honden moeten weg van vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

honden moeten weg van vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 13:16

Mijn vriend wil onze 2 jackrussels niet meer.We hebben al weken ruzie over de honden,hij vindt ze vies en druk.
Hij heeft zelf ook besloten ze te nemen.
Ze zijn 1,5 en 10 maanden oud.
Ik ben er echt kappot van.
Weggaan is ook niet zo makkelijk want we hebben samen een koophuis.Weet niet meer wat ik moet doen. Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig
Ik moest dit ff kwijt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:19

voor mij zou de keuze heel makkelijk zijn... ik zou met de honden vertrekken... Haha!

Maar ja... in jouw situatie is dat lastiger... blijf hem gek zeuren zou ik zeggen.. misschien haalt het wat uit...

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 13:22

ja vreselijk lastig is het.Ik wil de honden absoluut niet kwijt.Maar ik heb elke dag ruzie met mijn vriend om die honden.Echt erg.Ik heb ook geen andere woonruimte,ik zou niet weten waar ik naartoe zou moeten

arabianfrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:26

voor mij zou het ook makkelijk zijn, zou voor me honden kiezen.
je hebt eerst zelf voor de honden gekozen neem ik aan.
als pup zijn ze leuk, later worden ze groot en dan zijn ze nog leuk alleen hebben meer een eigen willetje.
deze twee zijn nog niet erg oud en kunnen nog een hoop leren en afleren hoor.
heb er hier ook drie rond lopen en daar heb ik totaal geen last van.
helemaal geen drukte schoppers ofzo.
probeer het probleem op te lossen, het is makkelijk gezegt van je vriend ik wil ze niet meer.
helaas denken vele mensen zo de asiels zitten bomvol.
besluit je toch ze weg te doen, zoek dan een heel erg goed tehuis voor ze.
ergens waar je zeker weet dat ze het goed krijgen/hebben en niet bv aan handelaren die er ook veel zijn tegenwoordig.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:29

Waarom jij vertrekken hij kan dat toch ook?.

Een oplossing is er altijd als je maar de moeite doet. Koophuis kan je verkopen moet geen reden zijn om bij elkaar te blijven.

Je hebt samen gekozen voor de honden dus moet er ook samen een oplossing zijn. Als hij je daarin niet repecteerd is de relatie ook niet zoals het hoort. Dus moet je een beslissing nemen voor je eigen bestwil en niet om het huis en andere dingen.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:35

Ik vind het een raar verhaal..
Zijn het alleen de honden ?? En waar gaan de ruzies over dan als ik vragen mag ??
Over de kosten. Over wie ze uitlaat ??
Zón beslissing neem je samen.. Als hij dit soort beslissingen alleen neemt dan zou ik is heel hard nadenken of jullie wel gelijkwaardig zijn in jullie relatie..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:05

Het lijkt me geen goede relatie als je dit soort problemen krijgt.
Als je de honden nu wegdoet krijg je daar vreselijk spijt van en het zal je relatie met je vriend er zeker niet beter op maken.
Niet doen dus! Inderdaad proberen of je vriend niet wil vertrekken en anders toch maar eens rustig rondkijken naar een andere woning of desnoods tijdelijk bij je ouders intrekken als dat mogelijk is.
Sterkte Ach gut

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:11

dan ging hij toch fijn de deur uit!
hij heeft notabene zelf die beestjes in huis gehaald!!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 14:42

Ja hij heeft zelf de beestjes in huis gehaald.alleen blijven in dit huis kan ik ook niet opbrengen,kosten zijn 1000 euro per maand.tis vreselijk lastig.Hij wil de honden weg doen omdat ie ze vies vind.1 hond verhaard heel erg

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:15

Wat heb jij een ongelooflijke laml*l als vriend zeg... met dat soort mensen zou ik dus niet geassocieerd willen worden, die zou ik heel rap uit mijn leven verbannen. Hij mag wel wat meer verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkelen zeg. Ik ken hem niet (gelukkig!) maar ik vind hem nou al een enorme loser... arme jij... Hij wist dat vt dat hij honden in huis haalde en geen kleine schoonmaakstertjes, ze vies vinden vind ik dus een erg onnozel excuus. Als iemand mij vroeg om mijn dieren weg te doen dan wist ik het wel...

