Mijn hamstermannetje van 2 jaar oud heeft laatste tijd een rode plek op zn plas plaatsje... DA zegt kijk het maar een week aan, geen wortels meer voeren want daar kan het door komen, door de kleurstof... Ik maak me (natuuuuurlijk) nogal veel zorgen over hem, ook omdat ie wat slomer is dan normaal en ook wat magertjes, bovendien eet ie naar mijn idee minder goed, maarja dat kan ook zijn leeftijd zijn...
Zouden jullie toch eerder al de da bellen om toch een afspraak te maken om langs te komen of zouden jullie het idd die week (dus tot dinsdag) aankijken?
Overigens weet ik heel goed dat een DA weinig kan doen voor hamsters, maar ik wil niet dat hij onnodig lijdt... Hij is nog wel heel knuffelig, juist meer dan dat ie eerder altijd was, dus of ie echt lijdt weet ik ook niet...
Anoniem
Geplaatst: 15-10-04 14:18
Het lijkt erop dat hij zijn laatste dagen heeft bereikt.. Al kan het best zijn dat het nog heel lang duurt hoor. Ik heb een hamstertje gehda die gewoon zó sterk was, hij kon niks meer, maar heeft het nog wekenlang volgehouden. Zó sterk!
Ik zal voor de zekerheid nog wel even een afspraak maken.
Joyceee86
Geplaatst: 15-10-04 17:08
mijn hamsteretje viel ook heel erg af.. zijn boventanden waren eruit (zag ik pas toen die overleden was.. ik zou ook een afspraak maken hoor.. je wilt niet dat die pijn heeft dus ik zou het zekere voor het onzekere neme
DeSa
Geplaatst: 15-10-04 17:10
k zou idd even de DA raadplegen, maar t kan ook door z'n leeftijd komen.
Jacksel
Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 17:43
De dierenarts is dus afgelopen dinsdag gebeld en die zei wacht maar een weekje af... Mn vorige hammie is 3 geworden, dat schijnt idioot oud te zijn... Zn tandjes waren 2 weken geleden nog goed (let ik op) dus kan me niet voorstellen dat dat het is... Ben ook erg bang dat ie aan zn laatste dagen bezig is
Tropico
Geplaatst: 15-10-04 18:48
Als hij niet goed wil eten dan kun je hem bijvoeren met een injectiespuit (zonder injectienaald) doe daar wat bambix acht granen onbijt in en je zult zien dat hij dat wel eet.
Mijn hammie zijn boven-voor tanden waren eruit ik dacht dat ik hem moest laten gaan totdat een goeie vriend van me (tevens dierenarts) zei dat ik dat hem maar moest voeren mijn hammie heeft zijn tanden toen weer terug gekregen maar het was hem blijkbaar toch te veel geworden en lag de volgende dag vredig te slapen om nooit meer wakker te worden...
Anoniem
Geplaatst: 16-10-04 08:40
Je kunt het idd wat brinta geven, of stukjes fruit, rozijntje enz. Wat hij het lekkerst vindt.
Charlotte_F
Geplaatst: 16-10-04 10:18
Tja, ik ken het. Ik heb ook al heel lang hamsters en ze kunnen op eens ziek worden. Als ze dan opeens van de ene dag op de andere dag verzwakt zijn, kun je het beste: Zijn voer met zo'n stene stamper malen en als zijn voer dan tot een soort slobbermeel is gestampt, doe je het in een klein bakje en doe je er een beetje water bij. Als het dan een soort papje is, kun je het hem geven. Je kunt hem ook geraspte appel geven. Ik weet niet hoe het komt, maar als je het voer in een soort papje geeft knappen ze daar altijd heel erg van op(en ze vinden het lekker) Maar als hij al 2jr is, en meer knuffelig is dan normaal, ben ik bang dat dat je hem toch moet laten gaan... Heel veel sterkte, soms is het loos alarm want als ze dan opgeknapt zijn, leven ze nog een half jaar. (je kunt een hamster trouwens met suc6 laten opereren, mijn hamster werd ook geopereerd) (elke dag is voor een hamster een week dus wees er snel bij)
Jacksel
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-04 13:03
Vanochtend zag ik m, dus even uit zn hokkie gehaald en hij hing helemaal scheef, viel steeds om en zn oogje zat half dicht. Dus gelijk naar de spoed-service van de dierenarts en daar heeft ie een spuitje gehad... Het kon een hersenbloeding zijn, kon misschien ook een middenoorontsteking zijn waarvoor ik antibiotica voor 3 dagen had kunnen krijgen, maar dan had ik m nog 3 dagen zo moeten aanzien... Ik denk dat ik de juiste beslissing heb gemaakt voor hem (t moest echt mijn keus zijn, mn moeder was wel mee, maar hielp me dus helemaal niet bij de keus...)
