kattevraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yokie

kattevraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 11:54

Wij hebben een 5 jaar oude poes. Het is een echte binnenkat. Nu is er op een stal een nestje kittens ontdekt en daarvan willen wij waarschijnlijk eentje in huis nemen.

Nou wil ik graag weten hoe we het kitten straks het beste kunnen laten wennen aan het nieuwe onderkomen, EN de huidige poes aan het kitten...

Iemand tips/aanbevelingen?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:28

Hoi Yokie! Knipoog

Wij hebben onze kat en kleinere poes destijds gewoon bij elkaar in de woonkamer gezet. De kat was toen ongeveer 1, en Fidji was een kitten. Eigenlijk is het meteen goed gegaan. Je moet je er vooral niet mee bemoeien, grofweg gezegd. En ook niet de een meer aandacht geven als de ander, want dan krijg je jalousie (met name van de oudere poes) en gevecht.
Geef ze de ruimte, en laat ze het zelf uitvechten.

Overigens ben ik wel voorstander voor het naar buiten laten van beiden. Destijds woonden we nog in een appartement, en hebben ze dus iets meer als een jaar binnen gewoond, om mee te beginnen. Toen we zijn verhuisd, heb ik ze een tijdje binnen gelaten zodat ze konden wennen, en toen gewoon de keukendeur open, zodat ze zelf naar binnen en buiten konden gaan. Meestal blijven ze in een straal van 2-3 tuinen rondom het huis.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:38

Tja. Theoretisch gezien ben ik het met je eens. Maar... Het is een vorm van egoisme; ik ben al zoveel katten op de meest verschrikkelijke manieren kwijtgeraakt (auto's, in de combiner, gepakt door een hond -voor mijn ogen).

Ik ben het met je eens dat katten, ook al zijn ze nog nooit buitengeweest, snel genoeg wennen. Nu mijn gemoedsonrust nog opzij kunnen zetten Knipoog