Hond beschermen tegen teken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Hond beschermen tegen teken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-26 11:34

Hi, wat geven jullie om je hond te beschermen tegen teken wat goed werkt? Ik geef stronghold wat prima werkt tegen vlooien maar niets doet tegen teken.

Boheme

Re: Hond beschermen tegen teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 11:55

Ad tab. Werkt goed voor de hond van mijn moeder en de honden van de buurman.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 11:57

Advantix.
Hier gaan er absoluut geen tabletten in.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-26 12:33

Werkt Advantix ook goed tegen vlooien? Ik dacht dat niet meer zo goed werkt als een paar jaar terug.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 12:37

Ik behandel beide in het voorjaar en de eerste keer behandelen in de zomer met Vectra 3D. Keer erna met een Spaanse variant ermee. Honden gaan hier dagelijks mee naar verschillende bossen + naar de Ardennen en Spanje. Heel tevreden over.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 12:38

Saresta band om doen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 12:47

onpaard schreef:
Werkt Advantix ook goed tegen vlooien? Ik dacht dat niet meer zo goed werkt als een paar jaar terug.

Dat durf ik niet helemaal te zeggen, maar onze honden hebben nooit last van vlooien. Moet wel zeggen dat wij het gebruiken tegen teken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 12:55

Ik heb altijd Seresto banden voor mijn honden, dat is volgens mij het enige dat echt goed werkt. Ze zijn wel prijzig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 13:03

Mijn hond had nooit vlooien, maar ik gebruikte Advantix tegen teken. Dat werkte fantastisch. Dat gaf ik altijd na de eerste teek, en dan had ze er de rest van de zomer geen last meer van.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 13:17

Vectra 3D druppels.
Hij heeft ook een keer een Credelio tablet gehad, maar daar was hij echt heel naar van, dus die krijgt hij niet opnieuw.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 14:04

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 14:08

mijn honden zwemmen niet.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 14:12

Ik ben geen fan van tabletten; als je hond er op reageert kun je niets. Een pipet kun je nog weg wassen.
Beide is natuurlijk chemisch en aan beide zitten voor en nadelen. Ik behandel natuurlijk tot de tekendruk te hoog wordt, of dat we bijvoorbeeld op vakantie gaan naar een gebied met hogere druk of bijvoorbeeld risico op zandvliegen. In dat geval geef ik Vecta3D, als we gewoon in NL zijn Advantix (nu toevallig al 2 jaar niet gegeven). Meestal hoef ik maar 1x per jaar een pipet te gebruiken.
Hij draagt daarnaast sinds vorig jaar als proef een Tickless (de oplaadbare variant) en ik heb vorig jaar opvallend weinig teken gezien. Of het echt werkt, geen idee. Maar ik ga het apparaatje dit jaar weer aan zijn tuig hangen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 14:23

Onze hond heeft altijd een Seresto band. We hebben één band gehad die niet leek te werken, maar verder helpt het altijd goed. Meestal heeft ze 1-3 teken per jaar, meer gelukkig niet.

Toen ik uitzocht wat het best leek, was een band het enige dat vastbijten voorkomt. Ik wil absoluut niet dat het gif pas werkt als teken al vast zitten, daarom heeft ze altijd een band om.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 14:30

Mijn hond krijgt bravecto.
Gaat al jaren goed.

Van banden en pipetten kreeg hij brandblaren en wonden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 14:32

Hier adtab

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 14:42

Mijn krijgt adtab. Vorig heeft ze in mei haar eerste en enige tabletje gehad. Want toen had ze niet veel teken.
Nu heeft ze 2 weken terug weer een tabletje gehad omdat ze de eerste teken had opgelopen. Volgende tabletje krijgt ze denk ik net voor onze vakantie begin juni. En hopelijk is dat genoeg om dit jaar door te komen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 16:09

Seresto 1 jaar goede ervaring mee gehad, het jaar daarop met band 3 volgezogen teken (die dan nog eens besmet waren met babesiose en anaplasmose) gevonden. Dus, die vertrouw ik niet meer.

Sinds geven we credilio. De hond verdraagt ze goed.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 16:35

melody7 schreef:
Onze hond heeft altijd een Seresto band. We hebben één band gehad die niet leek te werken, maar verder helpt het altijd goed. Meestal heeft ze 1-3 teken per jaar, meer gelukkig niet.

Toen ik uitzocht wat het best leek, was een band het enige dat vastbijten voorkomt. Ik wil absoluut niet dat het gif pas werkt als teken al vast zitten, daarom heeft ze altijd een band om.

Pipetten zoals Advantix werken bij contact, dus ook vóórdat teken zich vastbijten begreep ik.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 18:51

Hier bravecto,bevalt perfect. Hond zwemt veel trouwens.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:10

Het zwemmen (of zich bevinden in water dus ook sloten rond een boerderij voor erfhonden) is vooral een aandachtspunt bij de vlooienbanden. Deze moet je echt af doen voor je hond in het water gaat. Zoveel mensen lopen te gillen over gewasbeschermingsmiddelen maar laten dan wel hun hond het water vervuilen met een middel dat al jaren verboden is in de landbouw

We moeten allemaal samen werken aan een beter milieu ;) ik deel het artikel van de WUR nog een keer https://www.resource-online.nl/index.ph ... het-water/

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:14

En laat je hond niet los door hoog gras en in de buurt van bosbessenstruiken lopen.
Daar zitten ook vaak teken.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:37

Vandaag een pipet Advantix gegeven en dan hoop ik dat het tegen teken inderdaad lang werkt.

We wonen bij het bos en de rivier met hoog gras in de uiterwaarden en ik zou mn hond dood ongelukkig maken als ik daar daar weg houd. Als ik weg ga loopt ze altijd mega sip naar huis, sjokkend net een hele oude hond. Maakt niet uit hoe lang ik ga, het is nooit lang genoeg :=

En moe is ze dan niet wat als ik om zou draaien is ze weer opgeladen.

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:17

hoi we hebben bij onze katten en hond de seresto band omhangen werkt goed en langdurig.
Mijn katten komen overal wonen op een boerderij. Ik ben erg blij met deze band.