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:22

Hij heeft er voor gekozen en moet dus ook de consequenties dragen. Als hij vindt dat ze teveel verharen moet-ie eens een borstel pakken. Niet alleen de lusten, ook de lasten.

Heb ook eens een vriend gehad die vond dat ik teveel katten had, die kon weer gaan!

=^.,.^=

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:26

Ik vind het een beetje kortzichtig van iedereen om te roepen dat je dan maar weg moet met de hondjes. Ik zou eerder zoeken naar een andere oplossing.
Als jullie relatie al niet goed zit en hij benadrukt dat alleen maar door over dit soort dingen te gaan muggenziften dan geef ik iedereen groot gelijk. Pak je spullen en vertrek. Een huis is zo verkocht en liever alleen met mijn hondjes dan met iemand samen waarbij je niets goed kan doen. Erg slecht voor je zelfvertrouwen!

Als jullie relatie verder goed is en het probleem is echt alleen de hondjes dan moet je naar een oplossing gaan zoeken. Je kan bijv. afspreken dat de hondjes in bepaalde ruimtes niet mogen komen of weet ik veel wat.

Als jullie de hondjes gekocht hebben omdat jij heel erg hebt lopen drammen en hij uiteindelijk maar ingestemd heeft dan kan je dit soort reacties op een gegeven moment verwachten.
Als jullie beiden met volle overtuiging achter de keuze stonden om die hondjes te nemen dan zal hij toch ook de minder fijne aspecten moeten accepteren.

Succes!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:41

Ik zou het wel weten.
Zelf heb ik best veel huisdieren. Als mijn vriend het daar niet mee eens zou zijn, dan kan hij vertrekken (of ik met de beestjes).
Maar geen van mijn dieren gaan weg. Ik heb er voor gekozen en nu moet ik er ook tot het laatste moment goed voor zijn.

lady54

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:16

jeej wat moeilijk, HIJ heeft ze ook mee gekozen dus moety hij er ook maar zorg voor dragen!
ik zou echt eens goed met hem gaan praten, en weet je zeker dat de ruzies alleen daaromdraaien?!
gaat er niks anders in hem om!

blijft ie zo bezig dan zou de keus voor mij snel gemaakt zijn!
hoop dat het goedkomt
Ach gut

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:18

Hoe denk je dat hij zou reageren als jij vertrekt met de honden?
Als je nu in iedergeval tijdelijk zou vertrekken (bij familie of vrienden intrekken), denk je dat hij dan bij zijn positieve komt en je terug komt halen? Misschien heeft hij wel even zo'n schrik reactie nodig?
Maar het zouden niet mijn normen en waarden zijn om een hond weg te doen omdat hij "vies" zou zijn en verhaard. Dat kon hij zich van te voren toch ook wel bedenken? En vooral zulke jonge dieren, heeft hij dan helemaal geen band met ze opgebouwd?

Sterkte meis Ach gut

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:18

Ik ga mee met Lestria.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:30

wat een raar figuur die vriend van jou. VOor hoelang had hij gedacht die honden te nemen dan toen hij ze kocht?? Jaartje? MIsschien twee?? Een hond neem je tot hij doodgaat vind ik.
Ik had zo'n vriend snel uitgezwaaid, maar die honden zijn volgens mij van hem? Dus heeft hij het uiteindelijk voor het zeggen over ze? Sneu hoor... Enneh honden zijn helemaal niet vies, haren kun je opruimen met de stofzuiger Haha!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:41

Vies en druk? En hij heeft ze zelf aangeschaft? Laat hem de site van www.dierenasiels.com maar eens zien en leg hem haarfijn uit dat vanwege mensen zoals hij, de asiels bomvol zitten.

Is ie nou helemaal belazerd. Een flinke schop onder z'n hol moet ie hebben!!

En uiteraard ga je er niet mee akkoord. Blijf gewoon simpel stellen dat het géén optie is om een ander huis voor ze te zoeken. Hij moet gewoon z'n verantwoording nemen. En door al dat geruzie in huis zullen ze er ook niet rustiger op worden. Kan hij niet op cursus gaan met ze ofzo, zodat hij weer een 'doel' heeft. (zeg ook even dat we hem een slappe z*k vinden Clown )

Succes en laat je niet kisten he?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:58

wat ik mij afvraag is wat was zijn gedachte toen hij ze aanschafte???
Jack Russels staan er om bekend dat ze bewegelijk zijn. En dat er haren vanaf komen lijkt mij ook niet geheel onlogisch.

