Mij lijkt het wel leuk een volgtopic te openen van het proces wat wij doorlopen incl de gemaakte kosten.
Fleur is 9, gesteriliseerd, 3,9 kilo en zusje van onze andere poes Rosy.
Volg je mee?
Dag 1: hop met poes Fleur naar de vertrouwde praktijk in ons dorp. Fleur liet braaf haar pootje voelen en de DA kwam tot de conclusie: te dik voor verdere beoordeling. Ik geef 1 spuit pijnstilling voor nu en maak een afspraak voor röntgenfoto's. Vanavond Novacam en morgen nuchter heen. Kosten: 75,15
Dag 2: ik laat Fleur achter voor het maken van de foto's. Aan de assistente vertel ik dat Fleur zich goed gedraagt. Fleur is nml best een lief poesje. Er worden 3 foto's gemaakt en deze hoop ik nog te ontvangen om hier te kunnen plaatsen. 2 teentjes gebroken en 1 bot dusdanig naar buiten gekanteld dat deze bijna door steekt.
De assistente contact mij voor overleg: de operatie zou rond de 1700 euro uitkomen en er komen meermaals afspraken voor het spalken en de controle à 75 euro per keer.
Ik vraag wat er gebeurd als je de operatie niet laat doen en dit moest de assistente navragen. De gehele poot zou dan geamputeerd moeten worden. Ik was vooral nieuwsgierig naar het antwoord maar schrok hier wel van.
Bij het ophalen reken ik 139 euro af en krijg ik het bericht dat Fleur bijzonder braaf was voor een drie-kleur poes. (Vandaar ook geen Narcose/Roesje) Zo komen we ze niet tegen, werd er gezegd. Thanx Fleur, niets zo vervelend een onopgevoedt projectiel elders af te moeten geven!
Ik bedankt weer vriendelijk, enorm respect heb ik voor mensen die dit werk doen.
In de avond ontvang ik de afspraakbevestiging en de factuur. De gehele dagopname was niet berekend, wat ik zeer netjes vind.
Wel lees ik dat Fleur 2 tot 8 weken in een Bench moet verblijven. Gelukkig mag ik er 1 lenen en staat deze al klaar voor morgen. De dag van de operatie.
Morgen om 08:00 breng ik haar naar de kliniek. (mijn DA doet dit niet)
Zelf ben ik hier nog nooit geweest maar de verhalen hierover zijn positief.
Fleur ligt nu lekker bij mijn benen op de bank, niet wetende wat er allemaal boven haar hoofd hangt. De kinderen zijn er vol van en de jongste van 2 wil dolgraag mee morgen naar de DA. Tegen iedereen die ze tegen komt zegt ze: 'Poes Au'
Maar helaas, alleen de oudste kan mee omdat hij anders echt te laat op school komt en ik te laat op mijn werk.Wordt dus vervolgt!

Hij is er 18 jaar mee geworden, vorig jaar in januari hebben we hem in moeten laten slapen vanwege andere redenen, met de luchtwegen en dementie. Ik zou er zelf niet weer voor kiezen om de poot te proberen te behouden maar voor amputatie gaan. Maar dat is puur door de ervaring met Nick, iedere kat is natuurlijk weer anders en ieder geval op zich ook. Ik hoop dat jouw Fleur snel herstelt! Wij hebben nu ook een Fleur thuis sinds 2 1/2 jaar, misschien ligt het aan de naam maar dat is ook echt een lieverd

. Dotje, stalkat van 11 maanden, kwam 10 dagen geleden heftig mankend thuis. RX toonde aan dat ze een breuk had in haar rechterachterpootje, haar voetje eigenlijk. Metatarsaal 3 is gebroken. Spalken of operatie was niet nodig maar dus wel benchrust en metacam. Ze verblijft nu in een grote hondenbench waaraan ik een stukje puppyren heb gemaakt. Maar, Dotje is wel wat down, eet slecht. ‘s Avonds stop ik wel haar broertje bij jaar zodat ze wat gezelschap heeft.