Aller eerste: alles gaat in overleg met de DA en er is al een buik echo ingepland.
Het gaat om een ongecastreerde Sheltie reu van 12 jaar. Heeft wat lichte, vage klachten: slaapt veel, soms ineens geen honger, verminderde spierkracht, misselijk (kwijlen), trillende achterpootjes, soms rusteloos, aankomen zonder verhoogde voedsel inname, licht kreupel op beide voorpoten na opstaan, drukt soms zijn rug weg. Ontlasting is over het algemeen erg goed, mooie vaste drol, heel soms ietwat slijmerig (2x per week ofzo).
Hij is over het algemeen vrolijk en blaft en rent soms gewoon nog - op zijn 12-jaars natuurlijk. Alles gaat wat rustiger aan tegenwoordig.
Hij krijgt momenteel geen medicatie. Zijn slijmvliezen zijn mooi roze en zijn oogwit is wit.
Hij heeft voorheen een te trage schildklier gehad maar deze waardes zijn nu weer goed (zonder medicatie).
Uit de urine komt een licht verhoogde eiwit uitscheiding, deze is ook ietwat te waterig door teveel drinken.
Hierbij het bloedonderzoek:

Van wat ik begrijp heeft hij bloedarmoede door ijzertekort.
En past de lage Natrium/Chloor bij meer drinken.
Een buik echo is gepland om tumoren uit te sluiten.
Als ik google zie ik veel opties voorbij komen van leveraandoeningen, ontstekingen, hormonaal, bloedingen tot kanker. Graag jullie bedenkingen bij dit bloedbeeld.