Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
MizzMontana schreef:Monique wat goed om te horen dat jij er meerdere positieve ervaringen mee hebt. Ik heb het idee dat ze best zindelijk is, hopelijk valt dat gedeelte inderdaad mee. Als ze in de winter ‘s nachts met dichte deuren in de stal slaapt dan ligt er in de ochtend geen plas of poep. Als we haar in de kennel hebben overdag ligt er ook geen poep of plas. Dit is maar sporadisch als we er niet zijn en de poort open laten omdat we een pakketje verwachten.
We wandelen ook gewoon met haar. Sowieso elke ochtend en avond. Soms in de middag. Dus in de basis hebben we haar als pup geleerd om met wandelingen te plassen en te poepen. Maar goed, als we een hele dag weg gaan en super vroeg wandelen en erg laat thuis zijn kan ze wel op het erf plassen en poepen. Dat laatste gebeurt niet vaak, maar ja, het kan wel en soms doet ze het ook.
Bedenk me net dat ze als puppy wel in de bench is geweest op stal. Om haar aan de slaapplek te laten wennen en om te zorgen dat ze niet zou weglopen, niet zou plassen of poepen in de stal of iets slopen in de nacht. Dit is toen goed gegaan, dus de bench heeft ze toen positieve ervaringen mee gehad.
Rochiril, wat fijn dat die overgang zo soepel ging voor jouw oude hond. Wel op bekend terrein inderdaad. Wij hadden het er thuis net over dat we onze hond in de periode dat we hier wonen nog zoveel mogelijk kunnen laten wennen aan binnen zijn zodat ze alvast wat binnen ervaring heeft als we naar het nieuwe huis gaan.

die hebben nu 15ha om rond te rennen.
MizzMontana schreef:Dierenfan dat ziet er wel heel gezellig uit inderdaad. Hoe hoog is die van jou? En proberen ze ooit er overheen te komen?
Maar jouw bezwaar tegen een bench is dan uit persoonlijke overtuiging en niet specifiek voor deze situatie als ik het goed begrijp.