Ik wil jullie even mijn nieuwe foster parents kind voorstellen, ze heet Prik weg en ze is een baby egel. Ik heb haar vandaag onderkoelt en meer dood dan levend in de berm gevonden, vermoedelijk aangereden. Ik zou mezelf niet zijn als ik niet gelijk moeder gevoelens kreeg en het diertje mee nam naar huis.
Prik weg is erg kritiek dus duimen graag! ik heb haar ontvlooit, twee teken verwijderd, een kruik gegeven en onder lichte dwang een opgelost tabletje druivensuiker naar binnen gewerkt. Dit allemaal onder telefonische begeleiding van de egel hulp lijn!!! en hoera. Ze bewoog net en heeft nu haar oogjes open! ook kan ze zich nu helemaal op rollen en voelt ze lekker warm aan. En de vlooien?........... zij heeft ze niet meer maar bij mij jeukt nu alles. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap het was een dag van 6.15 tot nu en ik heb geen tijd gehad om te zitten. Gelukkig maakt Prik weg en haar herstel deze dag weer een beetje beter!! Dus duim allemaal want we zitten nog zwaar in de kritische fase!! Duim dat ik Prik weg weer uitzet waar ze hoort! Een kleine baby egel die nog niet klaar was om een auto tegen te komen!
p.s de foto is gemaakt om 17.00, ze was toen net bij mij, door de onderkoeling kon zij zich niet bewegen en haar ademhaling was nauwelijks te zien! ik dacht dat ze dood was. Bij haar oog zie je een teek maar die is nu weg.