Auto: Veiligheidsgordel voor honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanneVD

Auto: Veiligheidsgordel voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 17:35

Helaas heeft niet elke auto een ruime achterbak waar een veiligheidsbench kan staan voor de autoritten.

Maar nu kwam ik deze gordel tegen, maar mijn vraag: is deze veilig?
Omdat deze niet zoals een gordel voor mensen nog een stukje doorglijd, maar direct al op een stop staat.

Het is er een met een musketon haak die je aan de halsband (nouja ik zou een tuigje aan doen, want anders stikt dat beest door de klap op de luchtpijp), en het zelfde systeem als een gordelsluiting( die je dus ook in het gordel-klik-gevalletje doet.

En als ik mijn rijbewijs heb dan is het ook handig omdat ik mijn honden niet los op de achterbank zou zetten.

Maar hoe veilig is dit systeem, voor honden?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:40

Ik weet het niet, maar wij hebben een andere:

Het is een tuigje wat ook nog over de borst loopt. Boven op zit een haak om een riem aan te doen, en een lus; het zelfde als een autogordel.
De auto gordel moet je dus door de lus doen en vast maken.

Die van jou ken ik eigenlijk helemaal niet... Verward

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:05

Ik heb mijn achterbank van mijn auto opgeklapt, dus de zitting staat omhoog tegen mijn stoelleuning aan.
Hier schiet de hond niet snel over heen en mijn hond mag ook niet op de voorstoel zitten.

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 22:47

Een auto ombouwen kan helaas niet, dat zullen die vrienden niet leuk vinden Haha!

Ik zal even opzoeken welke ik bedoel.

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 22:57

Hierbij een link van de foto, foto is was te groot om direct te laten zien:
http://perso.wanadoo.fr/allo-dressage-s ... s/clip.gif

http://perso.wanadoo.fr/allo-dressage-s ... tursec.gif

Hij is trouwens uit Frankrijk....

Maar wat ik zelf dacht, dan aan hun tuigje vast te zetten.
Die heeft een dubbele ring sluiting over het kliksysteem die dus niet los kan knallen.

Het enige wat ik denk dat los kan gaan door een harde klap is de musketon van de veiligheidsgordel waarmee je hem aan het tuigje/halsband vastmaakt...

http://www.revesdosis.com/boutique/imag ... LOto_1.jpg

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:46

Van Algemeen naar Beestenboel.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:26

ik heb voor mijn hondje een tuig met daaraan vastgeklikt nog een stuk autogordel spul wat in de sluiten van de normale gordel gaat. Het idee van Fairie dus, maar dan gebruik ik die lus niet maar heb daar nog wat extra's aan vastgemaakt. Zo heeft Binky net wat meer bewegingsvrijheid.
Die uitroldingen heb ik geen ervaring mee, wel gezien en lijken me best ok Maar zoiets altijd combineren met een tuigje hoor! Er zijn bij dierenwinkels speciale autotuigjes te koop, erg ideaal. Anders breekt je hond alsnog door de harde klap zn nek, heb je de gordel voor niets omgedaan Knipoog

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 11:32

Deze rolt niet uit hoor, het enige is dat hij verstelbaar is.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:45

Nu snap ik het!

Hmmm... Opzich lijkt het me redelijk veilig. Maar of de musketon het houd als hij een klap krijgt (aanrijding) weet ik niet.
Zo als je zelf al aangaf is het vast maken aan een tuigje inplaats van aan de halsband misschien een beter idee. Lijkt me toch niet prettig als je een botsing maakt en je hond krijgt zo'n klap aan zijn nek...

[Edit]
Ik heb even gekeken op internet, en daar kwam ik deze tegen: http://www.avicultura.nl/graphics/autoriem.jpg
Dit is hem dus.

Boven op het tuigje (op de rug van de hond) zit dus een lus van dat autogordel spul.