Ik ging 's avonds kijken waarom een van de eenden nog zo aan het kwaken was, kom ik bij het kippenveldje aan, zie ik daar iets wits boven aan de rand van het composthoop hangen. Ik schijn er met de zaklamp op en zie tot mijn grote schrik dat Barry onze haan daar ondersteboven hangt! Wat blijkt, is ie met een spoor aan de rand van het gaas (dat de compost bijelkaar houdt) blijven hangen en aan zijn toestand te zien hing ie daar al een behoorlijke tijd. Hij ademde heel moeilijk, was ijskoud en kon niet meer lopen. Heb hem eerst een tijd tegen me aan gehouden om weer wat op te warmen en toen maar op een hoop stro in het hok gezet met voer en water en hopen dat hij opknapte. Heb hem na 2 dagen uit het hok gehaald en even ondersteund laten staan. Dit deed ik dagelijks een paar keer. Het is nu 5 dagen later en hij kan al zelf uit het hok en loopt al een beetje. hopelijk herstelt hij zich nu helemaal.
Jolliegirl
Geplaatst: 16-10-04 19:16
aaaaah k zou me doodschrikken gelukkig leef hij nog:D
Linda_Fleur
Geplaatst: 16-10-04 19:53
jee dat is schrikken! Hopen dat het weer helemaal goed komt, maar dat zal wel nu die weer kan lopen.
Kanzi
Geplaatst: 16-10-04 20:44
Ik zou die eend een heeeele grote bak voer geven geloof ik! (Hanen kunnen ook zulke sukkels zijn he )
carien
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-04 20:58
Haantje is vernoemd naar Barry Hay (golden earrings), zou het daar aan liggen?