Kater word kaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Kater word kaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 19:17

Hmm ja de titel zegt het al...

Onze lieve kat Minoes, alweer zo'n 6 jaartjes oud, word de laatste tijd achter kaal. Scheve mond Bij z'n achterpoten, onderbuik, onder de staart, en z'n kont.

Kan dat door de leeftijd komen? Of is er iets anders mis?

Haha dalijk is het echt zo'n domme vraag Bloos maar ik moest het vragen van ons mam want die maakt zich zorgen haha.

Dus weet iemand of het kwaad kan of dat het gewoon ouderdom is?

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:19

Bij mij op stal loopt er een oude kat, die is ook kaal.. maar 6 is niet oud hoor! mijn katten zijn rond de 12 en zijn nog springlevend Tong uitsteken dus ik denk dat er iets anders aan de hand is. Heeft ze veel jeuk ofzo? krabt ze veel? misschien heeft ze ergens last van en krabt ze daardoor de haren los? anders zou ik toch even langs de dierenarts gaan, gewoon voor de zekerheid, kale plekken is niet echt normaal Verward

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:23

Zou het kunnen dat hij vlooien heeft? Onze kat is daar allergisch voor en wordt dan ook kaal. Of is er iets in zijn situatie veranderd? Dan kan het haaruitval door stress zijn, daar had mijn andere kat wel eens last van. En het kan natuurlijk ook nog een allergische reactie op iets zijn, of een foutje in de hormoonhuishouding. Het beste kun je hem toch even meenemen naar de dierenarts, die kan advies en eventueel medicijnen geven Lachen .

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:26

6 is voor een kat nog helemaal niet oud!!! Gemiddelde leeftijd van katten is ongeveer 12 a 15 jaar.
Het klinkt als vlooienallergie, 1 beet kan daarvoor al genoeg zijn. Evt zouden het ook problemen met de nieren kunnen zijn, maar ivm de plaats van de kaalheid niet waarschijnlijk.
Ga naar een dierenarts toe, die kan je verder adviseren.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 19:35

En als hij allergisch of iets dergelijks is, kan hij zich dan wel gedragen net zoals anders? Want hij lijkt er geen last van te hebben..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:37

Mareska schreef:
En als hij allergisch of iets dergelijks is, kan hij zich dan wel gedragen net zoals anders? Want hij lijkt er geen last van te hebben..

Ik zou toch maar langs de dierenarts gaan.
Het zou ook een schimmelinfectie kunnen zijn, daar hebben ze geen jeuk aan.
Maar de plekken waar het zitis dè plek voor een vlooienallergie.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 19:49

Oke, ik zal het eens tegen ons mam zeggen, in Berghem zit een betere dierenarts dan hier schijnt dus dan gaan we daar even heen. Lachen