Mijn kater is echt (veel) te zwaar en moet op dieet. Momenteel krijgt hij al dieetbrokken, maar hij kan zelf geen maat houden en blijft eigenlijk eten. De dierenarts raadde een anti-schrokbak aan.

Ik heb bovenstaande gekocht op aanraden van een vriendin. Echter lijkt het alsof hij zoveel dopamine krijgt op het moment dat het hem lukt een brokje te pakken dat hij door blijft eten. Ik zet de bak ook geregeld weg, want hij kan zich er gerust mee vermaken tot het leeg is (en dan doe ik er al niet veel brokjes in). Maar iedere keer wegzetten of steeds kleine beetjes voeren is niet haalbaar, aangezien ik ook weleens weg ben. Ik heb nog een andere kat en die eet gewoon heel netjes wat brokjes en stopt dan. Ik zet voor haar ook een bakje brokjes op de vriezer, zodat ze wel beschikking heeft tot voer. Heel af en toe springt de kater er ook op, maar dan heeft hij maar lichaamsbeweging gehad zullen we maar zeggen

Op dit moment kan ik beter een gewoon bakje deels vullen en dat voor hem neerzetten, want dat is minder bevredigend dan deze voerbak
Dus als iemand een gouden tip heeft hoor ik het graag!