huisdieren in een flat

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:29

Milkaatjuh schreef:
Ik bedoel hiermee hamsters, cavia's ratten enz. Kijk een konijn, ja die heeft ook ruimte nodig.

een konijn is geen knaagdier, dus dat gaat niet op Clown

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:36

Ik heb sinds zaterdag een kitten en ik woon op een 1 kamerwoning. Heb wel een badkamer en gang maar groot is het niet.
Wat kittens betreft, bij een goede fokker krijg je ze gewoon zindelijk aangeleverd, mijn kitten is 12 weken oud en perfect zindelijk. Dat is bij honden wat anders.
Ik heb expres een wat rustiger ras gekozen, een pers. Ik werk 40 uur in de week en mijn kitten is nu dus alleen thuis. Hij vermaakt zich prima, speelt heel wat af in zijn eentje. En als ik thuis kom ligt hij lekker te ronken op mijn bed.
Ik wil liever een hond maar die kunnen niet goed alleen zijn (althans de meeste honden niet) maar katten zijn vaak heel onafhankelijk en hebben er minder moeite mee het huis voor hun alleen te hebben.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:01

manzano schreef:
Dan is een Jack Russel geen goed idee denk ik Knipoog. Man wat zijn die druk!!!! Mijn vriend vind die ook niet leuk. Bij ons op stal hebben ze steeds nestjes, dus ik ben keer op keer weer verliefd Knipoog.


Euh niet mee eens. Ligt helemaal aan de opvoeding laten we zeggen dat er weinig een goede opvoeding krijgen vooral aan huis. Ik heb een Welsh Terrier ook niet van de nature de meest makkelijk honden maar mijn regels zijn er wel. Tijdens het eten geen hond naast de tafel maar inz ijn mand spelen mag maar vliegen over de meubels niet.

Op stal loopt bij ons een Jack Russel die echt super rustig is echt een knuffel en schoot hond. Denk als je die in huis zou hebben je geen last ervan hebt. Normaal het ligt helemaal aan de opvoeding en beweging die ze krijgen.

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 13:08

Ja dat kan natuurlijk ook. Ik ken ze vooral als nogal drukke, actieve honden. Maar op stal hebben ze natuurlijk alle vrijheid en rennen ze heel wat af.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:10

ik ben idd wel met je eens dat het vaak aan de opvoeding ligt. Op stal hebben we ook zo'n jack die af en toe echt niet te harden is. Maar ja als ze zo klein zijn (pup) dan is alles leuk, en als ze groot zijn en ze vreten je meubulair op is het een pleuris beest.

Als wij de katten van ons hun gang laten gaan wonen zij over een paar maanden in huis en mogen wij af en toe binnen komen Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 01:27

dutske schreef:
een konijn is geen knaagdier, dus dat gaat niet op Clown


Oh nee, das een vogel Onder welke catogorie wil je k'nijnen dan gooien? De mijne waren knagers

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 10:09

Officieel zijn konijnen inderdaad geen knaagdieren . Ze hebben en ander gebit.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:25

Quellian"]
Oh nee, das een vogel Onder welke catogorie wil je k'nijnen dan gooien? De mijne waren knagers
[/quote]

[quote="manzano schreef:
Officieel zijn konijnen inderdaad geen knaagdieren . Ze hebben en ander gebit.


kunstgebitje misschien het antwoord *LOL*

even on-topic ik heb ze vandaag voor het eerst op het balkon gelaten

Wow! was echt een eye-opener Wow! ik moet denk ik alleen wat kippengaas gaan spannen, zodat ze wel wat kunnen zien, maar niet ergens het koppie doorheen steken. De plank die er nu voor stond maakte ze alleen maar nieuwsgieriger *LOL*

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 12:30

Gaas is dan inderdaad een goed idee denk ik!!! Wij hebben sowieso een dicht balkon Knipoog. Maar er is veel om op te klimmen en dan zitten ze zo op de rand Scheve mond

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:36

dat is bij ons dus ook het probleem en ik zou het niet zo leuk vinden als ze als filet americain in de tuin van het pand liggen Scheve mond

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:01

dutske schreef:
een konijn is geen knaagdier, dus dat gaat niet op Clown


Sorry maar het zijn echt wel knagers Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:26

Wij wonen dan wel niet in een flat, maar onze dieren komen amper buiten. We hebben een kat en een konijn. het konijn heeft een binnenkooi, en als er iemand in de buurt is loopt hij los in de huiskamer. De poes loopt natuurlijk altijd los, en mag af en toe even naar buiten aan een riempje, maar ze wil bijna nooit. Gaat prima zo hoor, en de beestjes zijn heel gelukkig Lovers

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:44

Milkaatjuh schreef:
Sorry maar het zijn echt wel knagers Haha!

een konijn is géén knaagdier
een konijn valt onder de categorie van de haasachtigen
Ze knagen inderdaad wel, en hun tanden groeien ook door, maar een konijn heeft achter de gewone snijtanden nog een 2 de rij "snijtanden", nl de "stifttanden"
dit onderscheid hun van de echte knaagdieren

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:15

ik heb jarenlang 2 Jack Russels gehad 2 hoog op een flat,de ene is 11,5 jaar geworden en de ander 14,5 jaar, geen enkel probleem ik heb ze biede van puppy af aan gehad.