Ik ga mn knuffelmormeltje heel erg missen
Anoniem
Geplaatst: 16-10-04 13:55
Sterkte.
Jolliegirl
Geplaatst: 16-10-04 19:26
heel erg veel sterkte, ik weet hoe het is om een diertje te verliesen echt heel veel sterkte!
lonnie
Geplaatst: 16-10-04 20:59
heel veel sterkte, mijn hamster is nu ook 2 en ik ben echt ontroostbaar als ie dood gaat, is echt mn beste vriendje!
Linda_Fleur
Geplaatst: 16-10-04 21:44
Jee, dat is niet leuk. Heel erg veel sterkte.
FrontC
Geplaatst: 17-10-04 11:26
*slik* ik had het er ook heel moeilijk mee toen mijn hammie overleed... veel sterkte!
Vinaba
Geplaatst: 17-10-04 11:38
sterkte
Tropico
Geplaatst: 17-10-04 12:07
he wat naar.... veel sterkte
Glitch
Geplaatst: 18-10-04 19:56
Oooh wat een lieverd
Heel veel sterkte
Rinoa
Geplaatst: 19-10-04 14:36
Sterkte. Wel een schattig knuffeltje zeg...
Anoniem
Geplaatst: 19-10-04 17:56
lonnie schreef:
heel veel sterkte, mijn hamster is nu ook 2 en ik ben echt ontroostbaar als ie dood gaat, is echt mn beste vriendje!
Oooh dat kun je hier op bokt beter niet zeggen!
Wil je weten waarom zoek dan maar eens op Sammm, Mans, Jeugdhon.k
DeSa
Geplaatst: 19-10-04 17:59
sterkte ik weet hoe t is om een hammie te verliezen
Charlotte_F
Geplaatst: 19-10-04 18:42
super veel sterkte... kweet hoe het is, k heb mijn hammies al zo vaak verloren
jobiene14
Geplaatst: 21-10-04 17:06
veel sterkte! Iedereen moet er altijd om lachen: alsof het erg is zo'n klein stom beest' maar ik heb er zelf ook twee gehad die nu ook allebei dood zijn en dat vind ik nu nog steeds wel erg! Mn laatste hamster wist ik het al dat ie dood zou gaan want hij lag maar in die kooi en mn moeder laat maar liggen die is gewoon moe nou nee, uurtje later kom ik terug was ie dood weeeeehhhh. Nu heb ik weer een ander beesie ratjes! Die zijn egt heel leuk(eerlijk gezegd vind ik ze veeeeeeeeeeel leuker dan hamsters), ze zijn superslim(en hun staart is niet eng voelt gewoon harig aan dus niet een vies vel ofzo). Maar mn ratje heeft nu al vanalles omdat ze super gevoelig voor lucht en stof zijn. Ooh ja je vertelde dat je hamster helemaal scheef hing? Nou dat doet mijn ratje nu voor altijd want ze heeft een evenwichtsstoornis waarbij 1 van de evenwichtsorganen uit valt en ik denk inderdaad dat het komt omdat ie dan een hersenbloeding had want dan valt ie dus uit! liefs Laura p.s Srry voor die enorme lange tekst maar ik had er ff zin in.
Siets
Geplaatst: 21-10-04 19:16
Oh ik weet wat je voelt. Ik heb er een paar jaar geleden 3 gehad, en ze zijn stuk voor stuk heel naar aan hun einde gekomen. Ik wil er nooit meer een, kan er niet tegen hoe ze vaak dood gaan.... Heel veel sterkte!!!