jack russel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

jack russel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 16:07

hallo,
graag zou ik een jack russel willen maar ik werk 4 dagen.
zijn er mensen die dit ook hebben en neem je hem dan mee naar je werk?
of laat je hem door iemand anders uit?

of is het dan gewoon niet mogelijk?

bedankt!!

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:09

wij hebben 2 Jackies en overdag zitten ze gemiddels maximaal 2 uur alleen. Ze kunnen wel 6/7 uur na een hele lange wandeling alleen thuis blijven maar als je dat elke dag moet doen is dat wel zielig. Verder zijn het wel kleine maar hele actieve hondjes. Ze zijn binnen wel lief maar moeten wel veel uitgelaten worden. Denk er ook eens aan dat als je evt. een Jackie zou kopen, hij nog wel pup en dus onzindelijk is. Op je werk kan hij niet zindelijk worden, en als hij 5 uur per dag thuis zit worden ze ook niet goed zindelijk. Je moet het zelf weten maar ik zou in jouw situatie geen jackie of andere hond nemen. Ze kunnen wel door een ander worden uitgelaten maar het is tenslotte JOUW hond, en jij moet hem opvoeden, en verzorgen.

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 18:15

nou ik ben blij dat je het verteld.
ik ben altijd opgevoed met katten en ik vroeg het mij dus gewoon af hoe mensen dat normaal doen.
ik ben het met je eens maar ik dacht als er nou een goede oplossing is of he tkan geen kwaad (heb ook 2 leuke katten thuis) dan kan ik het eens overwegen.

bedankt.....

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:57

ik werk 5 dagen en heb ook een jackie...

ik vind het toch redelijk te combineren

ik begin om 7.00 en kom om 10.30 weer thuis en ga weer om 11.30 weg en kom dan terug om 16.00/16.30

zij houdt dit prima vol Lachen

elke avond gaat ze mee naar de manege en scharrelt rond in de stallen en wordt vertroeteld door veel mensen...ze vindt het helemaal super als de paarden los gaan want dan mag ze aan de buitenkant van de bak meerennen Tong uitsteken
hiermee kan zij dus voldoende energie kwijt want ook al kom ik thuis s'morgens, ze blijft gewoon lekker maffen Bloos!

het is dus wel te doen maar je moet er ten aller tijden aan denken dat je hem/haar voldoende beweging kan geven en hem/haar tussendoor kunt uitlaten

ook als je een feestje of dergelijke hebt is het wel zo makkelijk om iemand achter de hand te hebben...

ik heb de mogelijkheid uit 4 mensen waar ze bij terecht kan als ik weg zou gaan*zij mist me dan geen meter...ze vindt het veels te leuk Tong uitsteken *

vergis je ook niet in de kosten van zo'n klein ding

die van mij heeft al menig ding gesloopt en ook al vaak wat bij de dierenarts geweest omdat ze zo wild deed en zichzelf bezeerde Scheve mond

veel succes met je keuze Knipoog

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:25

Ik weet niet zeker of het echt kan maar je zou bijvoorbeeld een hondenuitlaatservice nemen of iemand uit de buurt die helemaal hondengek is maar zelf geen hond mag en die ermee laten wandelen.
Denk er wel bij na dat jackies heel erg eigenwijze hondjes zijn dus je moet consequent blijven.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:55

Ik heb ook een Jack en die blijft gewoon thuis als ik werk (werk 40 uur per week). Geen problee, hoor! Hij gaat 's avonds lekker mee naar stal en dan is ie alle energie weer kwijt.

Krackie
Berichten: 54
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:38

Ze zijn wel hel druk hoor!!!!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:06

Ze zijn inderdaad druk, hebben veel beweging nodig!
Bij de degene die ik ken gaan ze gewoon mee naar het werk (in de jamin-intertoys en naar stal).

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:18

Ik heb een Jack Russel, genaamd Fred, zie profiel Knipoog

Het is nog volledig mannetje, en hij kan druk zijn.
Zolang hij voldoende beweging en afleiding krijgt is het prima te doen.

Elke hond is natuurlijk ook verschillende.

Dus ook verschillend in behoefte aan beweging, karakter, gedrag, enz.

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:06

Lintjuuuh schreef:
Ik weet niet zeker of het echt kan maar je zou bijvoorbeeld een hondenuitlaatservice nemen of iemand uit de buurt die helemaal hondengek is maar zelf geen hond mag en die ermee laten wandelen.
Denk er wel bij na dat jackies heel erg eigenwijze hondjes zijn dus je moet consequent blijven.

klopt maar als je lief en af en toe streng bent lukt het wel. Er zijn trouwens bij ons in de buurt ook veel kinderen die je hond willen uitlaten maar als je dat ziet... Ze spelen permanent met je hond, opzich heel leuk natuurlijk, maar ze doen het zoveel dat die honden niet eens kunnen plassen. Of als ze dan willen snuffelen worden ze meteen meegesleurd.
En aan een hondenuitlaatservice betaal je je een ongeluk... De meningen zijn erover verdeeld maar ik vind het niet z'on goed idee. Zelf ken je tenslotte ook je hond het beste...

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:18

ik heb 14,5 jaar Jack Russels gehad en ik werkte toen parttime, maar het was altijd regelen en schipperen en o m'n werk werden ze doodziek van me omdat ik altijd naar huis moest om de honden uit te laten.

Nu werk ik fulltime, de JR's zijn overleden, ik zou niets liever willen dan een nieuwe hond, maar helaas, het kan in mijn ogen dus echt niet
Ik heb nu 2 katten, lang zo leuk niet,maar het huis is niet leeg als ik thuiskom

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:31

ik heb ook een jackrussel maar ze is alleen alleen thuis 2 ochtenden in de week

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:00

Wij hebben ook twee Jacks, die zijn overdag alleen thuis.. Toen we ze kregen waren ze dit al gewend. Voor de rest vanaf het moment dat ik thuis ben, gaat de deeldeur open en zijn ze eigenlijk de rest van de dag buiten.. Ze zijn niet anders gewend..

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:47

Ik werk nu 3 dagen per week en omdat we een pup hebben ga ik tussen de middag naar huis.
De hele dag alleen zijn is nog te lang voor haar.
Maar mijn andere honden (waaronder een Jack) zijn er zo aan gewend om overdag alleen thuis te zijn, zelfs als ik vrij ben liggen ze de hele dag te slapen en worden tegen het eind van de middag weer actief; dan komen wij weer thuis.

Het kan dus best, voor een hele jonge hond moet je wel even een oplossing verzinnen.
Maar verder denk ik dat je geweten er nog meer last van kan hebben dab je hond zelf.
Ga je je al schuldig voelen bij het idee alleen, doe het dan niet.
De bedoeling is juist dat je er plezier aan beleeft.

Trouwens, sommige hondenpensions hebben ook een creche; dat is een dagopvang voor honden.
Meestal kan je daar een abonnement op nemen.