Schapen drijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Schapen drijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 19:48

Wij hebben nu een Border Collie pup en we hoorden van iemand dat die met hun border dus af en toe voor de lol schapen dreef.
Dit lijkt ons dus ook ontzettend leuk om in de toekomst eens te gaan doen, maar heeft iemand ervaring met hoe je zoiets aanleert? En hoe je aan adresjes komt met mensen met schapen?
Weet iemand een informatieve site erover?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:39

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 01:01

Ik heb wel schapen, maar woon een beetje uit de richting! Ze zijn mijn deense dog als schaapshond gewend... Haha!

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:15

op sommige hondenscholen kun je dat leren.
maar daarvoor moet je je hond wel onder controle hebben dus ik zou als ik jou was eerst puppiecursus doen en daarna jongen honden-basis gedrag huishond cursus doen. ALs dat allemaal goed gaat is het indd. heel erg leuk om te doen!
ik zag laatst een boer bij mij inde buurt die had ook een border misschien moet je t vragen aan boeren met schapen in de buurt.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:46

er zijn toch van die speciale scholen ervoor ??
voor de rest zou ik het ook niet weten Lachen

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:39

Ik heb vanochtend nog even op de veluwe staan kijken bij een kerel die met 2 border collies schapen aan het drijven was. Echt heel erg leuk om te zien.
Ik raakte nog even aan de praat met die man, hij beheert ook de schaapskooi. Dus misschien een idee om een schaapskooi bij je in de buurt op te zoeken en daar de info vragen.