Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

De jonge hond van je moeder is voor nu de perfecte optie. Af en toe eens samen spelen, en gewoon naar huis als ze er geen zin meer in heeft.
UK_eef schreef:Ik zou het niet doen, al snap ik je emotie zeker wel. Ik zou zelf niet zo'n cyclus van altijd-2-honden willen creëren. Als jouw huidige hond komt te overlijden, valt die nieuwe (jonge) hond waarschijnlijk weer in een gedragscrisis, omdat die nooit alleen is geweest. Dan zit je in een cyclus.
Ik zou juist lekker gaan genieten van jullie jaren samen, en deze nieuwe, rustigere fase omarmen. Een nieuwe hond kan altijd nog, als je tegen die tijd toch niet zonder hond wil leven.De jonge hond van je moeder is voor nu de perfecte optie. Af en toe eens samen spelen, en gewoon naar huis als ze er geen zin meer in heeft.
UK_eef schreef:Ik zou het niet doen, al snap ik je emotie zeker wel. Ik zou zelf niet zo'n cyclus van altijd-2-honden willen creëren. Als jouw huidige hond komt te overlijden, valt die nieuwe (jonge) hond waarschijnlijk weer in een gedragscrisis, omdat die nooit alleen is geweest. Dan zit je in een cyclus.
Ik zou juist lekker gaan genieten van jullie jaren samen, en deze nieuwe, rustigere fase omarmen. Een nieuwe hond kan altijd nog, als je tegen die tijd toch niet zonder hond wil leven.De jonge hond van je moeder is voor nu de perfecte optie. Af en toe eens samen spelen, en gewoon naar huis als ze er geen zin meer in heeft.

Kabayo schreef:Hou er ook rekening mee dat je hond de nieuwe hond helemaal niet leuk kan vinden
M’n ouders hadden een flatcoated welke altijd alleen in ons gezin was en ook al wat op leeftijd. Daar kwam een twee jarige herplaatsen bij. Tot de dood van oude flatcoated was het elke dag ruzie. We deden er niemand een plezier mee. De oude hond, de nieuwe hond en onszelf niet
Mijn rottweiler was altijd alleen, uiteindelijk een husky erbij. Die was enorm aanwezig, niet altijd in positieve zin. Helaas overleden op 1 jarige leeftijd maar had eerder het gevoel dat de rottweiler blij was dat de rust was wedergekeerd
Momenteel een husky van 4 en rottweiler van 2. De husky had een jaar tijd nodig gehad om haar nieuwe plekje te accepteren en dat niet meer alle aandacht alleen voor haar was. Ik vond haar een jaar lang depressief ogen. Nu gaat het wel goed
Dat honden altijd beter zijn met twee (of meer) zoals juval zegt is helaas niet waar. Sommige zijn echte einzelgangers
Mijn huidige husky had er vooral moeite mee dat er een baby én pup in huis waren gekomen daar waar ze altijd alleen was. En dat is niet vreemd
En ook wat ik veel zie in de opvang, want daar worden ook niet alle honden bij elkaar gekwakt. Dat kan gewoon niet