Zoektocht naar écht goed kattenvoer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Zoektocht naar écht goed kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:24

Mijn kat eet eigenlijk al haar hele leven Felix, maar ik heb besloten dat ik haar toch graag hoogwaardiger voer met een hoog vleesgehalte wil gaan voeren.
Ze krijgt 1 keer per week een blikje natvoer van Almo Nature (meestal verspreid over 2 dagen) en dat wil ik graag aanvullen met een graanvrij droogvoer met een hoge hoeveelheid dierlijke ingrediënten. (of, als je andere ideeën hebt: shoot!)
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zóveel merken die beweren het absolute neusje van de zalm te zijn.
Wat voeren jullie je katten?
Alle ervaringen en tips welkom.

xoranlover

Re: Zoektocht naar écht goed kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:30

Waarom niet meer vlees gaan geven? Zoals elke dag? Almo nature is helemaal niet slecht. Vooral niet de complete lijn. Je zou ook kunnen kijken naar Schesir of Amanova nat voer. Brok tja hier ga je echt heel veel reacties op krijgen maar ik zou eens kijken waar jou kat behoeft aan heeft en of ze überhaupt andere brok eet. Amanova brok zou je kunnen proberen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:38

Ik heb het voer voor honden, maar het is er ook voor katten. Edgar en Cooper.
Lily's kitchen vind ik ook heel goed.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:45

Lily's Kitchen zou ik nooit aan een kat geven. Zitten teveel plantaardige ingrediënten in en aardappel en enzo. Daar heeft een kat niks aan. Bovendien zit daar naar mijn mening veel te weinig vlees is.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:49

Power of nature, ik voer zelf meadowland mix maar ze hebben ook andere vormen. Meer dan 50% eiwit en logische eiwitbronnen (kip ipv rund).

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:51

Onze kat heeft, naast iedere dag een portie volledig natvoer, tijdenlang op koudgeperste brok gestaan. Volgens mij hebben alleen Feringa en Markus-Mühle dat type brok, in kip of kalkoen. Helaas was ze daar uiteindelijk op uitgekeken. Ze staat nu alweer een tijd op de Meadowland van Power of Nature. Graanvrij en met een hoog vleesgehalte.

Op de website van Kim's Kattenweetjes staat ook een voerlijst voor droog- en natvoer. Al wel weer 2 jaar oud, maar ik vermoed dat het in grote lijnen nog wel zal kloppen.
Lily's Kitchen komt daar inderdaad niet best uit, evenals Edgar Cooper trouwens.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:06

Eef_Bam schreef:
Power of nature, ik voer zelf meadowland mix maar ze hebben ook andere vormen. Meer dan 50% eiwit en logische eiwitbronnen (kip ipv rund).

Ik ben op hetzelfde voer uitgekomen een paar weken geleden. Ze doen het er tot nu toe goed op

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:00

Dank jullie voor de tips!
Ik zal alle merken eens goed onder de loep nemen!

@xoranlover ik durf haar niet te veel nat voer te geven omdat ze er erg van gaat schrokken waarna ze gaat overgeven, ook met zo'n anti-schrok bak. Maar misschien dat dat wel anders gaat als ze het standaard krijgt.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:04

Je kunt het ook verdelen.

Ik hoor heel veel dat mensen natvoer verwennerij vinden of dat katten het opschrokken vooral als ze het maar 1 keer per week of 2 keer per week krijgen. Als ze het dan gaan proberen om elke dag te geven is het inderdaad in het begin vaak even dat het gedrag blijft maar als ze erachter komen dat ze het gewoon dagelijks krijgen dan gaat het een stuk beter.

Mijn katten eten 2 keer per dag vlees (rauw in mijn geval) en mijn kittens leren dit meteen mee te eten. Ze zijn nu 9 weken en vooral Lio eet al 6 weken rauw vlees mee. Ze vinden brok niet zo interessant en hebben veel liever vlees. Dat vind ik zelf geen probleem heb liever dat ze vlees eten dan brok. Misschien gewoon proberen en desnoods meerdere keren per dag kleine porties.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:14

Ik geef dagelijks animonda carny.
Ik had ook schrokkers... Tot ik de hele dag door ging voeren.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:18

xoranlover schreef:
Je kunt het ook verdelen.

Ik hoor heel veel dat mensen natvoer verwennerij vinden of dat katten het opschrokken vooral als ze het maar 1 keer per week of 2 keer per week krijgen. Als ze het dan gaan proberen om elke dag te geven is het inderdaad in het begin vaak even dat het gedrag blijft maar als ze erachter komen dat ze het gewoon dagelijks krijgen dan gaat het een stuk beter.

