Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Popstra schreef:Kun je dan niet beter honden in Nederland in het asiel gaan bekijken!?
Waarom perse uit het buitenland via zulke constructies!?
Stel de hond past jullie niet, en dan?
Cayenne schreef:Er zitten ook zat honden in het asiel waarvan het baasje is overleden of waarvan de eigenaren gaan emigreren.
Dat wil echt niet meteen zeggen dat er iets mis is met zo'n hond.
Met een hond uit het buitenland loop je evenveel, zo niet nog meer risico.
DromenLies schreef:Over het algemeen zitten de honden die in Nederland in het asiel zitten daar met een reden en zijn ze daarmee per definitie niet geschikt voor ons jonge gezin. Ik ben al langs het asiel geweest en daar zaten alleen maar honden met gedragsproblemen of verwaarloosde staffords/pitbulls/etc
Ik sta zeker open voor de geschikte hond en dan maakt het me niet uit waar hij/zij vandaan komt.
germie schreef:Er zijn al zo veel dieren in Nederland, ik zou dan echt hier een hond gaan zoeken. Je kunt niet verliefd worden op een dier vanaf een foto, want je weet helemaal niets van het dier. Ga zelf kijken voordat je een dier in huis neemt.
Honden uit het buitenland, die zijn toch vaak ziek en als ze dat niet zijn, dan hebben ze opvoeding gemist. En soms kun je dat niet meer inhalen.
Denk er dus goed over na en ik zou persoonlijk gewoon 1 uit een asiel o.i.d. halen.
janderegelaa schreef:Ik kom voor mijn werk veel bij dierenartsen en die gruwen van deze organisaties en de honden die ze meebrengen. Het is een verdienmodel en meer niet. Er zal zo hier en daar best een eerlijke organisatie zijn maar 90% is dat niet. Nagenoeg iedere hond is ziek of mankeert iets, ondanks een prachtig ingevuld paspoort.
janderegelaa schreef:Ik kom voor mijn werk veel bij dierenartsen en die gruwen van deze organisaties en de honden die ze meebrengen. Het is een verdienmodel en meer niet. Er zal zo hier en daar best een eerlijke organisatie zijn maar 90% is dat niet. Nagenoeg iedere hond is ziek of mankeert iets, ondanks een prachtig ingevuld paspoort.
kimmie261 schreef:janderegelaa schreef:Ik kom voor mijn werk veel bij dierenartsen en die gruwen van deze organisaties en de honden die ze meebrengen. Het is een verdienmodel en meer niet. Er zal zo hier en daar best een eerlijke organisatie zijn maar 90% is dat niet. Nagenoeg iedere hond is ziek of mankeert iets, ondanks een prachtig ingevuld paspoort.
Je zou toch denken dat dierenartsen deze honden omarmen, tenslotte rookt de kachel prima door deze honden, blijkbaar..
En nee er is geen verdienmodel, dan zouden de honden echt veel duurder zijn...
Anyway, hier 5 buitenlanders en mankeren niets, zijn super gezonde honden.
Met een gezinnetje zou ik overigens voor een puppie gaan en een ras dat goed met kinderen gaat, die dan natuurlijk ook nooit bij een dierenarts hoeft te komen, omdat ze zo super gezond gefokt zijn..