SpLaSh_ schreef:Ik vind een halsband ZOOO Gevaarlijk , mijn kat had er ook altijd eentje om , totdat hij eerst met zn voorpootje door zijn halsband aangehinkeld kwam , en later met een kale nek ZONDER bandje en met een hele schorre stem (miauw) terug kwam , hij heeft dus waarschijnlijk met zijn bandje aan een tak gehangen , bandje is geknapt en Beer viel naar beneden , godzijdank...
Meteen laten chippen en hij krijgt dus nooit meer een halsband om !
Tja dan zit het bandje niet strak genoeg. Hij moet niet te los en niet te strak zitten.
Mijn hond heeft al jaren een schoenveter om met daaraan een penning met gegevens het werkt prima en nooit problemen. Waarom een schoenveter als er echt druk op komt breken ze en je kan ze makkelijker wat strakker en losser maken.
Al onze honden als ze wegliepen zijn aan de hand van die penning teruggekomen en het is ook makkelijker voor degene die haar vind. Om nou eerst langs een da te gaan om de chip te checken begrijp je wel dat ik thuis zit en tegen het plafond vlieg. Neeee dit is prima zo we doen dit zo als bij 5 honden en nooit problemen gehad.