Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bellatrix schreef:Ik ging ook verhuizen naar mijn nieuwbouwwoning en ik had toen ook een 19 jarige poes. Zij was alleen wel al doof en bijna blind. 2 weken voor de verhuizing was ze opeens zichzelf niet meer en heb ik haar diezelfde dag nog laten inslapen. Een verhuizing zou voor haar veel te stressvol zijn. Zeker zonder ogen en oren. Dat wilde ik haar niet aandoen.
Ziet en hoort die van jou wel nog alles? Ik snap dat je twijfelt...misschien is ze nog te goed voor inslapen. Maar ze heeft ook behoorlijk wat bagage zie ik...
anne_bento schreef:2 jaar geleden hebben wij getekend voor een nieuwbouwwoning en het einde van de bouw komt langzaam in zicht, we verwachten over zo’n 3 maanden de sleutel te krijgen.
Ik heb een poes van nu zo’n 19 jaar oud. Ik heb haar van iemand overgenomen toen ze 10 jaar was. Ze kwam heel erg angstig en gestresst bij mij, het heeft weken geduurd voor ze onder de bank een keer vandaan kwam en maanden voor ze zich liet aaien en bij me kwam liggen.
Ze is altijd angstig gebleven. In het gewone dagelijkse leven zie je haar overdag eigenlijk niet, pas in de avond als ons zoontje op bed ligt en wij rustig op de bank zitten komt ze bij ons. Als er iets veranderd in huis (zoals nieuwe meubels, blender aanzetten, versiering voor een verjaardag), is ze echt van slag (hard mauwen en plassen in huis).
We zijn 5 jaar geleden naar deze woning verhuisd en dat ging niet heel goed. Ze is al niet te vangen, dus daar zijn we al echt enorm lang mee bezig geweest en alle tips en trucs uit de kast gehaald. Toen begon eigenlijk het verhaal van toen ik haar kreeg weer, dus heel angstig en weggestopt. Ze komt ook niet buiten, bij de vorige eigenaren ook niet.
Nu is ze 19, en echt wel oud aan het worden.. en komt er weer een verhuizing aan. En heel eerlijk, ik heb mijn twijfels of ik haar dit weer aan kan en wil doen.. hoofdzakelijk natuurlijk voor haar zelf, en ik zie er ook wat tegenop dat we straks een heel nieuw huis hebben met nieuwe vloeren en zij weer alles onder plast. Maar nogmaals, mijn zorg ligt hoofdzakelijk bij haar.
Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik lig er echt al wakker van dit dit eraan zit te komen nu
Tips over rustgevende geurdingen en oefenen met in een mandje doen enzo hoeven overigens niet, we hebben afgelopen jaren echt al veel geprobeerd zonder resultaat helaas