katten incest???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

katten incest???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:07

is het erg als mijn katten incest plegen en daar jonkies van komen?? ik heb er namelijk 9 en om ze te laten casteren of stereliseren word dan wel duur vind ik.

heeft iemand er ervaring mee e.d.???

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:49

Dat is zeker erg. Buiten het feit dat er al een enorme overbevolking aan katten is, werkt het ziektes en en andere (ernstige) lichamelijke afwijkingen in de hand. Als je zoveel katten wilt hebben, dan dien je daar de verantwoordelijkheid voor te nemen en op z'n minst de vrouwtjes te laten steriliseren. En het liefst ook de mannetjes te laten castreren, zodat ze ook bij ánderen niet voor een overbevolking kunnen zorgen.

Een kat krijgt tussen gemiddeld zo tussen de twee en zes jongen per keer en een paar keer per jaar en de jonkies kunnen binnen een jaar ook weer kleintjes krijgen van hun vader of broertjes. Kun je nagaan hoe het verder gaat als je je katten niet laat "helpen".

De vorige eigenaar de pensionstal waar ik altijd kom had zijn katten ook niet gecastreerd. Hij had dus ook heel veel katten, waarvan er heel veel geen goede gezondheid hadden. Toen hij overleden was hebben we alle katten laten behandelen.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:54

Waarom neem je dan 9 katten als je ze niet kan laten castreren/steriliseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:56

ik heb niet zoveel gedl om dat te doen en het zijn boederij katte ndus zijn ze wild. ik heb er 2 van 1 jaar 3 van half jaar een 4 van een paar maanden...de meeste zijn volgens mij katers

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:10

Bij ons waren het ook verwilderde boerderijkatten. We hebben er met een paar mensen voor gezorgd dat ze steeds tammer werden, en ze toen laten behandelen. Sommige katten lieten zich idd lastig vangen, maar het is uiteindelijk toch gelukt. Ik begrijp ook niet goed waarom je zoveel katten hebt als je geen geld hebt voor hun castratie. Het zullen echt niet allemaal katers zijn, dus jonkies krijg je hoe dan ook. Hartstikke lief natuurlijk, ik ben gek op kleine (en grote Knipoog ) katjes, maar je krijgt dan vanzelf het verhaal zoals ik hierboven omschreven heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:45

Sjintoo schreef:
Waarom neem je dan 9 katten als je ze niet kan laten castreren/steriliseren?

vorig jaar hadden we er geen..we zitten op een boedereij dus hebben muizevangers nodig. toen hebben we 3 kittens gekregen...1 is gejat. 2 hebben we nu nog en die zijn door de kater van de pensionstal vlak bij ons gedekt. Daar kwamen intotaal 7 kittens van....dus ja...ik heb niet voor dit aantal gekozen....en die katte nwaren al gedekt toen ze iets van 7 of 8 maanden oud waren...ik had echt geen id dat dah zo vroeg al kon

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:32

Het is heel erg. Wij hadden ook een incest kat en die was op een gegeven moment helemaal de weg kwijt.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:45

Als je met deze familie blijft door fokken, dan krijg je op den duur hele zwakke katten.
Ze zijn dan snel ziek, worden niet oud etc etc. Ze zijn veel zwakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:48

over 5 of 6 weken krijg ik weer een nestje erbij...mijn kat is gedekt door de kater van de buren