cavia opvang :oo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

cavia opvang :oo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 01:10

een vriendin van me heeft een "kleinschalige" cavia opvang
nu was ik al even niet bij haar op bezoek geweest maar van de week heeft ze me opgehaald en ben ik were eens bij haar thuis geweest
maar jeeminee wat is haar opvang uit de voegen gegroeid

de laatste keer dat ik bij haar was had ze 17 caafjes zitten en zouden er drie weer herplaatst worden , nu twee maanden later heeft ze er dus
!30! zitten
nu is dat op zich geen probleem
er gaan er ook alweer 2 weg naar een nieuw tehuis en er moeten er morgen twee naar de DA voor een spuitje, die zijn echt op

maar eingelijk is de behuizing die ze nu heeft te klein
in het schuurtje staan nu twee flats van vier hokken hoog en een boel kooien op elkaar gestapeld
je kunt je kont haast niet keren in de schuur en kwa lucht is de schuur echt te lein , stinkt erg daarbinnen ondanks het vele verschonen

maar ik schrok er wel van , in die twee maanden de hoeveelheid dieren gewoon verdubbelt
laat wel zien dat er veel mensen aan een dier beginnen en er niet bij nadenken

,maar in mijn onderschrift staat een link naar EA mensen die denken te kunnen helpen , kijk even Lachen

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:02

Dat klopt inderdaad, mijn opvang zit ook bomvol.
Maar ik neem nu gewoon niks meer aan, tot ik weer plaats heb.
Erg jammer dat zoveel mensen dieren kopen zonder erbij na te denken.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:25

idd, er zijn veel van die kleine kindjes die een 'caaf' willen, maar aangezien cavia's al snel 8 jaar worden krijgen ze er schoongenoeg van... Echt zonde!

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:33

zeker zonde
echt stom van mensen
maar ik mag geen opvang beginnen
later doe ik het wel met katten of honden denk ik Lachen

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:15

Bij de konijnenopvang waar ik werk zitten er nu ook superveel het zit ook vol nu. Dus mensen die hun konijn nu nog af willen staan komen op de wachtlijst.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:17

Ik wil graag een cavia...
Ik wil elk beest wel Lovers
Maar het lijkt hier al een dierentuin zeggen mijn ouders Scheve mond

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:39

Tja, bij mijn ouders in de buurt was laatst een hele lading mannetjescavia's gedumpt, men vermoedde van een fokker die zo van zijn "overtollige" mannetjes af wou komen. Zo'n figuur zou je toch even als je m tegen komt....

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:06

Ik merk wel dat als je met konijnen of cavia's fokt, mensen je vaak een halve dierenbeul vinden, terwijl de verantwoordelijkheid toch echt bij de mensen zelf ligt die deze dieren naar een opvang brengen omdat ze er niet meer voor willen zorgen.

mekkera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:16

Is er een duidelijke website waar al die caafjes op staan, zodat ze misschien eerder geplaatst kunnen worden, Ik denk dat deze situatie die caafjes niet echt ten goede komt, ze moet er eigenloijk voor zorgen dat hier geplaatsts gaat worden..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:24

Ik heb dan geen opvang, maar ik heb er ook 4 zitten die ik aan de straatstenen niet kwijt raak. Eigenlijk zitten ze me redelijk in de weg (wil 1 hok leeghebben voor nood, en dat heb ik nu niet) Maar ik ben niet zo dat ik ze los laat ofzo

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:22

Ik ben min of meer een opvang geworden er worden regelmatig cavia's bij mij gebracht Ik heb 40 hokken van 3 bij 1.5 meter dus ruimte zat (voormalige varkensschuur geheel geisoleerd)
maar heb er nu "maar" 7 hokken van ingebruik (en tussen 2 hokken een muur weggehaald en daar woont nu de shet met 2 geiten Haha!