*Rittens geboren afgelopen zondag*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orri

*Rittens geboren afgelopen zondag*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 16:56

Op 4 oktober heb ik de rat Ricky uit het asiel gehaald. Ze kwam bij mijn 2 jarige dombo naaktrat, Karessa, die de week ervoor 2 kooigenootjes kwijt raakte, de 1 aan ziekte de ander plotseling.

Ricky was al best een beetje dik en we twijfelden dan ook of ze zwanger zou zijn. Het asiel had haar net 2 wk, ze is als zwerver binnen gebracht.

Ze werd al snel explosief dik in de week dat ze hier was en kon het overigens direct geweldig vinden met Karessa die helemaal weer opleefde.

Op zondag liep mijn vriend naar de kooi en toen was ze bezig met bevallen. Het zijn er 12. Karessa is een perfecte kraamverzorgster waar moeder rat wat steekjes laat vallen.

Afbeelding

Kraamverzorgster, 2 jaar oude naaktrat dombo

Afbeelding

Nogmaals...

Afbeelding

Een ritten op mijn hand, ze kunnen al aardig kruipen en ik heb ze ook zien gapen, de oortjes komen mooi van het koppie af en ze krijgen nagels. Ook ruiken ze al veel meer.

Afbeelding

De moeder aan de koffiemelk Lachen
Erachter zie je een knaagstang hangen (voor papegaaien maar ook ratten zijn er blij mee) en ze hebben een spiraal-buis om door heen te klauteren. Aan de kraamverzorgster weet ik of ze genoeg binnenkrijgt om te voeden want die krijgt ook een lekker buikje van al dat extra's Knipoog

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:59

Ah wat een ukkie pukkies Lachen
Een echte kraam verzorgster dus je andere rat, leuk!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 17:01

Ja moeder rat springt rustig omhoog om brood te pakken terwijl er nog aan de tepels gehangen wordt Tong uitsteken Karessa loopt dan door de kooi heen ze allemaal weer te verzamelen en houdt ze warm en poetst ze e.d. Moeder en Karessa houden om beurten apart een dutje in de andere hoek van de kooi. Soms delen ze het nest op met voeden...

Steffietow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:04

hihihi effe een raar zicht die naaktrat *LOL* ik wist niet eens dat het bestond Bloos! héhé maar ik vind het wel zeer sgattige foto's Haha! ik heb de foto aan mijn oma late zien en ze stond hier zo Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen nou is *veegt zweet weg is wel lief ja ..... HAHA Tong uitsteken

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:12

Ja idnerdaad eng gezicht, zo'n naaktrat. Wel mooie ratjes hoor! Wat ga je ermee doen? Houd je er zelf nog wat of doe je ze allemaal weg?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:27

Oooohhh wat lief Lovers
Gave ratten heb je!! Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 17:41

Mijn naaktrat heeft trouwens wel snorharen, ze zijn vrij dun en gekruld Lachen 1 van de kooigenoten, die plots overleed, was een siamese naaktrat.

Ik hou waarschijnlijk alles dat geen fijn plekje vind Lachen mocht men dus interesse hebben? ze gaan gratis weg voor een goed te huis. Natuurlijk pas als ze zelf kunnen rondspringen, eten en de oogjes open hebben Knipoog (ik weet uit ervaring dat deze volgorde voor kan komen Tong uitsteken )

De haartjes beginnen al te groeien, rittens gaan zo snel he... over een week zullen ze er weer heel anders uitzien.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:10

Oeh, die naaktrat ziet er raar uit, volgens mij de eerste keer dat ik die zie!
Maar leuke ratten Lachen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:38

oooooooooooooh!!!!

*smelt helemaal*

wat zijn ze extreem schattig....

Dit mag ik eigenlijk niet zeggen van mezelf, maar ik doe t toch:
als je nog een vrouwtje over hebt en er geen goed tehuis voor kunt vinden, willen mijn drie meiden misschien nog wel gezelschap Bloos

orri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 18:41

Hihihi ik heb zoals ik het nu even snel bekeken heb meer vrouwtjes dan mannetjes en 7 zijn gekleurd, ik gok zwart-wit, maar er zit ook iets tussen dat op grijs-wit lijkt... ik ben zo benieuwd naar hun kleurtjes... ik heb namelijk geen idee wie de papa is.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 02:17

Aahhh vind ze echt schattig Haha!

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:28

gadver Tong uitsteken
Wel schattig.
Ik vond pas 5 van zulke.. ze leken erop in de stal zonder moeder... en de volgende dag waren ze weg..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:09

Oh, ik wil ook een naaktrat Lovers
Übercute Lovers

Die kleintjes zijn ook wel errug schattig zeg! En zo klein!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:16

wat een onwijs shatige ratjes!!!
echt liefff