Twee weken geleden heb ik bij Olly preventief bloedonderzoek laten doen. De dierenarts gaf toen aan dat alles in orde was. Ik zag wel een paar rode/blauwe afwijkingen in de uitslag, maar omdat de DA zei dat het oké was, heb ik het verder gelaten.
Gisteren is mijn andere hond onderzocht (ook alles oké) en heb ik van beide honden urine ingeleverd (twee weken geleden was het niet gelukt om van Olly urine op te vangen) Tijdens het telefoongesprek hierover keek een andere dierenarts opnieuw naar Olly’s bloeduitslagen en zei nu dat ze daar mogelijk toch afwijkingen in ziet die nader onderzoek nodig hebben.
Omdat dit haaks staat op wat ik twee weken geleden hoorde, hebben ze afgesproken dit onderling te overleggen en maandag bij mij terug te komen. Nu is het weekend en ben ik een beetje aan het piekeren.
Heeft iemand verstand van bloeduitslagen en wil die met me meekijken?
Ik heb zelf al wel gegoogeld en de waarden ook in ChatGPT gezet, maar ik vind het lastig om er echt een goed beeld van te krijgen. Volgens mij kun je bloedwaarden niet los van elkaar beoordelen, maar moet je ze in samenhang bekijken.
Nb: Olly is een 8 jarige kruising van circa 12 kilo. Heeft zo ver ik zie nergens last van, het is een actief en druk hondje.