Kattenvoer: brokjes of vlees?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:29

Onze katten krijgen ook Royal Canin (indoor) Dit hebben ze 24/7 tot hun beschikking.
's avonds krijgen ze een dagmenutje van Whiskas... Eerst kregen ze dat drie keer in de week, ze zijn nu ruim 3 en krijgen het een jaar, elke dag.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 16:26

Kendera schreef:
Stinkt de bak niet??

Ik snap je vraag niet? Knipoog

Ik had idd gehoord dat brokjes beter zijn voor het gebit, dus dat krijgt ze nu ook Lachen Ze heeft één keer uit blik gekregen, maar (ook voor het geld Knipoog ) zijn we dan toch maar voor de brokjes gegaan.

ilovejuno

Berichten: 2145
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:17

wij zetten gewoon een bakje brokken neer.
en dan krijgt ie elke dag een klein blikje vlees.

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:03

brokjes,anders beginnen ze te stinken vind ik

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:16

Als jullie het voer 24/7 laten staan, hebben jullie dan geen last van vette hangbuiken?
Mijn kat kreeg voorheen ook constant brokjes, maar omdat ze dan ook constant aan het eten was, werd ze nogal dik Haha!
Nu krijgt ze vier/ vijf keer op een dag een heel klein beetje. (en is vooral in de winter, nog steeds een beetje te dik)

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:36

Het hangt er een beetje vanaf of het kan, die van ons zouden ook megavet worden als ze 24/7 te eten hadden staan, maar bij anderen kan het prima. Bovendien zijn katten jagers, en geen grazers, dus ze hebben helemaal niet constant eten nodig Knipoog

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:02

Wij hebben dus ook 2 kittens...(nu 9 maanden) Toen we ze kregen zijn we ze Whiskas kitten gaan voeren... hun 'slaapkamer' is onze keuken, daar staat hun mand, krabpaal, bak enz... Ik was wel katten gewend maar deze geur sloeg echt alles.. het bleef maar meuren daar. (ramen ed stonden gewoon open, dus er is wel frisse lucht) Ben ik is rond gaan zoeken op kattenforums en website's. Waar ik dit vaker las..'poepen jullie kittens ook zoveel?' 'stinkt de bak bij jullie ook zo?' Wij geven ze nu Royal Canin... na een aantal dagen merkte je al dat de geur minder werd, en dat ze minder ontlasting hebben.... en daarentegen zien ze er ook veel beter en gezonder uit...Knipoog

Vandaar dat ik die vraag stelde! Lachen

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:19

Die van ons krijgt één keer per dag een bakje brokjes... daar komt hij een hele dag mee toe, en hij kiest zelf wanneer hij eet, hij eet dat mooi verspreid over de dag op. De DA weegt hem altijd en hij is wel rond en gezond maar voor een appartementkat is hij zeker niet te dik.

Wij geven dus ook Royal Canin en idd, van een stinkende kattenbak hebben wij geen last...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:22

Volgens de DA is blikvoer overbodige luxe... Heeft geen toegevoegde waarde.
Brokjes uit de supermarkt zit niets in. Ik voer ze Royal Canin Sensitive, omdat Bruto ook altijd alles uitkotst.
Vlees krijgen ze van mij ooit een keer sporadisch, verder niet.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:40

jantina schreef:
Als jullie het voer 24/7 laten staan, hebben jullie dan geen last van vette hangbuiken?


Nee niet echt. Onze DA is heel erg tevreden. Ze eten ook niet de hele dag door. Misschien omdat ze dat al van jongs af aan al gewent zijn?

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:43

Mijn katten krijgen elke dag gewoon droog voer (whiskas, die nieuwe) zoveel ze willen.
Om de avond krijgen ze vlees uit blik. Eerst kregen ze elke dag, maar ze werden nogal rond. Haha! Het is voor hun gewoon een lekkernij.