Kat aan komen lopen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brendageene

Kat aan komen lopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 12:28

Gisteravond zat er een kat bij ons voor de deur. Mijn moeder en ik dachten dat het de kat van de buren was (die altijd binnen zit) en het was al 23 uur dus de kat maar bij ons in de keuken gedaan voor de nacht.

Vanmorgen bleek dus dat het niet de kat van de buren is. Ik heb deze kat ook niet eerder hier in de straat zien lopen. Mijn moeder had haar even buiten gezet maar ze wil echt bij ons naar binnen Verward
Ik heb zelf ook nog een kat dus gelukkig alles in huis want het arme beest was uitgehongerd en uitgedroogd.

Ik denk dus dat het een weggelopen kat is, ben al bij de supermarkt geweest, was wel een kat vermist maar niet deze.
Ben nu van plan om maar de dierenartsen en het dierenasiel te bellen of er een kat vermist is.

Weten jullie misschien nog meer instanties waar er vermiste dieren worden opgegeven? Ik ga iig met haar naar de dierenarts om te controleren of ze een chip heeft (heb zelf al gevoeld maar kan niks vinden, ze heeft ook geen halsbandje om)

En hoe lang zou ik moeten zoeken naar een eigenaar? Want mijn moeder begon gelijk: als je geen eigenaar vind is t of zelf houden of naar het asiel. Ik weet wel dat als het zover komt dat ik het beestje zelf ga proberen te houden, als het gaat met mijn andere kat... Lachen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:30

Even melden bij amivedi * www.amivedi.nl * en de dierenambulance. Overigens zou ik minimaal 3 weken proberen om de eigenaar te vinden, (ik geloof dat amivedi 2 weken aanhoudt...) misschien is de kat nl. wel weg gelopen omdat de eigenaar op vakantie is. Succes iig Lachen
Laatst bijgewerkt door vikki op 14-10-04 12:33, in het totaal 2 keer bewerkt

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:30

Nee, zo te horen doe je echt wel alles om de eigenaar te vinden. Misschien kan je nog een advertentie in het plaatselijke reclameblad zetten?

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:32

inderdaad zoals vikki al zegt; amivedi en de dierenamublance.
en misschien dat je ook vast het dierenasiel kan bellen.
toen ik mijn kat eens kwijt was had ik daar heen gebeld of iemand hem had gevonden en daar heen had gebracht.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:43

Idd Amivedi is een hele goede. En in de buurt eens rondvragen of briefje ophangen bij supermarkt e.d.

Wij wonen buitenaf en hebben heel vaak aangelopen katten gehad maar die waren echt uitgezet in de polder Boos! sommige mensen! Wij hebben eigenlijk maar 1x kat uit het asiel gehad omdat voor de rest de aanvoer van katten vanzelf kwam. Sommige mensen

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:46

De dierenabulance, die halen hem op, als de eigenaar niet meer gevonden wordt, mag je de kat hebben als je wil.

Ten minste, zo zijn wij ook aan een kat gekomen.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:48

AM -> BB.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 13:01

nou net een beetje rondgebeld, maar ze is niet bij de amivedi opgegeven en ook niet bij het asiel hier...
Moet nu dus naar de dierenarts om te kijken of ze een chip heeft en ik heb een briefje gemaakt met een foto die ik in de supermarkt op ga hangen

*edit*
hier een foto van de poes

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:54

Is het een echte huiskat?? Misschien dat het de overweging waard is om een kat te nemen als je geen baasje kan vinden binnen een bepaalde tijd.

Ik heb ook ooit een aangelopen kat gehad bij mijn ouders thuis. Heeft maanden op stal geleefd maar was een echte huiskat uiteindelijk hebben mensen hem in huis genomen. Wij hadden er al 2 en een 3e zou de dood van mijn pa worden hahaha.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:13

ja het is wel een echte huiskat, want ze is dol op mensen, wil constant aandacht en loopt voor je voeten. Nu ligt ze lekker te slapen alsof ze hier al jaren woont Scheve mond
Ik heb de voordeur nog een keertje open gehad maar ze wil absoluut niet naar buiten. Ik heb dus nog 1 kat van 3 jaar oud, een gecastreerde kater. Normaal wordt ie echt woest bij andere katten, maar deze poes laat hij met rust, vanmorgen had mijn moeder de poes ook buiten gezet, maar mijn eigen kat nam haar weer mee naar binnen Schijnheilig

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:14

Hahahaha, misschien zijn het gewoon DIKKE maatjes en heeft jou kat gezegd heej kom gezellig bij ons wonen Haha!.

Sommige katten kennen blikvoer als de beste, heb je dat al getest? Jullie hebben zeker geen kattenluikje?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:16

Dat is precies onze kat! Zo te zien ook nog geen jaar oud (hoog op de poten en erg slank).
Je kan op de kattensite www.dekattensite.nl op het forum een berichtje achterlaten.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:22

is ze *denkt ff diep na* zindelijk? want dat is dan wel mooi meegenomen Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:26

Na ja als je de kat kwijt moet hoor ik het wel. Hoewel ik volgend jaar eigenlijk en paar maanden op stage moet in het buitenland........kan ie dan weer tijdelijk komen logeren hihihihi.

Maar moet ie inderdaad wel gewoon zindelijk zijn enzo......

