cloris schreef:Hahahaha ik ben supervriendelijk, daar heeft het helemaal NIETS mee te maken, en met het ras Mastino al helemaaaal niet, ik ben een Molossermens als het je wat zegt dan he.
Nee ik ben tegen kruisingen van bepaalde rassen, die rassen zijn al heel vaak negatief in het nieuws, kruisingen met Staffs enz zijn vogelvrij, we zijn al jaren aan het lobbyen en aan het vechten om deze rassen uberhaupt nog te laten bestaan in Nederland en Europa aangezien de wetgevingen hier erg mee bezig zijn nog steeds.
deze rassen zijn met zorg gefokt, bepaalde karaktereigenschappen zijn er ingefokt, en als je dat gaat mixen kan je wel eens het slechte van beide krijgen als je begrijpt wat ik bedoel!
Plus dat gezondheid ook mee doet, de D.Herder en de Mastino hebben beide hun raseigen problemen en als je uberhaupt gaat fokken is het wel zo prettig, zeker voor de toekomstige eigenaren van de pups, dat je weet dat de ouderdieren gezond zijn.
Dus lees mijn verhaal niet zo negatief, en als ik het niet vriendelijk bedoelde had ik het echt wel anders neergezet.
je kan van elke hond een eerlijke hond krijgen met de juiste opvoeding.