Noorse boskat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_1985

Noorse boskat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 14:43

Hoi hoi Zijn er hier ook mensen met een noor? Ik heb er zelf een samen met mijn vriend en de tweede komt over een ruime week. (zie profiel voor foto's) Is jullie noor ook zo gek? Met mijn kat kun je echt alles doen, alles is een spelletje en ze is niet boos te krijgen. Ze zal nooit uithalen naar je. Wie heeft er nog meer een noor en wat is zijn/haar karakter?

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:45

Goed idee een topic over Noorse Boskatten, ik heb sinds kort een noor, ze is super lief een echte knuffel!

Bij mijn ouders hebben ze ook een noor, die is ook super cool en heel erg mooi. Hij is zelfs internationaal kampioen!

Ik vind dat ze vaak op 1 persoon gericht zijn, dus dat ze echt een favoriet baasje hebben binnen een gezin en ze hebben soms wel 'hondentrekjes'. Lekker achter je aan lopen, overal mee naar toe en je kan met ze 'praten'.
Ze zijn heel fanatiek met spelen en zijn heel sterk, ze hebben hele krachtige poten.

heb nog geen foto's van de katten in mijn profiel maar dat zal ik snel eens doen.

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 20:54

ja die honden trekjes zoals jij dat zegt dat herken ik ook wel. Vanilla komt volgende week donderdag bij ons wonen en die kwispelt! We hadden eerst twee katjes, smokey hebben we na twee maanden ziek zijn en vechten uiteindelijk op pas 7 maanden leeftijd in moeten laten slapen. Pukkie is vooral op mijn vriend gericht maar komt ook graag bij mij en anderen. Smokey was echter mijn kat, alleen maar bij mij en bij niemand anders. Wat voor een kleur heeft jou noor?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:44

ik heb 2 halve noren gehad. De ene helft was noor, de ander ehelft maine coon. heel vriendelijke katten idd en erg meegaand. Cooper was erg wijs en net een hond. Erg gehoorzaam, vriendelijk en wijs. Luna was nog maar jong dus erg ondeugend, die was wat meer Coon.
Dit was Cooper. We hebben hem helaas in moeten slapen een poosje terug.
Verdrietig Afbeelding
Dit is Luna, die moest terug naar haar vorig baasje vanwege Cooper zijn ziekte die zo zwaar voor hem was dat hij van Luna last had. heel zielig allemaal.
Afbeelding
Luna kwispelde ook altijd, maar onze maine coon Clavin doet dat ook. Dat is ook net een hond, helemaal leip die kat.
Cooper was zwart wit gevlekt met appelmoeskleurige ogen.
Luna was wildkleur met wit.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:22

Mijn noor is een schildpad met wit en die van mn ouders is een zwart zilver gestreept met wit.

Ja hier zijn de foto's:

Hier is Bo

Afbeelding

en dit is Nolan

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:28

Filou heeft een Noorse Boskat......

toen we hem vonden in het schone Belse dorpje Weelde was ie zo:

Afbeelding

nu is ie zo:

Afbeelding

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:06

Dit is mijn noorse boskat Kaya.

Afbeelding

Het is idd echt net een hond. We hebben haar wel helemaal moeten heropvoeden want toen we haar namen vloog ze iedereen aan die maar naar haar wees. Maar nu komt ze zelfs op schoot liggen. Alleen het kammen is nog oorlog.

Afbeelding

Ze ligt elke avond zo naar de baardagaamen te kijken.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:19

Wat een schitterende katten. Ik heb een tijdje in een dierenpension gewerkt en daar zat er ook eentje. Die hing continue om me heen. Ik wist echt niet wat dat beest nou wilde dus pakte hem op en wilde hem wegzetten. Maar dat lukte dus niet. Hij klampte zich helemala aan me vast en begon keihard te spinnen. Hij wou gewoon lekker knuffelen. Echt zo lief Lovers.
Zijn ze allemaal zo aanhankelijk of was dit een uitzondering? (Onze europese kortharen zijn dat dus niet Lachen )

ps. Die zwarte neus van Cooper Haha!. Geweldig!!

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 11:20

Wat hebben jullie allemaal mooie katten zeg! Ik ben echt helmaal verliefd op dit ras, en mijn vriend die eerst helemaal geen noor wilde, wil nu ook niets anders meer. Zo lief en vriendelijk en heel erg mooi!

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 11:27

De noorse boskatten die ik ken zijn allemaal erg vriendelijke en aanhankelijk.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:32

de mijne waren idd ook erg vriendleijk en aanhankelijk. En dat spinnen, heerrrlijk gewoon. Onze Coon heeft gelukkig de traditie voortgezet,die kan ook heerlijk spinnen.

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:44

Hee wat leuk een topic over noren. Zelf hebben we er ook een. Ze is wel erg klein gebleven voor een noorse boskat, maar dat komt door haar eerste weken. (zie profiel voor foto). Ze is heel knuffelig en heeft een vreemde manier om haar liefde aan je te tonen. Als ze echt "opgewonden" raakt van het knuffelen kan ze heel hard in je handen bijten om vervolgens een heel lief kopje te geven Haha!.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:46

diegene die ik ken (zie boven) is allesbehalve lief en knuffelig.....

Ik ben een Griekse Van (overgezwommen Turk Haha! ) gewend, die kan ik in de knoop leggen en op z'n kop leggen en hij knort nog, slaat nooit z'n nagels uit en bijt niet, maar die Noor..... Lips are sealed Rolleyes toen ie piepklein en ziek was ramde ie al Leonbergers uit z'n mandje