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:28

geen idee of ze zindelijk is. Toen wij nog 2 katten hadden hadden we ook 2 kattenbakken. Onze oudste kat is vorig jaar overleden dus maar 1 bak weggehaald. Die heb ik net maar even weer tevoorschijngehaald en die kat erin gestopt. Ze snap iig dat ze door het luikje eruit moet.
Vannacht had ze wel wat op de bak gedaan, ik had haar toen opgesloten in de keuken en dat is een open bak, dus dan hebben ze het vaak snel door waar ze heen moeten Lachen

Oh ja als er geen eigenaar is hou ik haar zelf hoor Haha!
Alleen 1 nadeel, ze zit ook onder de vlooien en zo te merken heeft ze ook oormijt, constant krabben en schudden met dr kop
Laatst bijgewerkt door Brendageene op 14-10-04 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:28

Amivedi en de dierenambulance registreren vermiste en gevonden katten, dus geef in ieder geval de gegevens aan hen door. Je kunt ook een briefje ophangen in het asiel oid, daar bellen mensen die hun kat kwijt zijn ook heen. Het zou makkelijk zijn als de kat een chip zou hebben, probeer ergens een evt chip te laten lezen, dit kan vaak ook in het asiel. Ik zou het eerst een paar dagen afwachten, mocht je geen eigenaar kunnen vinden, en je wilt het zelf ook niet houden, dan kun je de dierenambulance bellen om hem op te komen halen. Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:29

Ja klopt omdat een kat van nature wil graven en netjes is.

Ik heb mijn aanloopkat toen een paar maanden gehouden en een baasje gezocht. Aangezien ik hem niet naar het asiel wilde brengen omdat ik het zo zielig voor hem vond, aandacht was zijn lust en zijn leven en omdat hij te lief was om af te laten spuiten als hij niet gehaald zou worden.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:39

ik heb de amivedi al gebeld vanmorgen en daar staat ze nu geregistreerd. Ook ben ik op de site http://www.dierencentrale.nl geweest en daar zit dus wel een poes tussen die het zou kunnen zijn *LOL* Heb gelijk gebeld maar daar wordt niet opgenomen Scheve mond dus daar ga ik morgen weer naar bellen. moet alleen mn moeder even lief aankijken, want ik heb geen auto en als ik met haar naar de dierenarts wil of asiel om te kijken of ze een chip heeft wil ik dat wel met de auto doen.
Kat op de fiets met dit weer is niet zo'n pretje denk ik Tong uitsteken

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:08

Super dat je zo je best ervoor doet OK dan!

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:15

COMPLIMENTEN!!! OK dan! Als iedereen zo zijn best zou doen om een dier wat "de weg kwijt" is te helpen... echt geweldig!

Ze ziet er inderdaad nog een beetje jeugdig uit op de foto, leuke poes hoor.

Als haar baasjes haar zo niet weten te vinden, denk ik dat je andere kat er een leuk speelkameraadje bij heeft Haha! Cool

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:56

Ik heb ook toen overal briefjes neergehangen met duidelijk uitgeprinte foto en overal op inet hem neergezet.............

Maar NOOIT iets gehoord van de juiste mensen, uiteindelijk is hij naar mensen gegaan die hun eigen kat kwijt waren en waar hij erg op leek.

Ik denk zelf dat ze hem gewoon gedumpt hadden. Was een ECHTE huiskat met bandje en gecastreerd. Hoognodig opzoek naar aandacht en heel zijn voetjes waren kapot van het lopen en was ook aangevallen door andere katten ivm een wond. Niet gewend om zich tte verdedigen leek wel.

Ik zou het zo weer doen en ik hoop dat anderen ook moeite doen als ze mijn dier vinden Haha!.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:36

Pfff.... ken het verhaal een 1.5 jaar geleden kwam hier een gecastreerde kater aanlopen, nu 1.5 jaar verder en allemaal briefjes, dierenabulance, amividi, dierenarts voor chip en rondbellen zit hij hier nog steeds. Ik heb er geen problemen mee, het is een onwijze knuffel nu na 1.5 jaar we geven hem hier eten het is een buitenkat en komt savonds altijd even binnen, en bovendien houd alle andere katten uit mijn tuintje vandaan zodat als ik ga tuinieren ik niet in de katten str*nt grijp Haha!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:09

Inmiddels al 2 jaar geleden zat er een kat bij ons achter huis, als ik buiten kwam rende die weg, en dan roepte ik poekie (doe ik altijd bij onbekende katten haha) kwam die wel. Het regende toen en hij is later bij ons in huis gerend, uiteindelijk toch maar gehouden, een schat van een kat.
Later bleek juist dat ie van een vriendin van me is die is van mijn stad naar een dorp 5 km verderop verhuisd, die kat is weer trug gelopen, is wel een tijd weggeweest, en toen bij ons gekomen

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 22:29

ik doe zo mn best omdat ik zelf dacht: wat als ik mijn kat kwijt ben?
Ik zou dat echt verschrikkelijk vinden dus ik hoop dat als die poes een baasje heeft ik die vind.

Net nog even met mn moeder goed naar dr gekeken en we vermoeden dat ze ook nog eens zwanger is Bloos! Ze is namelijk wel mager, maar een best vol en hard buikje, ook de tepeltjes zijn wat groter dan normaal.

Morgen ga ik naar de dierenarts, laat ik ook gelijk naar die oortjes kijken want ze heeft zich al opengekrabt aan 1 oor.

En mn moeder is nog gekker dan ik hoor, die loopt al namen te verzinnen, gek mens Tong uitsteken Eerst maar is kijken of ze een baasje heeft...

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:56

Brendageene schreef:
nou net een beetje rondgebeld, maar ze is niet bij de amivedi opgegeven en ook niet bij het asiel hier...
Moet nu dus naar de dierenarts om te kijken of ze een chip heeft en ik heb een briefje gemaakt met een foto die ik in de supermarkt op ga hangen

Kun je ook even een foto plaatsen die van voren is genomen alsjeblieft..
Lijkt heel veel op onze kat die nu iets meer dan een jaar weg is.. Scheve mond