Ik heb nu 2 katten, waarvan 1 blind is, ze ontsnappen nooit, daar ben je zelf bij namelijk en ze zitten bij droog weer gewoon op het balkon, ze vallen of springen nooit naar beneden.

Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.

ik zou dolgraag weer een hond willen, maar ik heb zo walgelijke rotbaan dat ik 11 uur per dag van huis ben tegenwoordig Boos! Scheve mond

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 19:23

Hoe bedoel je: daar ben je zelf bij??

Ik ben dus bang dat zodra ik (of een ander hier) de voordeur open doet zo'n beestje snel naar buiten glipt. We hebben geen dichte hal ofzo. En als je terug komt van een feestje (studenten) dan ben je vrees ik net wat minder alert en snel.

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:26

ik heb ook geen dichte hal, maar al sje binnenkomt, ben je toch wel zo alert dat je je kat niet laat ontsnappen mag ik hopen..... en tja, drinken doe ik niet en naar feestjes ga ik niet, dus daar kan ik me niets bij voorstellen...... ik ben altijd bij mijn positieven, woon aan een drukke weg waar hard gereden wordt, dus mijn blinde kat mag gewoon niet de deur uit

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 19:30

Uhm ik woon hier met 2 jongens (waarvan 1 m'n vriend), maar die ander die loopt van kroeg naar cafe naar studentenvereniging, dus denk dat je je er wel een beeetje iets van kan voorstellen. Maar goed.......denk dat we sowieso wachten tot mijn vriend werkt (vanaf maart ong.) ivm wat meer zekerheid en hoop dat die andere jongen dan weg is (;)).

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:59

dutske schreef:
een konijn is géén knaagdier
een konijn valt onder de categorie van de haasachtigen
Ze knagen inderdaad wel, en hun tanden groeien ook door, maar een konijn heeft achter de gewone snijtanden nog een 2 de rij "snijtanden", nl de "stifttanden"
dit onderscheid hun van de echte knaagdieren


Ik heb altijd van iedereenn om me heen gehoord dat het een knagdier is.... Verward

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:27


Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:09

Wij wonen in een appartement op de vierde verdieping en hebben een kat. De kat die ik bij mijn ouders achter heb moeten laten zou hier compleet gek worden, maar wij hebben een kat uit het asiel waarvan we wisten dat hij bij de vorige eigenaars ook altijd binnen zat. We laten hem wel op het balkon (onder toezicht), dat durfde hij in het begin niet, maar nu vind hij dat wel leuk en maar wel nog heel spannend. Ik denk niet dat hij buiten zou durven als we een tuin zouden hebben. Ik denk dat hij hier wel gelukkig is, het is een heerlijke knuffel Lovers

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:26

een hamster of cavia ofzo... een kat kan miss ook nog als je hem tenminste binnen houd.. een hond heeft gewoon de ruimte nodig.

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:37

Ik woon ook in een flat (met m'n vader, moeder & broertje natuurlijk) Knipoog.
Maar het ligt er maar net aan hoe groot je flat is, bij ons is hij redelijk groot (voor een flat dan). En wij hebben hier dus gewoon een Sint-bernard zitten (Jaja, zo'n grote 'beethoven' hond Clown ), we hebben een papegaai & we hebben parkieten. Verder hebben we nog muizen gehad, ratten & natuurlijk konijnen. Ohwja, en vissen Haha! Zo zie je maar weer dat het ligt aan de ruimte.

Wij hebben trouwens wel een lift in de flat, dat is ook 1 van de dingen waar je natuurlijk rekening mee moet houden. Aangezien sommige honden absoluut geen trappen kunnen lopen. (Zoals die van ons Schijnheilig )

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:41

wat een leuke verschillende meningen.

Ik heb een kat van 11 nu pas 3 maandjes ofzo die altijd binnen heeft gewoond. Ze is dat dus gewend. Ook heb ik een dicht balkon waarop ze heerlijk kan luieren.

Verder heb ik 2 ratjes die veel slapen en loslopen. Samen met de kat gaat dat prima, maar ik laat ze uiteraard niet alleen.

Dan heb ik nog goudvissen, maar die doen het niet zo goed als ze los zijn Knipoog

Een kat op een flat gaat prima. Neem gewoon eentje die altijd al binnen heeft gewoond of neem een kitten!

En ratjes zijn echte aanraders! Heel gezellige beestjes!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:56

Ik ben het er niet mee eens dat een hond of kat in/op een flat houden zielig is!
Wij woonden vroeger op twee hoog en hadden thuis een Canadese wiite herder én twee katten. Mijn vader en moeder gingen met de hond regelmatig grote stukken wandelen en het park in!!!
Onze katten werden goed verzorgt. Hadden elke dag een schone kattenbak, vers eten en vers water. Niets zieligs aan hoor!!!!

Weet je wat pas zielig is? En hond (of 3) nemen en dan de hele dag en nacht in de tuin laten zitten en er niet mee uit gaan! Een kat nemen die alleen maar buiten zit en niet naar binnen mag. Dat is pas zielig!!!
Nee hoor, dan kun je beter een hond of kat nemen in een flat(je) en er wel 100% voor gaan!!!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:39

Ik heb 2 katten(birmanen) en 2 honden(maltezers) woon 7 hoog en het gaat prima! Af en toe een rondje op balkon of gallerij...en de honden komen gewoon regelmatig buiten.