wat nu (zelf pijnigen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

wat nu (zelf pijnigen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 16:24

onze hond heeft vanaf vorige week een wond op zijn heup. het begon met een schaaf wondje en doordat hij er (begrijpelijk)aan bleef kluifen, hebben we zijn kap weer op moeten doen. nu heeft hij net 5 minuten zijn kap afgehad en heeft die er 4 wondjes bij gekregen Bloos! . hoe kan ik hem stoppen Hij heeft wel altijd een zenuwtick gehad dat als er een andere sitautie kwam hij stresserig werd en aan zijn poot ging bijten, nu is hij de laatste tijd ook erg stresserig, en dat terwijl ik niet weet hoe het komt. zou het kunnen doordat hij ouder wordt? en hoe kan ik hem laten stoppen om zicht helemaal open te bijten? ik hoop dat jullie kunnen helpen

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:38

Uhm, iets vies op zijn vacht smeren Tong uitsteken . Misschien kan je maar beter even langs de DA gaan .

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 17:08

Chestnut schreef:
Uhm, iets vies op zijn vacht smeren Tong uitsteken . Misschien kan je maar beter even langs de DA gaan .

het is een langharige hond smeert erg lastig. de de DA die van ons is dol op prikken geven dan krijgt die weer prikken. en het stresserige zegt hij ja dat komt doordat de situatie tevaak verandert in huis (dat is niet zo Verward )er is de afgelopen 6 weken niets verandert. Verward

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:39

Ong 2 maanden geleden kreeg Sientje (kat) opeens last van stress verschijnselen (dikken onderlip, depri en náást de schone bak ipv erop...) terwijl er in geen jaren iets veranderd is... We zijn toen overgegaan op beter voer en zijn haar nóg meer gaan aaien. Nu gaat 't gelukkig al een stuk beter.

Is het niet zo dat je hond ergens allegisch voor is? Zappa (andere kat) is doodziek als hij het verkeerde anti-vlooienspul krijgt. Vlooien zijn bij hem al helemaal een ramp, is hij ook allergisch voor.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:45

je zou eens aan bach therapie kunnen denken. Ook in de homeopathie zijn er pilletjes die helpen bij auto-mutilatie.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:20

mischien eens bij een andere DA langstgaan

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 21:22

Cathelijne schreef:
Ong 2 maanden geleden kreeg Sientje (kat) opeens last van stress verschijnselen (dikken onderlip, depri en náást de schone bak ipv erop...) terwijl er in geen jaren iets veranderd is... We zijn toen overgegaan op beter voer en zijn haar nóg meer gaan aaien. Nu gaat 't gelukkig al een stuk beter.

Is het niet zo dat je hond ergens allegisch voor is? Zappa (andere kat) is doodziek als hij het verkeerde anti-vlooienspul krijgt. Vlooien zijn bij hem al helemaal een ramp, is hij ook allergisch voor.

hij krijgt speciaal voer omdat zijn alvleesklier niet werkt. ook heeft hij nooit verkeerd gereageerd op de vlooien druppels, dus lijkt mij dat hij daar dan wel goed op reageerd

Citaat:
mischien eens bij een andere DA langstgaan

is denk ik ook geen optie ik woon in een dorpje waar we 1 DA hebben dan moeten we eerst een half uur rijden voor de DA
[/quote]

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:56

kap omhouden,plek kaalscheren en goed smeren net voor je de hond gaat uitlaten......daarna thuis hond afleiden door een botje te geven..

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 13:05

we hebben nu besloten als het er maandag nog zit gaan we naar de DA dan heeft hij een maand met die kap opgelopen en heeft het veel tijd gehad om te genezen.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:56

ik hoop dat het goed komt bij de DA
veel succes

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 15:16

hij heeft er weer een plek bij:( en zijn staart hangt zegmaar niet meer mooi haar overheen. het is lelijk kaal en hij bloed. het bloed heb ik al schoongemaakt met een vochtig doekje. moet ik het nog met ies anders schoonmaken??

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:32

Natascha schreef:
je zou eens aan bach therapie kunnen denken. Ook in de homeopathie zijn er pilletjes die helpen bij auto-mutilatie.

dit is geen automultatie!! dit is gewoon bij houden van de wonden is gewoon normaal honden gedrag. ja dan kunnen er wondjes bij komen.
maar bel ff de DA op die weet wel raad!

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 19:10

we zijn bij de dierenarts geweest. Het is een allergische reactie ergens opgeweest. hij moet nu 40 dagen s'ochtends een pilletje en heeft een prikje gehad. als na die 40 dagen als het dan nog niet over is dan moeten we nog een keer terug komen. ben blij dat het niks ernstigs is.