Wie heeft er ervaring met stichting dierenbemiddeling Europa?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Wie heeft er ervaring met stichting dierenbemiddeling Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:34

Hi bokkers,

Ik ben verliefd geworden oo een hond via Stichting dierenbemiddeling Europa. Op het internet lees ik een aantal klachten en er is zelfs een facebookgroep geweid aan al deze klachten dus daar ben ik best van geschrokken.

Wie heeft ervaring met deze stichting?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:56

Ik ken ze niet en er zullen altijd voor en tegenstanders zijn
Vaak worden de positieve niet beschreven, maar als je een klacht hebt wel sneller
Ik vind er wel veel klachten en bezwaren. Zou zelf voor een wellicht beter aangeschreven organisatie kiezen, hoe zeer zij ook hun best doen.
Ik heb mijn hond bij stichting le woef vandaan, die heeft ook wat negatieve recensies maar dat gaat merendeels over een abonnement, dat was 7 jaar geleden nog niet.

Hettieheks

Re: Wie heeft er ervaring met stichting dierenbemiddeling Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:54

Als je ergens vandaan moet blijven is het wel die organisatie. Je kunt natuurlijk met het dier heel veel geluk hebben. Maar als dat niet het geval is… reken dan vooral niet op hulp van die kant! Nazorg kennen ze niet. Ze geven niet thuis als er dingen zijn.

Overigens en dit is bij veel organisaties zo worden honden vaak als sociaal neergezet. Maar hou er rekening mee dat dit gewoon niet te toetsen is daar. Dieren stellen zich sociaal wenselijk op zodat ze niet afgemaakt worden door een ander dier binnen een asiel. En ze worden zo anders gehouden als wat wij doen. Ze moeten echt alles leren. We willen vaak te snel. En dan kun je naar gedrag krijgen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:04

Kun je dan niet beter honden in Nederland in het asiel gaan bekijken!?
Waarom perse uit het buitenland via zulke constructies!?
Stel de hond past jullie niet, en dan?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:28

Popstra schreef:
Kun je dan niet beter honden in Nederland in het asiel gaan bekijken!?
Waarom perse uit het buitenland via zulke constructies!?
Stel de hond past jullie niet, en dan?

Dat vind ik dus ook, er zijn maar heel weinig organisaties die daar wat aan doen. Maar bij de meeste is het dan gewoon pech en ja ze willen wel ander baasje zoeken, maar in de tussentijd blijft de hond bij jou. Als je perse hond uit buitenland wil, kijk of je een hond kan vinden die al in Nederland woont. Kun je gaan kijken en naar huis gaan om nog een goed te overwegen of dit is wat je zoekt en desnoods nog keertje gaan kijken of vragen of je kunt afspreken in en bepaalde situatie die voor jullie heel belangrijk is. .

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:03

Over het algemeen zitten de honden die in Nederland in het asiel zitten daar met een reden en zijn ze daarmee per definitie niet geschikt voor ons jonge gezin. Ik ben al langs het asiel geweest en daar zaten alleen maar honden met gedragsproblemen of verwaarloosde staffords/pitbulls/etc

Ik sta zeker open voor de geschikte hond en dan maakt het me niet uit waar hij/zij vandaan komt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:08

Ik kom voor mijn werk veel bij dierenartsen en die gruwen van deze organisaties en de honden die ze meebrengen. Het is een verdienmodel en meer niet. Er zal zo hier en daar best een eerlijke organisatie zijn maar 90% is dat niet. Nagenoeg iedere hond is ziek of mankeert iets, ondanks een prachtig ingevuld paspoort.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:10

Er zitten ook zat honden in het asiel waarvan het baasje is overleden of waarvan de eigenaren gaan emigreren.
Dat wil echt niet meteen zeggen dat er iets mis is met zo'n hond.
Met een hond uit het buitenland loop je evenveel, zo niet nog meer risico.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op Vandaag, 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

Als je een jong gezin zou ik zeker geen hondje uit het buitenland nemen vind dat persoonlijk toch wel hetzelfde kaliber als een asiel hond

Is verhuisdieren niks voor je?

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Cayenne schreef:
Er zitten ook zat honden in het asiel waarvan het baasje is overleden of waarvan de eigenaren gaan emigreren.
Dat wil echt niet meteen zeggen dat er iets mis is met zo'n hond.
Met een hond uit het buitenland loop je evenveel, zo niet nog meer risico.

