We hebben een kitten van bijna 6 maanden (ze is van 8 september). Toen ze hier kwam had ze Giardia en hier is ze best ziek van geweest.
Toen we dit een beetje op orde hadden kreeg ze schimmel op haar kop. En daarna op haar rug.
Inmiddels begint haar haar op haar rug weer terug te groeien. Ze is enorm actief, super druk. Haalt echte kamikaze kitten acties uit. Eet goed, groeit goed.
Vorige week had ik het idee dat ik wat verdikkingen voelde in haar melklijsten. Maar ik kon het niet goed voelen, dat laat ze niet toe.
Ik heb natuurlijk een beetje gegoogled en daar kwam alleen maar tumoren uit.
Nu weiger ik te geloven dat een kitten van 6 maanden mama tumoren heeft (misschien een beetje kop in het zand techniek).
Maar vandaag heb ik samen met mijn man gekeken en gevoeld. En de bulten zijn duidelijk enorm gegroeid.
Ze lijken niet pijnlijk te zijn.
Aangezien het over de hele melklijst zit (kleinere bulten en 1 hele grote) en de snelheid waarmee het groeit, ben ik toch bang voor tumoren.
Weet iemand of dit kan bij een kitten (ik dacht altijd dat dit ook met hormonen te maken had).
Of kan iemand mij hoop geven, dat het misschien toch iets onschuldigs zou kunnen zijn?
Ik snap dat alleen een dierenarts een diagnose kan stellen.
We hebben enorm veel pech gehad met onze katten. 2 katten met niesziekte waarvan bij allebei het gebit moest worden verwijderd. Sindsdien gaat het enorm goed met ze (nu anderhalf jaar geleden ongeveer).
Anderhalf jaar geleden ons jonge poesje van een jaar moeten laten inslapen wegens FIV met ernstige complicaties. En vrijwel dezelfde tijd bleek ons andere poesje FIP te hebben. Die is gelukkig genezen.
Afgelopen najaar hadden we besloten om Ziggy erbij te nemen. Eerder durfden we dit eigenlijk niet vanwege alle pech. Maar hoe groot is de kans dat je weer zoveel pech hebt met een andere kitten. Toen bleek ze dus Giardia en schimmel te hebben.
En in januari bleek ons FIP poesje weer ziek te zijn. Ik was bang dat ze weer FIP had. Dus naar de dierenarts.
Daar bleek ze een auto immuunziekte te hebben waardoor haar rode bloedcellen werden afgebroken. Ze reageerde niet op de behandeling dus we hebben haar in laten slapen.
Dus eigenlijk kan ik niet nog meer ellende aan met Ziggy.
Ik durf eigenlijk geen afspraak te maken bij de dierenarts
Het Dolly Parton Syndroom?