Is er geen optie om ze buiten te houden overdag??? gaan ze niet dood aan Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:16

sjakie schreef:
Is er geen optie om ze buiten te houden overdag??? gaan ze niet dood aan Knipoog

Sorry hoor, maar dit vind ik zo'n rare vraag.
Het is herfst en de winter is onderweg. Het is nu zulk weer dat je niet even meer gezellig in de tuin gaat zitten. Wie zien die hondjes dan overdag? Niemand! Nee, dat is goed voor ze. Lekker hele dagen buiten waar geen hond naar ze om kijkt.
Als je hier ook maar over nadenkt, denk ik dat je beter een huis voor ze kunt gaan zoeken waar ze wel gewoon menselijk contact hebben!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:26

Honden buiten lijkt me ook geen goede oplossing. Het is nu inderdaad te koud om ze daar aan te wennen en bovendien heb je kans dat je dan last met de buren krijgt als ze het niet zo leuk vinden.

Hoe goed mijn relatie verder ook is (wat ik me dus echt niet kan voorstellen) persoonlijk zo ik absoluut niet kunnen leven met iemand die zo makkelijk over dieren denkt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:27

vriendlief heeft er zo te lezen niet echt over nagedacht toen hij voor de hondjes koos

maar ja, hij heeft er ook voor gekozen
en je keuzes, dara moet je de consequenties van dragen
beetje zwak en mutsig om nu te gaan liggen jengelen over haren
dan pakt ie de stofzuiger maar een keer
en de hondjes een paar keer borstelen buiten en dan valt dat verharenm ook wel weer mee

bij mij is het heel simpel
wie eist dat ik dieren afdank kan de pot op, al is het de paus
ik heb voor dieren gekozen en die dieren blijven dan ook tot ze erbij neervallen, tenzij ik er niet meer voor KAN zorgen

maar ja, ik weet verder niet hoe de situatie is
ergert hij zich alleen aan de hondjes , of is er meer aan de hand
maar mijn keuze zou makkelijk zijn
de huizenmarkt doet het nog best leuk momenteel Haha!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:56

draumpje schreef:
de huizenmarkt doet het nog best leuk momenteel Haha!

Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:57

Ylana schreef:
Sorry hoor, maar dit vind ik zo'n rare vraag.
Het is herfst en de winter is onderweg. Het is nu zulk weer dat je niet even meer gezellig in de tuin gaat zitten. Wie zien die hondjes dan overdag? Niemand! Nee, dat is goed voor ze. Lekker hele dagen buiten waar geen hond naar ze om kijkt.
Als je hier ook maar over nadenkt, denk ik dat je beter een huis voor ze kunt gaan zoeken waar ze wel gewoon menselijk contact hebben!!!

ik ben nog altijd van mening dat een hond een goede jas heeft. En dat ze buiten zitten wil niet zeggen dat er niemand naar omkijkt.
Wel eens gedacht aan mensen met honden en een fulltime job, die honden zitten binnen waar er overdag niemand naar omkijkt.... Is precies hetzelfde.

Geef ze een plek waar ze droog kunnen zitten...en er is niks aan de hand. Tenminste in mijn kennissenkring is er nog geen enkel hondje aan dood gegaan. Ook geen jonge jack russeltjes.
Maar goed ieder zijn voorkeur....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:37

sjakie schreef:
ik ben nog altijd van mening dat een hond een goede jas heeft. En dat ze buiten zitten wil niet zeggen dat er niemand naar omkijkt.
Wel eens gedacht aan mensen met honden en een fulltime job, die honden zitten binnen waar er overdag niemand naar omkijkt.... Is precies hetzelfde.

Moet je niet aan honden beginnen!
Het staat gewon vast dat elke hond, maakt niet uit welk ras, contact met mensen nodig heeft.
Een hond een hele dag in de tuin houden vind ik persoonlijk dieren mishandeling! Klaar.
Neem dan geen hond.
Het is toch niet zo dat wanneer je voor een hond gaat kijken je denkt: Zo, kleintje, jij mag de hele dag in de tuin zitten want ik kan er niet tegen dat je verhaard (of iets dergelijks)!
Begin dan niet aan honden!!!