Nee, die zitten er zeker niet ‘zat’ in het asiel.
Dan heb je meer kans bij Verhuisdieren.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:22

DromenLies schreef:
Over het algemeen zitten de honden die in Nederland in het asiel zitten daar met een reden en zijn ze daarmee per definitie niet geschikt voor ons jonge gezin. Ik ben al langs het asiel geweest en daar zaten alleen maar honden met gedragsproblemen of verwaarloosde staffords/pitbulls/etc

Ik sta zeker open voor de geschikte hond en dan maakt het me niet uit waar hij/zij vandaan komt.

En dan wil je wel een hond afnemen uit het buitenland die je nog nooit gezien/geaaid/whatever hebt. Raar…

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:25

Bokker Rockwitch vangt honden en katten op. Weet even niet welk land precies. Als je voor zoiets perse wilt gaan zou ik eens contact opnemen met haar.

Maar ik zou ook eerst asiels/verhuisdieren bekijken. Er zijn zat asiels in Nederland waar er honden met een andere reden zitten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:37

Er zijn al zo veel dieren in Nederland, ik zou dan echt hier een hond gaan zoeken. Je kunt niet verliefd worden op een dier vanaf een foto, want je weet helemaal niets van het dier. Ga zelf kijken voordat je een dier in huis neemt.
Honden uit het buitenland, die zijn toch vaak ziek en als ze dat niet zijn, dan hebben ze opvoeding gemist. En soms kun je dat niet meer inhalen.

Denk er dus goed over na en ik zou persoonlijk gewoon 1 uit een asiel o.i.d. halen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:55

germie schreef:
Er zijn al zo veel dieren in Nederland, ik zou dan echt hier een hond gaan zoeken. Je kunt niet verliefd worden op een dier vanaf een foto, want je weet helemaal niets van het dier. Ga zelf kijken voordat je een dier in huis neemt.
Honden uit het buitenland, die zijn toch vaak ziek en als ze dat niet zijn, dan hebben ze opvoeding gemist. En soms kun je dat niet meer inhalen.

Denk er dus goed over na en ik zou persoonlijk gewoon 1 uit een asiel o.i.d. halen.

Precies, en uit een persoonlijke ervaring: mijn vriendin heeft een hondje uit Roemenië (gehaald voor mijn tijd). Gekomen toen ze 8 weken oud was. Duidelijk uit een zwerversnest met bijbehorende genen, ze is een ontzettende angstbijter. En dan nog niet eens “pas op, ze kan bijten” maar “pas op, bijt 100%”. Honden of mensen maakt niet uit.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:13

Kijk eens in het topic ¨ bedrag voor adoptiehond, wat is normaal? ¨ daar gaat het ook over voor en nadelen van een adoptiehond uit het buitenland.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

Ik ken alleen maar opvanghondjes uit het buitenland die echt niet te vertrouwen zijn, dus als het bij een gezin moet passen zou ik daar zeker niet voor gaan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:22

Ik heb een Roemeen die al bij een gastgezin in nederland was. Ik zeg eerlijk dat als hij vers uit Roemenie was gekomen ik het niet gedaan had.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:42

Wij hebben een hond uit griekenland. Zo lief, zit geen draad kwaad in, maar had veel ellende meegemaakt, en nest na nest. Maar dat wisten we toen we haar adopteerden. Ze doet geen vlieg kwaad, en kruipt eerder weg dan dat ze wat zal doen.

Via Stichting Wereldhonden en Helpzwerfondenhelpen krijg je een eerlijk verhaal. Ze laten te getraumatiseerde honden in de shelters ter plekke. Alleen de kanshebbers, meest jonge honden, komen voor adoptie in aanmerking.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden

Wij hebben ook honden uit het buitenland en dat zijn geweldige dieren. Maar de stichting waar de honden vandaan komen is zo belangrijk. Er zijn hele goede oprechte stichtingen. De stichtingen waar wij onze honden vandaan hebben, heb ik geen klachten over gelezen en zij zijn herkennen onze honden nog steeds als we contact zouden opnemen. Wij hebben kinderen en katten trouwens, dus een wat drukker huishouden.

Van dierenbemiddeling Europa lees ik zoveel negatiefs, daar zou ik echt weg blijven. Er is ook op tv een uitzending aan gewijd zelfs.

