Iemand ervaring met opvangen muizen regio Groningen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Iemand ervaring met opvangen muizen regio Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:39

Hi,

Zojuist bij het afleveren van mijn hooi rolden er 3 baby muisjes tussen balen uit vanaf de aanhanger. Slechts eentje heeft het overleefd en geluk gehad. Nu heb ik m in een bakje met stro. Diertje heeft al vacht en de oogjes nog dicht. Ademt normaal inmiddels weer en lijkt aardig oke in dat bakje.

Nu de grote hamvraag: wat doe ik met dit diertje? In de bosjes gooien laten liggen voor vogels of andere dieren kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Ik heb de lokale stichting waar ik t diertje heen kan brengen, maar doe ik daar goed aan? Wordt ie dan ook echt opgevangen of is ie beter af bij iemand die muizen houdt? Hopelijk heeft Bokt advies :)

Afbeelding

zonnebloem18

Re: Iemand ervaring met opvangen muizen regio Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:57

In Drenthe deden we bij de dierenambulance niks met wilde muisjes. Die fungeerde hooguit als voer voor roofvogels.

Je zou kunnen vragen bij Faunavisie op Stichting Dierenopvang Groningen, maar bij beide verwacht ik dat ze doorgaan als voer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:16

Wat zielig.Ik zou zelf wat proberen met bakjes melk of zo. Of anders bij iemand die kleurmuizen als huis dieren heeft. Ik heb wel ooit gelezen dat wilde muizen als het zou lukken om ze te redden altijd wild blijven en niet tam worden zoals witte en kleurmuizen. Maar zolang hij nog niet zelfstandig is zou ik het dus proberen met melk en stukjes brood.

Eloya

Re: Iemand ervaring met opvangen muizen regio Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:20

Je zou Wildrats sanctuary kunnen benaderen, zitten in ter-apel.
Vangen wilde ratten op, maar kan je mogelijk wel helpen aan een opvang adres.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:56

anjali schreef:
Wat zielig.Ik zou zelf wat proberen met bakjes melk of zo. Maar zolang hij nog niet zelfstandig is zou ik het dus proberen met melk en stukjes brood.

Zéker geen gewone melk en brood geven. Ik gok dat deze net een weekje oud is, vaak redden ze het dan niet zonder mama.

Als je er zelf voor wil gaan moet je hem/haar de komende 2 weken elke 2 uur (ook snachts) kitten/puppy melk of speciale knaagdierenmelk geven met een kwastje en zorgen voor een warmtemat oid. Ze kunnen zichzelf nog niet warm houden tot een week of 3/4.

Dit is een flinke klus en als ik jou was zou ik hem naar een opvang brengen. Waarschijnlijk zullen ze hem daar ook aan zijn einde brengen maar een snelle dood is beter dan een langzame

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:34