Mastino pups

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bornn

Mastino pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 17:14

Disndag ( 14 oktober) zijn er puppie's geboren bij ons Haha!
De moeder is een Herder en de vader is een Mastino.
Het was eigenlijk niet de bedoeling Bloos , maar vind het toch wel heel leuk hoor.
Ze lijken het meest op hun vader.
Het zijn 3 puppie's en 1tje daarvan heeft een gescheurd oortje ,omdat de moeder de hele tijd met hem ging slepen.
Maar dat oortje is wel weer goed gekomen hoor
En het zijn 2 reutjes en 1 teefje.
Waarschijnlijk houden we er 1, maar ik moet eerst nog even me moeder ompraten Haha! Schijnheilig

Nou hier zijn dan eindelijk de foto's Haha!

Afbeelding

Ze zijn ook al erg brutaal steken gewoon hun tong naar je uit *LOL* Haha!
Afbeelding

Afbeelding

En dan hier nog de mammiej..
Afbeelding

Ik heb helaas geen foto van de vader Verward

ilayza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:21

Aaagh.. wat een lieve puppies zijn dat meis *LOL*
kom binnekort wel keertje kijke Haha!

Lovers

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:13

oooocchh wat lief
die eerste foto met zen drietjesss

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:23

Ahhh wat een lieve puppies! echt zo raar om te zien dat ze zo klein zijn terwijl mams zo groot is. Ze zullen wel met de dag gaan groeien. Hopen dat je een pup mag houden. is wel hardstikke leuk natuurlijk.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:17

wat een onwijs lieffe pupies!!

dani1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:19

wat een moppies... zou ze zo meenemen!!!

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 23:30

Lintjuuuh schreef:
Ahhh wat een lieve puppies! echt zo raar om te zien dat ze zo klein zijn terwijl mams zo groot is. Ze zullen wel met de dag gaan groeien. Hopen dat je een pup mag houden. is wel hardstikke leuk natuurlijk.

Ja en de vader is nog groter Haha!
Ze lijken nu al op de vader dus denk ook wel dat ze net zo groot worden.
De moeder had al moeite met dee geboorte van de pups,omdat de pups al best groot zijn.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 05:00

god wees er maar trots op, wat een combi......opletten op loopse teef is ook een vak he.....

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:31

Tja, ik kan ook niet echt zeggen dat ik het een geweldige combinatie vindt, HerderXMastino....
De pups zijn prachtig hoor daar niet van maar ik vind het echt vreselijk als mensen zomaar dit soort rassen gaan kruisen..dit soort ongelukjes hoeven niet te gebeuren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:12

cloris: jij bent lekker vriendelijk Verward zon dingen gebeuren, daarbij:
ik heb een tervuurse herder x duitse herder
een prachtbeest (vind ik dan) en zooono ongelooflijk lief karakter! daarbij komt nog dat kruisingen vaak sterker zijn dan echte rashonden.
heb zelf 2 kruisingen. de herder hierboven en een beagle x steenbrak, deze hond is ondertussen 15 jaar, heeft al 2x tussen leven en dood gehangen en loopt nog altijd vrolijk rond. ken jij 1 hond van die leeftijd die zo sterk is? (en die geen kruising is)

ts:
jij hebt wel een mooie herder zeg!

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:25

lieve beestjes hoor
inderdaad cloris waar heb je de vriendelijkheid vandaan?
kruisingen zijn ook super Lachen
nou wees er maar trots op hoor UkkieY

SheDevil28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:41

baroen schreef:
god wees er maar trots op, wat een combi......opletten op loopse teef is ook een vak he.....

mmmm laat me raden...als het een kruising Labrador x Poedel was geweest was het wel lief geweest..???
Kind wordt eens wakker, elke hond is lief...de baasjes zijn het probleem als een hond vals is.
Een Roteb-terrier...oftewel een kruising...leeft in het algemeen veel langer....kunnen veel meer hebben.
Omdat het een Mastino is heb je commentaar..??
Nou laat ik je dan 1 ding vertellen...ook Mastino's zijn lief, super trouw, en zeker niet vals.

Dus ja...ik ben er ZEKER TROTS op Haha!
Zal je ff een foto laten zien van onze enge Mastino.

Afbeelding

Ik denk dat je ook beter zulk commentaar kan geven als je de honden kent en niet als je geen flauw idee hebt waar je het over hebt. Wellicht heb je een slechte ervaring met kruisingen...nou wij niet OK dan!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:21

Hahahaha ik ben supervriendelijk, daar heeft het helemaal NIETS mee te maken, en met het ras Mastino al helemaaaal niet, ik ben een Molossermens als het je wat zegt dan he.
Nee ik ben tegen kruisingen van bepaalde rassen, die rassen zijn al heel vaak negatief in het nieuws, kruisingen met Staffs enz zijn vogelvrij, we zijn al jaren aan het lobbyen en aan het vechten om deze rassen uberhaupt nog te laten bestaan in Nederland en Europa aangezien de wetgevingen hier erg mee bezig zijn nog steeds.
deze rassen zijn met zorg gefokt, bepaalde karaktereigenschappen zijn er ingefokt, en als je dat gaat mixen kan je wel eens het slechte van beide krijgen als je begrijpt wat ik bedoel!
Plus dat gezondheid ook mee doet, de D.Herder en de Mastino hebben beide hun raseigen problemen en als je uberhaupt gaat fokken is het wel zo prettig, zeker voor de toekomstige eigenaren van de pups, dat je weet dat de ouderdieren gezond zijn.

