plas probleem met kitten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

favorietje

plas probleem met kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 11:30

Ik heb sinds 2 weken een heel lief poesjes, Noor.
In het begin deed ze alles keurig op de kattenbak, maar nu plast ze steeds vaker op mijn bed. Ze poept nog wel op de bak, eerst deed ze dit alleen als ik weg was, maar nu doet ze het ook als ik in bed lig.
Ze kan niet van het bed vandaan worden gehaald want ik heb een 1 kamer apartement.

Hoe kan ik dit oplossen en haar duidelijk maken dat ze niet op bed mag, en niet op bed mag plassen..

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:21

sorry hoor maar een kat in een 1 kamer appartement houden vindt ik persoonlijk zielig.. Maar over dat plassen: probeer de oorzaak te vinden voordat je naar de oplossing zoekt. (over niet zindelijk zijn is hier bij beestenboel al een topic, kijk daar even)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:37

Waarom plast ze op bed?
Kan een hele simpele oorzaak voor zijn, maar die moet JIJ vinden..
Kan best uit protest voor iets zijn bijv.
Kan ook iets medisch zijn.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:41

Ik heb ook een eenkamerappartement en een kitten en geloof me, dat hoeft echt niet zielig te zijn.
Mijn katertje van 12 weken oud heeft 1 keer op mijn bed geplast. Gelukkig zag ik het meteen en heb ik hem nogal hard toegesproken en meteen op de bak gezet. Daarna nooit meer voorgekomen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:56

Ik heb een 1-kamerappartement, 2 katten en een hond. Niets zieligs aan Lachen

Lopen lekker op het balkon en de hond gaat 's avonds mee naar stal.

Maar even ontopic: een keer met zijn neus erdoorheen halen, flink boos worden en vervolgens op de bak zetten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:05

agos!
tja ik zou t nie weten heb geen katten:D

favorietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 14:57

Esther19 schreef:
sorry hoor maar een kat in een 1 kamer appartement houden vindt ik persoonlijk zielig.. Maar over dat plassen: probeer de oorzaak te vinden voordat je naar de oplossing zoekt. (over niet zindelijk zijn is hier bij beestenboel al een topic, kijk daar even)

sorry hoor maar waarom vind je dat zielig, IK heb 1 kamer, de rest van het huis mag ze ook gebruiken en ze mag naar buiten.
Oordeel niet te snel.
kijk als ik de oorzaak wist? dat is mijn probleem nou net. Boos!

favorietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 14:51

*schop* het wordt steeds erger...ze heeft nu al 6 keer mijn bed ondergepiest. En ze plast ook in de bak wat moet ik nu dan toch doen?

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:42

Quellian schreef:
een keer met zijn neus erdoorheen halen, flink boos worden en vervolgens op de bak zetten.

klopt, het helpt wel.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:57

neus erdoor halen helpt niet! Leen of koop een grote bench waarin een mandje en de kattenbak past. Poes hier voorlopig in en alleen onder toezicht los. Wanneer je dan ziet dat ze op bed wil plassen snel in de kooi zetten en daar laten tot ze wel geplast heeft.

Niet alle poezen zijn zomaar vanzelf zindelijk, de meesten wel maar sommgen moet je even helpen.

Hel zal een beetje krapjes zijn op je kamer maar dagelijks je bed verschonen is ook geen pretje.