Welke brok met hoog vlees gehalte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Welke brok met hoog vlees gehalte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:42

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een goede brok die bij voorbaat in de winkel te koop is..

Wij zoeken een anti allergeen brok. Het voer wat we nu voeren eet ze goed maar is alleen online te koop en merk dat ik t wel fijn vind m t zo in de winkel te kunnen kopen..

Wij voeren nu macs superfoods.

Ik hoor graag jullie ervaringen, we willen wel brokken blijven voeren.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:50

Wilderness heeft opties met hoog vleespercentage. Ik weet niet hoe het met de brokken is maar blikvoer chicken is 99% vleesgehalte. Mijn fretje doet het er goed op.
Hills heeft ook hoge vleesgehaltes.
Voor wat voor dier zoek je het?

Boheme

Re: Welke brok met hoog vlees gehalte?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:56

Real Nature of Wildernis. Hoog vleesgehalte en geen granen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:00

Ik voer meadowfield. Ze hebben alleen de ingrediënten eraf gehaald maar het is een brok met hoog vlees percentage, een slager maakt de brokken en blikvoer zelf. Ze hebben graan en glutenvrije brok.

www.meadowfield.nl

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:12

Wat je nu voert is niet perse anti allergeen, je voert een brok met monoproteine. Nu de vraag welke?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:14

Ik weet niet wat je onder anti-allergeen verstaat maar Ydolo heeft brokken met maar 1 vleesbron. (O.a. vis, eend en varken als ik het goed heb gelezen). Het wordt nog niet op veel plaatsen verkocht, maar misschien wel net bij jou in de buurt?

https://ydolo.eu/nl/

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:58

Sorry het is voor een hond, ze krijgt nu kalkoen.. ik was echt in de veronderstelling dat t hypo allergeen was...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

Anti allergeen en hypoallergeen zijn weer verschillende termen. Monoproteine is vaak indd goed bij allergieen. Maar allergieen werken op eiwitten en niet alleen op dierlijke. Dus een garantie is t nooit. Antiallergeen brok zijn vaak alle eiwitten van verknipt.
Is er een reden waarom jullie op deze brok zijn uitgekomen? Weet je welke soorten / wat ze absoluut niet verdraagt

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:24

Wij voeren onze husky grandorf. Hoog vlees gehalte, graanvrij en hypoallergeen. Onze husky is kieskeurig en dit is het enige wat hij eet en doet het er erg goed op. Wij halen het bij de maxizoo die heeft ook regelmatig acties op de zakken, wat het in prijs ook leuk houd 75 euro voor grote zak, met de acties is dit vaak rond de 60

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:25

kiwiwitje schreef:
Anti allergeen en hypoallergeen zijn weer verschillende termen. Monoproteine is vaak indd goed bij allergieen. Maar allergieen werken op eiwitten en niet alleen op dierlijke. Dus een garantie is t nooit. Antiallergeen brok zijn vaak alle eiwitten van verknipt.
Is er een reden waarom jullie op deze brok zijn uitgekomen? Weet je welke soorten / wat ze absoluut niet verdraagt

Nee we zijn op deze brok uitgekomen vanwege t feit dat t ons een mooie brok leek/lijkt.. en hij graanvrij is, onze vorige honden kon geen graan verdragen dus eigenlijk uit voorzorg zijn we gelijk aan deze begonnen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:32

Een brok is "hypoallergeen" als de hond voor dat eiwit geen intolerantie heeft,óf alleen bestaat uit gemodificeerde eiwitten (gehydrolyseerd), zoals RC AnAllergenic.
En bij mono proteïne speelt ook nog mee; hoe is het verwerkt? Is het niet in aanraking gekomen met andere allergenen / eiwitten? Is er sprake van kruisreactiviteit bij de hond? Dus dat de hond niet allergisch is voor kalkoen maar voor kip en dat het lichaam hyperalert reageert op eiwitten die er op lijken.

Qua brok zijn er veel opties, maar het moet bij de hond passen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:52

Beauty26 schreef:
kiwiwitje schreef:

Nee we zijn op deze brok uitgekomen vanwege t feit dat t ons een mooie brok leek/lijkt.. en hij graanvrij is, onze vorige honden kon geen graan verdragen dus eigenlijk uit voorzorg zijn we gelijk aan deze begonnen.

In dat geval zou je kunnen kijken naar Famina(prime of pumpkin) of carnilove. Beide een hele fijne prijs/kwaliteit verhouding

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:10

Iedereen bedankt ik ga eens kijken naar alle brokken...

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:26

Onze honden doen het goed op Acana, ook vrij hoog in vleesgehalte en de meeste graanvrij.
Ook te verkrijgen bij de Welkoop, handig omdat je daar meerdere keren per jaar met 20% korting kan kopen.