Dus lees mijn verhaal niet zo negatief, en als ik het niet vriendelijk bedoelde had ik het echt wel anders neergezet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:25

cloris schreef:
Hahahaha ik ben supervriendelijk, daar heeft het helemaal NIETS mee te maken, en met het ras Mastino al helemaaaal niet, ik ben een Molossermens als het je wat zegt dan he.
Nee ik ben tegen kruisingen van bepaalde rassen, die rassen zijn al heel vaak negatief in het nieuws, kruisingen met Staffs enz zijn vogelvrij, we zijn al jaren aan het lobbyen en aan het vechten om deze rassen uberhaupt nog te laten bestaan in Nederland en Europa aangezien de wetgevingen hier erg mee bezig zijn nog steeds.
deze rassen zijn met zorg gefokt, bepaalde karaktereigenschappen zijn er ingefokt, en als je dat gaat mixen kan je wel eens het slechte van beide krijgen als je begrijpt wat ik bedoel!
Plus dat gezondheid ook mee doet, de D.Herder en de Mastino hebben beide hun raseigen problemen en als je uberhaupt gaat fokken is het wel zo prettig, zeker voor de toekomstige eigenaren van de pups, dat je weet dat de ouderdieren gezond zijn.

Dus lees mijn verhaal niet zo negatief, en als ik het niet vriendelijk bedoelde had ik het echt wel anders neergezet.

je kan van elke hond een eerlijke hond krijgen met de juiste opvoeding.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:32

pharagirlke schreef:
je kan van elke hond een eerlijke hond krijgen met de juiste opvoeding.

Yep, is mogelijk maar dan moeten de eigenaren wel degelijk weten waar ze aan beginnen, en echt veel dingen zijn erfelijk, echt waar, karakter enz.
Ik heb ook altijd volgehouden dat je elke hond super kan krijgen maar zo werkt het toch niet altijd hoor....
Soms is het echt beter om echt heel voorzichtig met het kruisen van bepaalde rassen om te gaan, ook als je naar de erfelijke aspecten kijkt.
Dat opvoeding een hele grote rol speelt ben ik met je eens, maar het zegt niet altijd alles dat heb ik wel geleerd....
Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:39

nou. heb hier 3 jackjes. rustige hondjes, luisteren. en wat word daar niet allemaal van gezegd?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:43

pharagirlke schreef:
nou. heb hier 3 jackjes. rustige hondjes, luisteren. en wat word daar niet allemaal van gezegd?

Yep, klopt maar niet helemaal te vergelijken, plus dat ik het over erfelijke factoren heb, maar goed ik weet niet of je je wel eens verdiept hebt in de erfelijkheids leer bij honden? en voornamelijk karakter en niet te vergeten het doel waar de hond voor gefokt is, dingen die een hond van een ras juist DAT ras maken (hmm volg je het nog Haha! )
Juist die dingen moet je zorgvuldig mee omgaan, fout fokken en niet selectief fokken kunnen een ras verzieken, maar zomaar kruisen van bepaalde rassen is gewoon niet aan te raden, en mede omdat het al een behoorlijk besproken ras is (met name door niet-hondenkenners) en dat zijn de mensen die het voornamelijk voor het zeggen hebben in Nederland.
Verders zei ik net al, ik vind het echt schattige pups hoor Lachen

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 19:31

Zoals ik al eerder in dit topic had gezet was het een "ongelukje".
En de dierenarts had gezegd dat de teef geen pups meer kon krijgen ze is tenslotte ook al bijna 10.
En beide ouders zijn echt scheten van honden.
En ja ik weet het het zijn 2 soorten honden , maar we hebben niet express gefokt.

We wisten pas dat de teef zwanger was toen ze aardig dik begon te worden, maar toen was het al te laat op de pups eventueel weg te laten halen.

Toch zijn we superblij met de pups. Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:51

UkkieY schreef:
Zoals ik al eerder in dit topic had gezet was het een "ongelukje".
En de dierenarts had gezegd dat de teef geen pups meer kon krijgen ze is tenslotte ook al bijna 10.
En beide ouders zijn echt scheten van honden.
En ja ik weet het het zijn 2 soorten honden , maar we hebben niet express gefokt.

We wisten pas dat de teef zwanger was toen ze aardig dik begon te worden, maar toen was het al te laat op de pups eventueel weg te laten halen.

Toch zijn we superblij met de pups. Lachen

10 jaar, wow das een behoorlijke leeftijd, ik wens je evengoed heel veel sucses en plezier van je pups enne zoek er hele goede baasjes voor Knipoog

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:00

wat een ontzettende lieverdjes zeg Lovers

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 21:53

cloris schreef:
10 jaar, wow das een behoorlijke leeftijd, ik wens je evengoed heel veel sucses en plezier van je pups enne zoek er hele goede baasjes voor Knipoog

Dank je.
We houden het pupje met het gescheurde oortje zelf en de andere hebben al baasjes .