Ik zou in jouw geval eerst zoeken naar een betrouwbare stichting met honden die bij jou passen. Van daaruit doorzoeken naar een hond, niet andersom. Honden uit Spanje zijn vaak weer net wat anders dan honden uit Roemenië. Daarom zou ik eerst zoeken wat bij jullie past en wat voor type hond aanspreekt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 51 min geleden

janderegelaa schreef:
Ik kom voor mijn werk veel bij dierenartsen en die gruwen van deze organisaties en de honden die ze meebrengen. Het is een verdienmodel en meer niet. Er zal zo hier en daar best een eerlijke organisatie zijn maar 90% is dat niet. Nagenoeg iedere hond is ziek of mankeert iets, ondanks een prachtig ingevuld paspoort.

Ik ken deze organisatie niet, maar mijn dierenarts was destijds positief verrast hoe onze hond door de stichting was afgeleverd. Daar konden fokkers een voorbeeld aan nemen was zijn eerste opmerking.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

janderegelaa schreef:

Je zou toch denken dat dierenartsen deze honden omarmen, tenslotte rookt de kachel prima door deze honden, blijkbaar..

En nee er is geen verdienmodel, dan zouden de honden echt veel duurder zijn...

Anyway, hier 5 buitenlanders en mankeren niets, zijn super gezonde honden.

Met een gezinnetje zou ik overigens voor een puppie gaan en een ras dat goed met kinderen gaat, die dan natuurlijk ook nooit bij een dierenarts hoeft te komen, omdat ze zo super gezond gefokt zijn.. :)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 34 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

Vind het wel heel jammer dat vooral het negatieve van de buitenlandse hond verder zo uitgelicht wordt. Er zijn wel degelijk ook organisaties die verantwoordelijk te werk gaan.

Hier zitten honden met een reden in het asiel, dat zitten ze daar ook. De reden staat los van wie de hond is toch?

Ik ben niet voor pro actief maar honden hierheen halen omdat het zielig is. We zijn er simpel gezegd niet verantwoordelijk voor. Maar dierenliefde stopt niet bij een grens toch?

Ik vertrek vandaag voor ruim een week naar Roemenië toe. Er zijn daar mensen die het ook gewoon heel graag wel goed willen doen. Geen corruptie, geen verdienmodel maar eerlijk willen bemiddelen. En die dus ook hulp inschakelen om het goed te doen.

Verder werk ik veel samen met verschillende dierenartsen en ze gruwelen echt niet van de buitenlandse hond, maar van het naïef hondjes redden zonder te weten wat je nu eigenlijk echt aan het doen bent. Er zijn net als dat er hier broodfokkers zijn ook gewoon organisaties die maar dom handelen. En ik geloof ook wel vanuit liefde. Maar de kennis ontbreekt en dat maakt gewoon dat die dieren met hierheen halen niet geholpen zijn en als eigenaar ben je dat ook niet dan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

kimmie261 schreef:
janderegelaa schreef:

Je zou toch denken dat dierenartsen deze honden omarmen, tenslotte rookt de kachel prima door deze honden, blijkbaar..

En nee er is geen verdienmodel, dan zouden de honden echt veel duurder zijn...

Anyway, hier 5 buitenlanders en mankeren niets, zijn super gezonde honden.

Met een gezinnetje zou ik overigens voor een puppie gaan en een ras dat goed met kinderen gaat, die dan natuurlijk ook nooit bij een dierenarts hoeft te komen, omdat ze zo super gezond gefokt zijn.. :)

Dierenartsen worden geen dierenarts voor het geld. Dan hadden ze beter humaan arts kunnen worden. Ze worden dierenarts omdat ze dierenliefhebber zijn.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26 min geleden

En wat als hier blijkt dat de hond toch niet bij jouw gezin past. Dan wordt hij dus ook in een asiel geplaatst. Er zijn hier in Nederland genoeg stichtingen die bemiddelen in honden die hier in gezinnen zitten en die een ander huisje zoeken. Zou daar contact mee opnemen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14 min geleden

Tegenstanders zullen toch zeggen dat er genoeg prima honden in Nederlandse asiels zitten. Toen wij een hond zochten kwam ik precies 1 geschikte hond tegen, die ook al verzegd was aan iemand.
Onze vorige hond kwam van Sphoek, onze 2 huidige honden ook. De vorige (Mastin Espanol) kwam hier toen hij 3 jaar was, de huidige honden waren rond de 2 jaar toen wij ze kregen. Helemaal niks mis mee, lieve dieren die zich heel snel hebben aangepast, die alle medische checks hadden gehad en gecastreerd waren. Sphoek heeft ook honden die al in Nederland zijn bij gastgezinnen, en zo zullen er vast meer organisaties zijn die niet dubieus zijn en al honden hier tijdelijk geplaatst hebben