Mijn katten eten 2 keer per dag vlees (rauw in mijn geval) en mijn kittens leren dit meteen mee te eten. Ze zijn nu 9 weken en vooral Lio eet al 6 weken rauw vlees mee. Ze vinden brok niet zo interessant en hebben veel liever vlees. Dat vind ik zelf geen probleem heb liever dat ze vlees eten dan brok. Misschien gewoon proberen en desnoods meerdere keren per dag kleine porties.

Dat kan ik inderdaad eens proberen, maar welk merk dan?
Almo nature schijnt weer niet genoeg bot en orgaan te bevatten om standaard te geven. (bovendien blieft de majesteit alleen maar de variaties met vis)
Wat voer jij dan aan rauw? Een kant en klaar kvv of barf? Of stel je het zelf samen?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:24

Almo complete lijn kun je prima elke dag voeren. Schesir heeft ook een complete nutrition lijn.

Ik voer Barf. Die is ook compleet maar ze krijgen daarnaast Schesir want hier blieven ze geen amanova of ander merk. Renske wil ik nog wel eens als lekkers geven is ook complete en natura is ook geen probleem.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:27

Ik ben best te spreken over Farmina, zowel droog- als natvoer.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:34

Laurora schreef:
Mijn kat eet eigenlijk al haar hele leven Felix, maar ik heb besloten dat ik haar toch graag hoogwaardiger voer met een hoog vleesgehalte wil gaan voeren.
Ze krijgt 1 keer per week een blikje natvoer van Almo Nature (meestal verspreid over 2 dagen) en dat wil ik graag aanvullen met een graanvrij droogvoer met een hoge hoeveelheid dierlijke ingrediënten. (of, als je andere ideeën hebt: shoot!)
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zóveel merken die beweren het absolute neusje van de zalm te zijn.
Wat voeren jullie je katten?
Alle ervaringen en tips welkom.

Hoe doet het jouw kat op Felix?
Vacht mooi, gewicht goed, ontlasting goed ? Eet zij het goed en constant ?

Ik wil geen van de dure, "betere " merken droogvoer afkraken - zelf voer ik mijn Siberen maar ook mijn zwervers 3 verschillende merken :
Iams kitten (omdat 1 van de Beertjes echt dat beezje meer nodig heeft), daarnaast RC Hair&Skin en het simple Purina One Sensitive.
Verder krijgen ze savonds (die beren 2, die zwervers ook 2) 2 zakjes Felix natvoer en een gekookt koolvisfilet - omdat 1 van de Siberen geen natvoer aanraakt.

Maar : ik dacht ook " het moet beter, het moet anders, enz...
Nou ,niet dus.
Verschillende (dure en aangeschreven) merken geprobeerd .
Netjes altijd eerst gemixt en dan overgegaan.

Resultaten waren altijd verre van positief: of lange neuzen en niet willen eten of ontlasting niet meer goed, of jeuk of vacht niet meer mooi.

Op een gegeven moment met mijn da overlegd... en die zei alleen :
" never change a winning team"
Kijk naar jouw katten, kijk wat ze lusten en waar ze goed op doen.

Dezelfde dag heb ik de radicaal switch gemaakt. Alles nieuwe weg en meteen op die 3 oude en bingo:
Willen eten was op dag 1 al geregeld.
De algehele conditie duurde ca 2 weken.
En nu zijn er 6 en ik weer happy.

Dat betekend nu NIET, dat je niet zou overstappen naar iets anders.
Dat betekend alleen : bekijk eerst jouw kat goed beslis dan.

Success

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:40

Hier Almo blikvoer en Carnilove brokken. Iedere eigenaar en kat heeft zo zijn eigen ideeën en voorkeuren, dus succes met het uitzoeken.

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:00

Heb je al eens gekeken op www.https://voerwijzer.com/? Daar staat ook veel info over goed kattenvoer. En staan tips hoe je het kunt vergelijken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:02

Hier ook iemand die haar kater voert met blikjes Almo Nature (elke dag een blikje, verdeeld over de ochtend en de avond). Hij doet het er super op. Kwam binnen als kaalgeschoren
herplaatsertje, mager van de stress. Inmiddels een prachtige rode, volle vacht, hij is slank, maar gelukkig wat 'gevulder'. Ik ben nog aan het zoeken naar de juiste brokken. Hij heeft nu gewoon de AH brokjes (vis), want andere eet hij slecht, helaas....

Hij drinkt heel goed, gaat lekker naar buiten (woon in een rustig buurtje, de natuur achter het huis, in een dorp :D ), is happy, kerngezond en helemaal geaard ook inmiddels. Ik schrik ook wat er in dierenvoer zit, maar dat heb ik ook al járen met onze eigen voeding. Ook daarin bewuste keuzes gemaakt. Nu die brokjes nog.... :o

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 53 min geleden

Ik heb hier jaren Applaws brokken gevoerd, aangevuld met Animonda carny natvoer.