Kat van de buren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Kat van de buren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 18:23

Ik weet niet precies waar deze topic thuis hoort dus heb ik hem maar hier geplaatst.. de buren hebben een kat en een hond.. de hond is het oogappeltje,maar de kat loopt altijd buiten,is harstikke mager, loopt voor onze deur te miauen en zodra die even openstaat looptie binnen.. er zit ook een vreemde bult (een teek misschien?) in zn hals.. de buren doen er niks tegen.. moet ik die arme kat zo laten gaan of moet ik wat doen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:28

hmmm ik weet niet ... moeilijk geval... als er een bult zit zou ik gewoon eventjes kijken of je die kat te pakken kan krijgen. Is het inderdaad een teek even eruit halen, is het aan het ontsteken mag je de buren daar denk ik best even op wijzen...

Doen ze er niks aan dan gewoon even melden, want als een dier zichtbaar letsel heeft en er word niks aan gedaan is het nalatigheid, en dat is diermishandeling...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:55

Zou inderdaad even kijken wat die bult is. En met die wetenschap even bij je buren langs gaan.
Als je voor een huisdier kiest moet je er ook goed voor zorgen.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:58

idd ff kijken wat voor bult het is en je buren erop aanspreken! en ondertussen ook eens vragen waarom ze zo verschrikkelijk mager is! anders kun je ook zelf een schoteltje eten zetten!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:01

Verplaatst van Algemeen naar Beestenboel.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:07

tsja, ik weet het niet. het zou kunnen dat ze in jouw ogen niet goed voor hun kat zorgen, maar ondertussen zorgen ze er misschien wel goed voor.
katten zijn wel vader erg mager, ook al worden ze heel goed verzorgd (gecastreerd of niet? eet ie veel vogels/kikkers? daar worden ze heel mager van)

ik zal de buren eens aanspreken over dat ie altijd bij jullie komt, dan merk je wel aan hun reactie hoe ze er mee om gaan

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:36

Ik wilde hetzelfde zeggen als Saskia. Onze kat eet in de zomer ontiegelijk veel kikkers, en is ontzettend mager. Maar we zorgen hardstikke goed voor haar hoor. Dat is dus niet echt een maatstaaf vind ik.
Misschien is het niet echt een binnenkat maar meer een zwerver. Ligt echt aan de kat, die van ons zwerft ook liever buiten dan dat ze binnen is.

Maar zeg gewoon even tegen de buren dat de kat erg vaak bij jullie hangt, en of ze die 'vreemde' bult in zijn nek al hebben gezien.