kijken, ook niet de zogenaamde lieve rasjes.
Een kind is nooit bestand tegen een hondenbeet, voor grote schade hoeft het geen pitje te zijn, maar kan elke grote hond dodelijke schade aanrichten.
Jammer dat de onkunde wederom toeslaat als het om pitjes gaat, fout ras, das net zo'n heerlijke uitspraak als deze: " een herder gaat altijd een keer de baas te lijf" slaat ook nergens op.
Maare je moet het filmpje echt ff afkijken, aan het einde komen juist de allermooiste beelden... echt waar!
Top filmpje en pure waarheid.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:19

Ik zei vroeger altijd dat zovlug ik alleen zou gaan wonen ik een pitbull of een stafford zou nemen. Maar toen de tijd daar was en ik wat ouder was heb ik het toch niet gedaan. Ik weet best dat veel komt doordat de hond slecht is opgevoed maar toch zit het "agresieve" er toch wel een beetje ingefokt. Het zijn prachtige honden maar toch zou ik een fokverbod niet slecht vinden. Een poedel bij manier van spreken kan even gevaarlijk zijn maar toch zit het agresieve het er meer in bij een pitbull. Ik ben echt een hondenliefhebber heb zelf honden maar voor mij toch geen pitbull of stafford.
Laatst bijgewerkt door orban op 21-10-04 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:26

Iedereen doet altijd zo eng als je het over een pitt bull hebt.
Als zo'n hond een keer iemand bijt staat het gelijk op de voorpagina (net als rottweilers etc), maar als een golden retriever het doet, dan hoor je er niks van.
Je kan je hond zo vals maken als je zelf wilt, dat is geen kunst.
Het is jammer dat een klein aantal van de Pittbull houders het verzieken voor de rest. En een fokverbod voor de Pittbull vind ik al helemaal onzin. Als de pittbulls niet meer mogen dan gaan ze wel andere rassen gebruiken.

En inderdaad op het einde van het filmje, dan zie je de ware pittbull. Gewoon een geweldige mensenvriend!!

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:40

Wat een mooi filmpje... Ben er idd ook even stil van..

Ik wou hem na die 2 foto's ook wegklikken Desiree.. Je moet hem nog even doorkijken dan zie je de mooie foto's.. Lachen ..Van kleine kinderen die bij Pitbulls slapen enzo.. Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:09

geld het zelfde niet voor bijna elk "vals gemeen"dier ?
dat wij zelf als mens de boos doeners zijn

kijk nou naar mijn Pablo voor bijna niks gekocht , onhandelbaar was tie
mijn kleine wandelt en rijd die makke beer

wij hebben een haan die vanaf dag 1 in (kinder) mensen handen is geweest , heel mak ding een ander was totale vrijheid gewent en
werd in de ren heel beschermend voor zijn kippies
en in ogen van derden dus een vals kreng ...
wat onbegrip al niet te weeg kan brengen

en zo ken ik nog wel 100 voorbeelden van honden paarden katten

vond het wel een goed filmpje ! ze hebben helaas de naam die pitbulls
en waarom ? omdat een paar eikels geld verdienen met vechtende honden , zoals bv sommige doen met hanen !

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:25

wat desiree zegt, zo had ik het ook begrepen. Pitbulls zijn erop gefokt gemeen te zijn, schuld van de mens uiteraard, maar dat maakt ze niet minder gevaarlijk.
en als ik dan moet kiezen tussen een kind dat misschien wordt doodgebeten, of fokverbod voor pitbulls, kies ik toch het laatste

heel jammer voor de "goede" pibullliefhebbers natuurlijk. Vind het zelf ook wel mooie honden eigelijk.

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:33

Zitten echt vreselijke foto's tussen Huilen Maar gelukkig ook leuke foto's van pitbul's met kinderen Lachen Ik ben altijd al van mening geweest dat het 9 van de 10 keer de schuld van de mens is wanneer een hond gevaarlijk is Ik heb zelf een Duitse Herder en daar lopen ook veel mensen met een grote boog omheen, terwijl het een schat van een beest is.
Ik ben voor 100% tegen hondengevechten! Boos! En tegen het onnodig afmaken van "bijtgrage"(schrijf je dat zo?) honden