Alvast bedankt!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NoraNamalaa schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit is hem trouwens, ik heb hem Alfie genoemd. We kunnen ook met hem rond lopen over de boerderij zomder dat hij van ons weg loopt. Het is echt het liefste geitje ooit.
troi schreef:Hoe groot is je tuin en hoeveel vriendjes kan je hem bieden?
Sowieso moet hij gecastreerd worden, en omdat hij niet alleen kan moet je er minimaal 2 castreren. Geitjes zijn meester uitbrekers dus erg stevige omheining.
Kijk hier eens:

troi schreef:NoraNamalaa schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit is hem trouwens, ik heb hem Alfie genoemd. We kunnen ook met hem rond lopen over de boerderij zomder dat hij van ons weg loopt. Het is echt het liefste geitje ooit.
Bokjes krijgen enorm heftig last van hun hormonen. Gedrag en stank. Castreren ontkom je niet aan. En dus minimaal 2
Super schattig diertje!!
mvdende schreef:Misschien een andere inval: vraag eens of "jouw" bokje tegen betaling op de kinderboerderij kan blijven? Dat het jou eigendom is, dus jij betaald alle dierenarts kosten enz en dat je hem "in pension" zet bij de kinderboerderij tegen een vergoeding per maand.
Dan heeft ie gelijk z'n ruimte, vriendjes enz en heeft de kinderboerderij er geen kosten aan. Je kan hem dan op eigen kosten laten castreren.
Wat is eigenlijk de rede van de kinderboerderij dat ze alle lammeren naar de slacht willen brengen?
Ik werk ook op een kinderboerderij en het jaar voordat ik er kwam werken, hadden ze een totale baby-boom....te lang gewacht met het uit de groep halen van één van de jonge bokjes van het jaar ervoor, zorgde ervoor dat dat bokje alle geiten had gedekt.....
Ik geloof dat het merendeel is gebleven en voor de rest is een goed huisje gezocht, bij ons gaan er geen dieren naar de slacht.
NoraNamalaa schreef:mvdende schreef:Misschien een andere inval: vraag eens of "jouw" bokje tegen betaling op de kinderboerderij kan blijven? Dat het jou eigendom is, dus jij betaald alle dierenarts kosten enz en dat je hem "in pension" zet bij de kinderboerderij tegen een vergoeding per maand.
Dan heeft ie gelijk z'n ruimte, vriendjes enz en heeft de kinderboerderij er geen kosten aan. Je kan hem dan op eigen kosten laten castreren.
Wat is eigenlijk de rede van de kinderboerderij dat ze alle lammeren naar de slacht willen brengen?
Ik werk ook op een kinderboerderij en het jaar voordat ik er kwam werken, hadden ze een totale baby-boom....te lang gewacht met het uit de groep halen van één van de jonge bokjes van het jaar ervoor, zorgde ervoor dat dat bokje alle geiten had gedekt.....
Ik geloof dat het merendeel is gebleven en voor de rest is een goed huisje gezocht, bij ons gaan er geen dieren naar de slacht.
Dat is ook een goed idee, ik zit ook op een groene school waar ze geiten en schapen hebben dus ik dacht dat ik het daar ook nog kon vragen.
De rede dat ze bijna alles naar de slacht sturen is omdat ze geld nodig hebben. Wij hebben niet genoeg ruimte om alles te houden en ze zeggen dat een goed huisje zoeken moeilijk is. Het vlees verkopen ze dan weer in een winkeltje op de boerderij. Ze krijgen niet veel geld van het bestuur om alles te regelen dus doen ze het op deze manier. Ik vind het jammer maar als stagair kun je daar niet tegen in gaan.
anjali schreef:Lief van je ts. Volgens mij is het overigens niet bepaald de bedoeling dat kinderboerderijen dieren fokken voor de slacht. Sommigen deden dat (in het verleden?) omdat de bezoekers juist graag die jonge dieren zien. Maar er niet bij stilstonden waar die dan bleven.
cissy schreef:Hier bij een kaasboerderij hebben ze ook twee dwerggeitjes die elk jaar lammetjes krijgen om bezoekers te trekken 'leuk voor de kinderen'.
Ook elk jaar gaan de lammetjes naar de slacht of worden verkocht want klein zijn ze nog leuk, daarna niet meer.

Lieser schreef:cissy schreef:Hier bij een kaasboerderij hebben ze ook twee dwerggeitjes die elk jaar lammetjes krijgen om bezoekers te trekken 'leuk voor de kinderen'.
Ook elk jaar gaan de lammetjes naar de slacht of worden verkocht want klein zijn ze nog leuk, daarna niet meer.
Is dat dan erger dan alle andere lammetjes in Nederland die geslacht worden voor hun lamsvlees? Dat zijn er 500.000 per jaar.
tamary schreef:Subsidies en donaties zijn al lang niet meer kostendekkend. Zeker niet met een overheid die moet bezuinigen, minder mensen die kinderen krijgen en een economie die instabiel is.
Sorry anjali, maar je bent heel lief naief over de mogelijkheden van de huidige werkelijkheid